July 9, 2011

ဓမၼအဓမၼ

tint | 4:02 PM |
၁) မဟာယာနေပၚ သေဘာထား
၂) ေထရ၀ါဒမွာ ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ ့ က်မ္းစာပါလား
၃) ဗုဒၶေဟာျမြက္ေတာ္မူေသာ သုတ္၊၀ိနည္း အဘိဓမၼာထဲမွာ ေခတ္နဲ ့ မညီလို ့ဆိုျပီး ေျပာင္းစရာပါလား
အဲလို ၃ခ်က္ထြက္ပါတယ္
အဲကေန တဆက္ထဲ ႏြယ္လာတာက ဗုဒၶဘာသာဟာ အလြန္လြတ္လပ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့စည္းကမ္းမမဲ ့ဘူးဆိုတဲ ့ စကားေလးကို သေဘာေပါက္နိုင္ဘို ့လိုပါတယ္ ။
ကိုခ်မ္းျငိမ္းအေမးကိုလိုက္လို ့ အစဥ္လိုက္စဥ္လိုက္ေပမဲ ့ အေျဖက်ေတာ့ ေနာက္ျပန္ျပန္ေျဖရပါ့မယ္ ။
ပထမဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဟာ လြတ္လပ္ပါတယ္ ။ဘယ္လိ္ုလြတ္လပ္လဲဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ လာျပီး ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ရမယ္ မယံု ငရဲခ်မယ္လို ့မကန္ ့သတ္ပါ ။ ထို ့အတူ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ျဖစ္လို ့ ဘာေတြလုပ္ရမယ္လို ့လဲ အတင္းအၾကပ္မသတ္မွတ္ပါ ။
ဒါေပမဲ ့စည္းကမ္းမမဲ ့ဘူုးဆိုတာမွာ ပုဂၢိဳလ္တဥိး၊ အသင္းအဖြဲ ့ တခုက လုပ္တဲ ့ စည္းကမ္းမဟုတ္ဘဲ သဘာ၀ စည္းကမ္းသာရွိပါတယ္ ။ အဲစည္းကမ္းေတြေတာ့ ေဖါက္မရပါ ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္ဟာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္လား ။ ရပါတယ္ ။ ဘုရားဆုကို ပန္ ၊ ပါရမီ ၁၀ပါးကိုျဖည့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ခံ ၊ သတ္မွတ္တဲ ့ ကာလ ပါရမီ ၁၀ပါး အျပား ၃၀ျဖည့္ ဘုရားျဖစ္ ။
အဂၢသာ၀က မဟာသာ၀ကျဖစ္ခ်င္လား ။ သာ၀ကဆုကိုပန္ ၊ ပါရမီ ၁၀ပါးကိုျဖည့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ခံ ၊ သတ္မွတ္တဲ ့ ကာလ ပါရမီ ၁၀ပါး အျပား ၃၀ျဖည့္ ။ သာ၀ကျဖစ္ ။
ဟာ ရွဳပ္ပါတယ္ ။ ခုဘ၀ဘဲ မဂ္ဖိုလ္ယူမယ္ကြာ ။ ရပါတယ္ ။ လာခဲ ့ ။ လူဆို သီလ၊ ရဟန္းဆို ၀ိနည္းလံု ၊ ဒိ႒ိ္ကင္းစင္ေအာင္ တရားနာ ၊ ကမၼ႒ာန္းယူ ၊ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ ၊ မဂၢ႒ာန္ ဖလ႒ာန္ျဖစ္
ကဲပါေလ ။ ခုဘ၀ေတာ့ ေပ်ာ္သလိုေလးေနမယ္ ။ ေနာက္ဘ၀မွ ၾကည့္ရွင္းတာေပါ့ ဆိုသူမ်ားရပါေသးတယ္ ။ လူဆို သီလေလးလံု ၊ ရဟန္းဆို ၀ိနည္းေလးစား ။ (ေလးစားဆိုတာ ကိုေသခ်ာနားလည္ေစခ်င္တယ္ေနာ္ ၂၂၇သြယ္ေသာသိကၡါပုဒ္ကို တစကၠန္ ့မွ မက်ိဳးရလို ့ ဆိုတာ မဟုတ္ပါ ။ မေတာ္တဆက်ိဳးေပါက္ပါက ကုစားနည္းေတြရွိပါတယ္ ။ မေတာ္တဆက်ိဳးေပါက္တာကို အျပစ္မဆိုပါ။ တမင္ခ်ိဳးေဖါက္တာနဲ ့ ပစ္ပါယ္တာက် မျဖစ္သင့္လို ့သာ ဆိုပါတယ္ ။ ) ဒါဘဲ ။
ဒီအစဥ္ေလးနဲ ့ သြားတဲ ့သဘာ၀စည္းကမ္းေလးကို ဘယ္သူမွ ေဖါက္မရပါ။ ဒီအစဥ္ေလးအတိုင္းဘဲ သြားေနရပါတယ္
ရဟန္းျဖစ္လို ့ ၀ိနည္းလံုရမယ္မဆို ၊ ဒါေပမဲ ့ အရိယာျဖစ္လာရင္ေတာ့ ၀ိနည္းကို အလြန္ေလးစားျပီးလို ့နားလည္ရပါတယ္ ။
( ပထမအခ်က္ျပီး၏)
ဗုဒၶ၀ါစန ျမတ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼတို ့ကို သာမန္ခြဲရင္ သုတၱန္ ၊ ၀ိနည္း ၊ အဘိဓမၼာဆိုျပီး ၃ပိုင္းပိုင္းရပါတယ္ ။
သို ့ေသာ္ ဒီ ၃ပိုင္းဟာ တျခားစီ သတ္သတ္စီီမဟုတ္ပါ ။ သုတၱန္ နဲ ့ ၀ိနည္းဟာ အဘိဓမၼာရဲ ့ principles ေတြကို လက္ေတြ ့အသံုးခ်တာျဖစ္လို ့ အားလံုးဟာ အဘိဓမၼာနဲ ့ မလြတ္ပါ။
ထို ့အတူ သုတၱန္ေတြ ဟာ ျမတ္ဘုရားက လက္ရွိတရားရထိုက္ေသာ ေ၀ေနယ်တို ့ကို လက္ေတြ ့လိုက္နာနိုင္ေအာင္သင္ျပေပးတာမို ့ လက္ေတြ ့က်င့္စဥ္ေတြခ်ည္းသာျဖစ္ပါတယ္ ။ သို ့ေသာ္ ဒီေနရာမွာ တခုသတိထားရတာက တရားနာသူ ရဲ ့ ပုဂၢလစရိုက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ အရွင္စူဠပန္ အရွင္ဗာရုလတို ့လို exceptional ေတြလုပ္သလိုလိုက္လုပ္လို ့ေတာ့မျဖစ္ေသးပါ။ ဒီေတာ့ သုတၱန္မွာ မိမိ နဲ ့နီးစပ္ရာကို ယူရပါတယ္ ။ ဆဆကၠသုတၱန္ ၊ ဓမၼစၾကာ၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ စေသာ ဓမၼဒိ႒ာန္သုတၱန္ေတြဟာ လူမ်ားစုနဲ ့ သင့္ေတာ္တတ္ပါတယ္ ။
၀ိနည္းကေတာ့ သံဃာ့အသက္မို ့ ၀ိနည္းမလံုေသးဘဲ မဂ္ဖိုလ္ရဘို ့ဆိုတာ ( အထူးသျဖင့္ သာသနာေႏွာင္းကာလ) မွာ အလြန္ခက္ပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ထုတ္ရာမွာ အလြန္ ့ကို မွွ်တပါတယ္ ။ မိမိတပည့္သားမ်ား တရားရနိုင္ေအာင္ သပၸါယမွ်ေစဘို ့သာ အဓိက ဦးတည္ျပီး ၂၂၇သြယ္ေသာစည္းကမ္းမ်ားကို ထုတ္ေတာ္မူပါတယ္ ။ မယံုၾကည္သူမ်ားအေနနဲ ့ ပါရာဇိက ေလးတန္ကစလို ့ ၂၂၇သြယ္ေသာ သိကၡါပုဒ္မ်ားကို တခုခ်င္း ေလ့လာျပီး မတရားတာ တခုပါတယ္လို ့ထင္က ဆြဲျပနိုင္ပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ခ်ဳပ္ရင္ သာသနာေတာ္မွာ မဂ္ဖိုလ္ရဘို ့ဥိးတည္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္အဘို ့ ဗုဒၶ၀ါစနသည္ ဘယ္ေခတ္မဆို ေျပာင္းစရာျပင္စရာမရွိ ျပည့္စံုုျပီးပါ ( ဒုတိယ လွ်ာရွည္ျခင္း နိ႒ိတံ )
ေစာဒကတက္ေနက်ျပႆနာက မင္းတို ့ ေထရ၀ါဒကလဲ ဘုရားေဟာ ၊ မဟာယာနကလဲ ဘုရားေဟာ ေျပာေနပါလား ဆိုတဲ ့ျငင္းေနက်စကားပါ ။
ဒီျပႆနာကေတာ့ သာသနာ၀င္ သံဃာဂုဏ္ရည္ကို မေလးျမတ္ေသာ သူမ်ားအတြက္ေျဖစရာမရွိပါ ။
ေလးျမတ္ေသာသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ စထဲက ဒီအေမးမေပၚပါ ။
သာသနာေတာ္မွာ ဆရာစဥ္ဆက္ဆိုတာ ရွိပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ထဲက မဟာသာ၀ကၾကီးေတြဟာ ဘုရားရွင္ ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္ကို ႏွဳတ္တက္ရြရြ ရြတ္ဆို ထိန္းသိမ္းၾကသလို ဘုရားရွင္ရဲ ့ မူရင္း ၀စနနဲ ့ သာ၀ကၾကီးမ်ားရဲ ့ ထပ္ဆင့္ အက်ယ္ဖြင့္ေဟာေတာ္မူခ်က္ေတြကို သီးျခား မေရာရွက္ေစဘဲေဆာင္ခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒီလိုေဆာင္ထားေသာ တရားေတာ္တို ့ကို တတိယသာ၀ကျဖစ္ေတာ္မူေသာ မဟာကႆပကိုယ္ေတာ္တိုင္ဦးေဆာင္လို ့ ဧတဒဂ္၅တန္ခံ ဘုရားရွင္ရဲ ့ ညီေတာ္ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ အာနႏၵာ ၊ ၀ိနည္းဓိုရ္ အရွင္ဥပါလိတို ့ပါ၀င္တဲ ့ ၅၀၀ေသာ ရဟႏၱာတို ့က သန္ ့စင္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူခဲ့တာကို ပထမ သဂၤ ါယနာ ေခၚပါတယ္ ။ ဒီအစဥ္အတိုင္းေထရ၀ါဒ စဥ္ဆက္ ထိန္းသိမ္းလာလို ့ ဆ႒ သဂၤ ါ ယနာတိုင္ခဲ ့ပါျပီ။ အလြဲအမွားကင္းစင္တယ္ဆိုတာကို အရင္တခါတင္ျပဘူးသလိုဘဲ ဆ႒မူ ျမန္မာျပန္နဲ ့ စတုတၳမူ အဂၤလိပ္ျပန္မ်ား မကြဲလြဲတာက သက္ေသျပေနပါတယ္ ။ ဦးဥကၠ႒တို ့ကစခဲ့ေသာ အ႒ကထာဆရာမ်ားကိ စြတ္စြဲခ်က္ကေတာ့ မၾကာခဏေပၚေနက်ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါမွန္နိုင္သလားဆိုတာကို ေလ့လာေတာ့ နမူနာ ျပစရာပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္တပါး ထြန္းေတာက္ခဲ့တာ မေမ့ေစခ်င္ပါ ။
ဓါးမကူးဆရာေတာ္လို ့တြင္ခဲ့ေသာ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ဟာ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းက ျပည္ျမိဳ ့ကို ငါတိုက္တာမွာ ရွင္တဆူ လူတေယာက္သာ ရ၏လို ့ မိန္ ့ခဲ့ရတဲ ့ ဆရာေတာ္ပါ ။ ဒီဆရာေတာ္ဘုရားဟာ မိမိျပဳအပ္ေသာ နိႆယထက္တိုက်ဥ္းျပည့္စံုတဲ ့ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ ့ နိႆယကို ၾကည့္ျပီးေနာက္ ေနာက္လူေတြ ႏွလံုးမကြဲျပားရေအာင္ မိမိနိႆယကို မီးတင္ခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒါေလးဟာ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ေတြရဲ ့ ျမတ္ေသာ ႏွလံုးကို သက္ေသျပဳခ်က္ေလးပါ ။ ( တတိယအခ်က္ျပီး)
ဒီေတာ့ ၀ိနည္းသိကၡါပုဒ္ ၂၂၇သြယ္ထင္ရွားရွိပါတယ္ ။
ဘယ္ဟာ အကုသိုလ္ ၊ ဘယ္ဟာ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ ၊ဘယ္ဟာ သမထ ၊ ဘယ္ဟာ ၀ိပႆနာလို ့ ထင္ရွားရွိပါတယ္ ။ ဒီလို ထင္ရွားရွိျပီးအခ်က္ေတြဟာ ဓမၼျဖစ္ပါတယ္ ။ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖီတဲ ့ အယူ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ မွန္ရင္ အဓမၼ ( တရားမဟုတ္ ) ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုအခ်က္ေတြ ေပၚလာရင္ ဓမၼ၀ါဒီေတြ အေနနဲ ့ စိစစ္တင္ျပရပါတယ္ ။ ဒီလိုတင္ျပတာဟာ လူကိုမုန္းလို ့ နာမည္ၾကီးခ်င္လို ့မဟုတ္ရပါ။ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းမေသြရေအာင္ေထာက္ရျပင္ရတာသာျဖစ္ပါတယ္ ။
၀ိနိစၧယဆိုတာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ထဲက ရွိပါတယ္
အရွင္ယမက အယူလြဲတာကို အရွင္သာရိပုၾတာက ၀ိနိစၧယျပဳျပီးလမ္းတည့္ေစခဲ့ပါတယ္ ။
အရွင္ဥပေသန ေစတနာနဲ ့မွားေသာ အမွားကို ျမတ္ဘုရားကိုယ္တိုင္ ၀ိနိစၧယျပဳ ၀ိနည္းေတာ္သတ္မွတ္ လမ္းတည့္ေစခဲ့ပါတယ္ ။
ေနာင္ေခတ္မွာ သဂၤ ါယနာတင္သံဃာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ ့ဂုဏ္ကိုေတာ့ ထပ္အမႊန္းတင္စရာမလိုေတာ့ထင္ပါတယ္ ။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ဆရာအစဥ္အဆက္ ေလးစားရေသာ သီဟိုျဖစ္ ဋီကာေက်ာ္မွ ဗုဒၶ၀ါစနနဲ ့ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ဋီကာေမာ္နဲ ့တည့္ခဲ ့ရသလို မဟာစည္ဆရာေတာ္ဟာလဲ ၀ိသုဒၶိမဂ္ထဲက လြဲေခ်ာ္ခ်က္မ်ားကို သူ ့ရဲ ့၀ိသုဒၶိမဂ္ျမန္မာျပန္မွာတည့္ခဲ့ရပါတယ္။
ခုေနာက္ဆံုးလဲ ရဟႏၱာလို ့ထင္ရွားေသာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ့ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားထဲက ပါဠိေတာ္နဲ ့ ကြဲလြဲေသာ အခ်က္မ်ားနဲ ့ လူမ်ားအေကာက္အယူလြဲေစနိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားကို မိုးကုတ္၀ိနိစၧယနဲ ့ တည့္မတ္ေပးခဲ့ရတာ အမ်ားအသိပါ ။
(မဟာယာနေပၚသေဘာထားေပၚေလာက္ျပီထင္၏ )

12 comments:

  1. ဦးတင့္ က်ဳပ္ကလည္း ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ေထရ၀ါဒအမည္ခံၿပီးေထရ၀ါဒကို ေသးသိမ္တဲ့သူေတြအျဖစ္ ထင္ျမင္ေအာင္လုပ္ေနတယ္။ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကုိယ္တိုင္ ျမန္မာျပည္ world buddhist council မွာ မဟာယနမွာ အဓိက ဘုရားေဟာတရားေတြ မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ သစၥာေလးပါး၊ ပဋိစၥသမုပါဒ္တရားေတြမွာ အတူတူပဲ။ လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ဆက္ၿပီးရွင္းလင္းျပဖို႕လိုတာကေတာ့...
    .. အိႏိၵယကေန.. အဘိဓမၼာအထူးျပဳနဲ့.. ေဒါက္တာဘြဲ ့ယူထားသူရွိတယ္.။ ဘာသာေရး၊ ဖီလိုဆိုဖီနဲ့..ေဒါက္တာဘြဲ႔ရထားသူေတြရွိတယ္..။ အခ်က္အလက္ေတြပဲလိုက္တဲ့.. သမိုင္းပညာရွင္ေတြရွိတယ္..။
    သူတို႔ တညီတညႊတ္တည္းဆိုတာက ေထရ၀ါဒက… သံဃာယနာတင္ထားတဲ့.. ပိဋိကတ္ သံုးပံုဆိုတာက .. ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကပဲလက္ခံတာ…။
    (1) အဘိဓမၼာ ပိဋိကတ္ က.. ဘုရားကိုယ္တိုင္ေဟာမဟုတ္ပါဘူး..။
    (2) ရွင္သာရိပုတၱရာေဟာလည္း … မဟုတ္ပါဘူး..။
    (3) ပဌမသံဂါယနာ၊ ဒုတိယသံဂါယနာတြင္ မပါ၀င္ပါ..။
    (4) တတိယသံဂါယနာတြင္မွ ရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၲတိႆေထရ္ ဦးေဆာင္၍ ပကရဏခုနစ္က်မ္းအျဖစ္ ပါ၀င္ပါသည္..။ တဲ့

    ReplyDelete
  2. ဦးတင့္ တဆက္တည္းသိေစဖို႕ ။
    ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသုေတသန ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ဖတ္ၾကားခဲ့ေသာ စာတမ္း အခန္း(၁)နိဒါန္း ကို ကူးယူျပပါ၏။
    ကမၻာ႔ကိုးကြယ္မႈသမိုင္းတြင္ မွတ္တမ္းတင္က်န္ရစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာကို ေရွးဦးစြာ စတင္ေဟာၾကားခဲ႔ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ခရစ္ႀကိဳႏွစ္(၅၆၃)ခုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယျပည္၊ နီေပါနယ္စပ္အနီးရွိ လုမၺိနီမည္ေသာအရပ္၌ ေမြးဖြားေတာ္မူခဲ႔သည္။ သက္ေတာ္(၃၅)ႏွစ္အရြယ္တြင္သဗၺညုဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၍ အိႏၵိယျပည္အေရွ႕အလယ္ပိုင္းရွိမဇၨ်ိမေဒသေခၚေသာ ေကာသလႏွင္႔ မဂဓတိုင္းတို႔၌ကိုယ္ေတာ္တိုင္ထိုးထြင္းသိရွိေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဓမၼအစုတို႔ကို ေဟာၾကား ျဖန္႕ခ်ိေတာ္မူခဲ႔သည္။
    ေလးဆယ္႔ငါးႏွစ္မွ် သတၲ၀ါအေပါင္းတို႔၏ ေလာကုတၲရာအက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္အရြယ္တြင္ခရစ္ႀကိဳႏွစ္(၄၈၀)ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ဥတၲရပရေဒ႔ရွ္ေဒသနယ္အတြင္းရွိ ကုသိနာရံုမည္ေသာအရပ္တြင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည္။
    ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည္မွစ၍ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေလးဆယ္႔ငါးႏွစ္မွ် ညႊန္ၾကားဆံုးမေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဓမၼႏွင္႔ ၀ိနယတို႔ကို တပည့္သာ၀ကႀကီးတို႔သည္ ခရစ္ႀကိဳ ရာစုႏွစ္မ်ားအတြင္း သံုးႀကိမ္မွ် သုတ္သင္တည္းျဖတ္ၾကလွ်က္ ႏႈတ္ျဖင္႔သာ သိမ္းဆည္းခဲ႔ၾကသည္။ ေႏွာင္းေခတ္၌ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစျခင္းငွာလည္း ပိဋက(ျခင္းေတာင္း)ဟုအမည္တပ္၍ သုတၲ၊၀ိနယ၊အဘိဓမၼဟု သံုးပံုသံုးစု ခြဲျခားထားခဲ႔ၾကသည္။ ေနာင္အခါ စာေပအေရးအသား တြင္က်ယ္ထြန္းကားလာေသာ အကၡရာေခတ္တြင္ ယင္းပိဋကတ္ေတာ္ကို ႏႈတ္တိုက္စာေပအျဖစ္မွ္စာေပအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ၾကသည္။
    ထိုသို႔ အကၡရာအျဖစ္ ကူေျပာင္းမွတ္သားၾကရာ၌ သံုးစြဲေသာဘာသာစကားကို မူ အားျဖင္႔ ႏွစ္မ်ိဳးမွ် ေတြ႕ရသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာ္ေျမာက္ဘက္ေဒသမ်ားသို႔ ထြန္းကားျပန္႔ႏွံ႔ခဲ႔ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒီတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ပိဋကတ္ေတာ္ကို သကၠတစစ္ဘာသာ၊ သကၠတအေရာဘာသာတိိုု႔ျဖင္႔ ေရးမွတ္ထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္ ၄င္းတို႔၏အဆိုအမိန္႔မ်ားကို သကၠတဗုဒၶဘာသာစာေပဟု ထင္ရွားသည္။
    ထို႔အတူ အိႏၵိယျပည္ ေတာင္ပိုင္းေဒသမ်ားသို႔ ေရြ႕ဆင္းလာ၍သီဟိုဠ္ကြ်န္း၊ ျမန္မာျပည္စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိျပန္႔ႏွံ႔သြားေသာဂိုဏ္းကမူ မိမိတို႔၏ ပိဋကတ္စာေပစုကို ါဠိဟုေခၚေသာ ျပာကတဘာသာတမ်ိဳးျဖင္႔ ေရးသားမွတ္ တမ္းတင္ၾကသည္။ ဤစာေပစုသည္ပါဠိဗုဒၶဘာသာစာေပဟု ထင္ရွားသည္။ သို႔ျဖစ္၍ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသည္ မူအားျဖင္႔ သကၠတမူအေနျဖင္႔၄င္း၊ ပါဠိမူအေနျဖင္႔၄င္း ႏွစ္မ်ိဳး ေတြ႕ရွိရေလသည္။
    ဤသို႔ ဘာသာစကားအရ ျခားနားေနၾကေသာ ပိဋကတ္စာေပႏွစ္ရပ္တို႔ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရာ ရင္းႏွီးစြာ တူညီေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေတြ႕ရွိရေလသည္။
    အထူးအားျဖင္႔ ပဌမႏွစ္ဆူျဖစ္ေသာ သုတၲပိဋကႏွင္႔၀ိနယပိဋကတို႔သည္ မူႏွစ္ေစာင္စလံုး၊ မ်ားစြာကိုက္ညီေနၾကသည္။
    သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးအဘိဓမၼာပိဋကႏွစ္ရပ္တို႔၌ကား သိသာထင္ရွားေသာ ျခားနားခ်က္အမ်ား ရွိေနၾကသည္။
    ဤပိဋကႏွစ္မူရွိ က်မ္းဂန္အရ လြန္စြာျခားနားေနၾကသည္။

    ReplyDelete
  3. ((၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသုေတသန ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ဖတ္ၾကားခဲ့ေသာ စာတမ္း ၊ အခန္း(၁၀)နိဂံုး ကို ဆက္လက္ရႈစားပါ။ ))
    အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းအရာအသီးသီးတို႔သည္ သကၠတအဘိဓမၼႏွင္႔ ပါဠိအဘိဓမၼ(အဘိဓမၼပိဋက) ႏွစ္ဆူတို႔၏အႏွစ္သာရႏွင္႔ ပတ္သက္၍၄င္း၊ နိဒါန္းႏွင္႔ပတ္သက္၍၄င္း၊ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင္႔ ပတ္သက္၍၄င္း ေတြ႔ရွိမွတ္သားရသမွ်ေသာ စာေပ အေထာက္အထားတို႔ကို ဗဟုသုတလို႔ငွာ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

    ”အဘိဓမၼပိဋကသည္ ဗုဒၶ၀စနမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏ေလာ”

    ”အဘိဓမၼပိဋကသည္ သံဂါယနာသံုးတန္ တင္ခဲ႔ရာ၌ ပါ၀င္ၾကပါ၏ေလာ ”

    ဟူသည့္ေမးခြန္းမ်ားႏွင္႔ပတ္သက္၌လည္း သက္ဆိုင္ရာ စာေပအမွတ္အသားတို႔ကို တင္ျပခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

    စင္စစ္အားျဖင္႔ ပါဠိအဘိဓမၼပိဋကႏွင္႔ ပတ္သက္၍၊ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းအတြင္း၌ပင္ သံသယမႈမ်ား အတန္ေစာေသာကာလကစ၍ ေပၚေပါက္ခဲ႔ဖူးၿပီး ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶေဃာသမေထရ္၏ေခတ္တြင္ပင္ အလားတူျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္ေနၾကၿပီးျဖစ္သည္မွာအ႒သာလိနီနိဒါန္း၌ ထင္ရွားေနပါသည္။

    ဤစာတမ္းတြင္ ယင္းျပႆနာႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ ပါဠိ၊သကၠတ ဗုဒၶစာေပ မွတ္တမ္းတို႔ကို ႏိႈင္းယွဥ္တင္ျပထားပါသည္။

    ဤမွ်ဆိုလ်င္ပင္ ဗုဒၶဳပၸတၲိ၊ ဗုဒၶ၀ါဒ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဗုဒၶစာေပ၊ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႔ကိုေလ႔လာရာ၌ ပါဠိစာေပနယ္ တမ်ိဳးတည္းသည္ အကုန္အစင္မဟုတ္ေသးေၾကာင္း ထင္ရွားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

    ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ လက္ခံက်င္႔သံုးေနေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္၄င္း၊ ပါဠိပိဋကတ္ေတာ္သည္၄င္း ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းကြဲ၊စာေပကြဲတို႔အနက္ ေရွးအက်ဆံုးႏွင္႔ အခိုင္ခန္႔ဆံုး၊ အမွန္ကန္ဆံုး ျဖစ္သည္မွာလည္း ယံုမွားဖြယ္မရွိ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ အဆိုအမိန္႔တို႔သည္ ဂိုဏ္းကြဲမ်ားအတြင္း၌သာ သီးျခားလက္ခံထားေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား ျဖစ္ၾက၍၊ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ စာေပဆိုင္ရာ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈဆိုင္ရာအခ်က္အလက္တို႔မွာလည္း ၀ါဒကြဲမ်ားအလိုက္ ထြန္းကားတိုးတက္လာေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္ကိုလည္းလက္ခံၾကရပါမည္။

    အထူးအားျဖင္႔ ဆန္းသစ္ေသာ အေတြးအေခၚတို႔သည္ေခတ္၏ ေကာင္း-ဆိုးမႈအေပၚတြင္ အနည္းႏွင္႔အမ်ားမွီလ်က္ တိုးတက္လာေသာသေဘာ ရွိေနသည္ျဖစ္၊ စာေပႏွင္႔ပတ္၀န္းက်င္ မကင္းႏိုင္ၾကပံုကိုလည္း ႏွလံုးသြင္းသင္႔လွပါသည္။

    မည္သို႔ပင္ရွိပါေစ၊ ပါဠိအဘိဓမၼပိဋကကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၾကရာ၌ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ႔လာဖြယ္ သကၠတအဘိဓမၼပိဋကတဆူ ရွိေနေသးသည္ဟူေသာ အခ်က္ကိုသတိထားမိၾကလွ်င္ ဤစာတမ္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္၀ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

    ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဦးတင့္ ကိုးကားတဲ့ စာအုပ္ထဲကဟာေတြနဲ႔ မတူတိုင္း အဓမၼလို႔ လုိက္ေအာ္ေနျခင္းဟာ ဓမၼလား အဓမၼလား ဆိုတာ မိမိကိုယ္တိုင္ ဆန္းစစ္ပါရန္။

    ReplyDelete
  4. ကိုျိငိမ္း ကိုျငိမ္း
    ေဒါသေတြေလွ်ာ့ ။
    ေနာက္ဆက္ေဆြးေႏြးခ်င္ရင္ ဒီအခ်က္ေတြ အရင္ျပင္အံုး
    ၁) ေထရ၀ါဒီလို ့ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေျပာရင္ ေထရ၀ါဒရဲ ့ အသက္ျဖစ္တဲ ့ တိပိဋကကို မွန္တယ္လို ့လက္ခံရဲမွေျပာ။ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္ဘာယူလဲ ေျဗာင္ေျပာ ။ ဟုတ္ျပီေနာ္
    ၂) ေထရ၀ါဒဆိုတဲ ့ေဘာင္ထဲက ေျပာျပီဆိုရင္ ဒီအစဥ္ကို သိအံုး ။
    ပါဠိေတာ္
    အ႒ာကထာ
    ဋီကာ
    နိႆယ
    အာစရိယ၀ါဒ
    ခုကိုျငိမ္းထုတ္ျပလာတဲ ့စာေတြက အဲဒီ ၅ခုထဲဘယ္မွာမ၀င္တဲ ့စာေတြျဖစ္ေနေတာ့ ျပန္လွန္ေခ်ပစရာကို မလို ။
    သို ့ေသာ္
    ဒါေလးတခ်က္ေတာ ့ General Knowledge ေပ့ါ့ဗ်ာ ဖတ္ၾကည့္အံုး

    http://www.buddhanet.net/pdf_file/abhistudy.pdf

    ReplyDelete
  5. ဦးတင့္ က်ဳပ္က မယာယနဘာသာ၀င္ထားပါေတာ့။ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ပါဠိစာကို နားလည္တဲ့ professional လည္းမဟုတ္။ ဘာသာျပန္ေတြဖတ္၊ ကိုယ္အဓမၼစြပ္စြဲလိုသူရဲ႕ စကား-စာတစ္ပုဒ္လာက္ဆြဲယူ၊ ပါဠိဘာသာျပန္အဓိပၸါယ္ကို ထပ္ၿပီး ကိုယ္လိုရာစြဲအဓိပၸါယ္ယူေဖာ္ျပၿပီး မတူတာနဲ႔ပဲ အဓမၼလို႔စြပ္စြဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လိုသလို ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဘာသာျပန္က မူရင္းအဓိပၸါယ္အမွန္ဆိုဦးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ အေနနဲ႔ ေထရ၀ါဒမဟုတ္လို႔ပဲ စြပ္စြဲလို႔ရမယ္ အဓမၼလို႔ စြပ္စြဲလို႔မရဘူး။ အဲဒီေလာက္ဆိုသေဘာေပါက္။
    ခင္ဗ်ားကို ဗိုလ္လိုညႊန္းေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း ၀ီကီက ဗိုလ္လုိေဖာ္ျပထားတာျပန္ညႊန္းပါတယ္။ ဗဟုသုတေပါ့။
    ခင္ဗ်ားနားလည္ဖို႔က တကယ့္ ေထရ၀ါဒ အစစ္ က((ငါ့တို႔ေထရ၀ါဒ သာအမွန္-က်န္တာေတြအဓမၼ )) ဆိုၿပီး မႏွိမ့္ခ် မပုတ္ခတ္တာပဲ။
    In fact, fact is fact & you must be logical & rational.
    If you ask the international Buddhism histroy scholars, they will give the same answer.
    The following facts are correct & we have to admit,


    Abhidhamma Pitaka Origins:

    Tradition[3] holds that the Buddha thought the Abhidhamma out immediately after his enlightenment then taught it to the gods some years later. Later the Buddha repeated it to Sariputta who then handed it on to his disciples. This tradition is also evident in the Parivara, a very late addition to the Vinaya Pitaka,[4] which mentions in a concluding verse of praise to the Buddha that this best of creatures, the lion, taught the three pitakas..[5]

    Scholars, however, generally date the Abhidhamma works to originating some time around the third century BCE, 100 to 200 years after the death of the Buddha. Therefore the seven Abhidhamma works are generally claimed by scholars not to represent the words of the Buddha himself, but those of disciples and scholars.[6] Dr Rupert Gethin however said that important elements of abhidhamma methodology probably go back to the Buddha’s lifetime.[7] A. K. Warder and Dr Peter Harvey both suggested early dates for the matikas on which most of the Abidhamma books are based. Abhidhamma started out as elaboration of the suttas,[dubious – discuss] but later developed independent doctrines.[8]

    As the last major division of the canon, the Abhidhamma Pitaka has had a checkered history. It was not accepted as canonical by the Mahasanghika school[dubious – discuss][1][9] and several other schools[dubious – discuss].[10] Another school included most of the Khuddaka Nikaya within the Abhidhamma Pitaka.[1] Also, the Pali version of the Abhidhamma is a strictly Theravada collection, and has little in common with the Abhidhamma works recognized by other Buddhist schools.[11] The various Abhidhamma philosophies of the various early schools have no agreement on doctrine[12] and belong to the period of ‘Divided Buddhism’[12] (as opposed to Undivided Buddhism). The earliest texts of the Pali Canon have no mention of (the texts of) the Abhidhamma Pitaka.[13] The Abhidhamma is also not mentioned in some reports of the First Buddhist Council, which do mention the existence of the texts of the Vinaya and either the five Nikayas[14] or the four Agamas.[15] Other accounts do include the Abhidhamma.[16]

    ReplyDelete
  6. ေရာ
    ၀ီကီထဲက copy and paste ေတြ လာလုပ္ေနျပန္ပလားဗ်ာ ။
    ဘိုစာ ခဏထားအံုးေလ ။
    ကိုယ္ဘာယူတယ္ဆိုတာလဲ ရွင္းေအာင္မေျပာရဲတာလဲ ထားအံုး
    ျမန္မာလိုေရးထားတဲ ့ ဒီစာသားေတြထဲမွာ ဘယိလို မ်ားနားမလည္တာလဲဗ် ??

    ၂) ေထရ၀ါဒဆိုတဲ ့ေဘာင္ထဲက ေျပာျပီဆိုရင္ ဒီအစဥ္ကို သိအံုး ။
    ပါဠိေတာ္
    အ႒ာကထာ
    ဋီကာ
    နိႆယ
    အာစရိယ၀ါဒ
    ခုကိုျငိမ္းထုတ္ျပလာတဲ ့စာေတြက အဲဒီ ၅ခုထဲဘယ္မွာမ၀င္တဲ ့စာေတြျဖစ္ေနေတာ့ ျပန္လွန္ေခ်ပစရာကို မလို ။

    ReplyDelete
  7. ဒါဆိုလည္း ရွင္းေနတာပဲလားဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔သတ္မွတ္နားလည္တဲ့ ေထရ၀ါဒေဘာင္ (၅) ခ်က္ဆိုတာနဲ႔ စစ္ရင္ (((ေထရ၀ါဒမဟုတ္လို႔ပဲ ေအာ္ေပါ့ဗ်။ အဓမၼေတြလို႔ ေအာ္စရာလား))) ခင္ဗ်ားတို႔ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ မတူတိုင္း အဓမၼလို႔ ေအာ္ေနတာ ဓမၼလား အဓမၼလား ဆိုတာ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့သူတုိင္းသိတယ္။

    ReplyDelete
  8. ၂၁၄။ ''သုဘဒၵ အၾကင္ဓမၼဝိနယဟူေသာ သာသနာ၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္ (တရား) သည္ မရွိ၊ ထို (အရိယမဂ္တရားမရွိေသာ သာသနာ) ၌ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ၊ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း မရွိ။

    သုဘဒၵ အၾကင္တရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) ဟူေသာ သာသနာေတာ္၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္ (တရား) သည္ ရွိ၏၊ ထို (အရိယမဂ္တရားရွိေသာ သာသနာေတာ္) ၌ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္လည္းရွိ၏၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း ရွိ၏၊ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္းရွိ၏၊ စတုတၳ အဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း ရွိ၏။

    သုဘဒၵ (ငါ၏) တရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) ဟူေသာ ဤသာသနာေတာ္၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယ မဂ္ (တရား) သည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (အရိယမဂ္တရားရွိေသာ သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ တတိယအဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏၊ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌သာလွ်င္ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္ ရွိေပ၏။ (ဤငါ၏ သာသနာေတာ္မွ) တစ္ပါးေသာ အယူဝါဒ (သာသနာ) တို႔သည္ တရားကို သိျမင္ေသာ ရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္၁) တို႔မွ ဆိတ္ကုန္၏၊ သုဘဒၵ ဤရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔သည္ မွန္စြာ (အဆင့္ဆင့္ ေဟာေျပာလ်က္) ေနကုန္ျငားအံ့၊ ေလာကသည္ ရဟႏၲာတို႔မွ မဆိတ္မသုဥ္းသည္သာ ျဖစ္ရာ၏-

    သုဘဒၵ (ငါသည္) သဗၺၫုတဉာဏ္ကို ရွာလိုသည္ျဖစ္၍ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးႏွစ္ အရြယ္က ရဟန္းျပဳခဲ့၏၊ သုဘဒၵ ငါ ရဟန္းျပဳသည္မွစ၍ အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ေလၿပီ၊ ဤ (ငါ၏ သာသနာေတာ္) မွ အပ၌အရိယမဂ္တရား၏ ေရွ႕ပိုင္းျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာမဂ္ကို ပြါးေစေသာသူသည္လည္း မရွိေခ်၊ (ေသာတာပန္) ရဟန္းသည္ လည္း မရွိေခ်၊ ဒုတိယအဆင့္ (သကဒါဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်၊ တတိယ အဆင့္ (အနာဂါမ္) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်၊ စတုတၳအဆင့္ (ရဟႏၲာ) ရဟန္းသည္လည္း မရွိေခ်။ (ဤ ငါ၏သာသနာ ေတာ္မွ) တစ္ပါးေသာ အယူဝါဒ (သာသနာ) တို႔သည္ တရားကို သိျမင္ေသာ ရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔မွ ဆိတ္ကုန္၏။

    သုဘဒၵ ဤရဟန္းျမတ္ (တစ္က်ိပ္ႏွစ္ေယာက္) တို႔သည္ မွန္စြာ (အဆင့္ဆင့္ ေဟာေျပာလ်က္) ေနကုန္ျငားအံ့၊ ေလာကသည္ ရဟႏၲာတို႔မွ မဆိတ္မသုဥ္းသည္သာ ျဖစ္ေလရာ၏''ဟု (ေဟာေတာ္ မူ၏)။
    သုဘဒ္ပရိဗိုဇ္ဝတၳဳ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္

    ReplyDelete
  9. ေၾသာ္ ဦးတင့္။ ခင္ဗ်ားဟာ ရွင္းရွင္းေလးကို နားမလည္ပဲကိုး။ ခင္ဗ်ားေနာက္ဆံုးကြန္႔မက္ကို ခင္ဗ်ားျပန္ဖတ္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ အဓမၼသမားလို႔ စြပ္စြဲတဲ့သူေတြထဲမွာ အရိယာေတြပါႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္း သေဘာက္ေပါက္ပါ။
    ေနာက္ခင္ဗ်ား စာေရးစရာကုန္ႀကမ္းလည္းရေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔အဖြဲ႕လည္း ပိုမုိနာမည္ႀကီးေအာင္ အမ်ားလည္းပိုမိုသေဘာေပါက္ေအာင္ ႏိုဗယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ဒလိုင္းလားမား (Tibetan Buddhism) ႏွင့္ ဇင္ Vietnamese monk Thich Nhat Hanh တို႔ကိုလည္း အဓမၼသမားေတြလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔အဖြဲ႕က ေၾကညာ-အဲေယာင္လို႔ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔အဖြဲ႕ သေဘာထားကိုလည္း အဂၤလိပ္ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ႔ တင္ျပေပးပါလားလို႔ ....

    ReplyDelete
  10. ေရာ စာေလးေသခ်ာဖတ္ဗ်ာ ။
    ဆရာေတာ္မ်ားလဲ ျမန္မာစာနဲ ့ဘဲ ရွင္းေအာင္ေရးထားတာ ။ခက္တာပါဘဲ ။
    ုျမန္မာလိုေရးထားတဲ ့ စာကို ျမန္မာ နားလည္ေအာင္ အနက္ျပန္ရတာ ခက္ပါ့ ။
    တတ္နိုင္ပါဘူး ။ ထပ္ဖတ္ေနာ္ ။ ဖတ္ျပီးရင္ အနက္ေလးျပန္။ ျပန္ျပီးရင္ေတြး ။ လက္ကစာရိုက္တာကိုေနာက္ဆံုးမွလုပ္ ။

    အၾကင္ဓမၼဝိနယဟူေသာ သာသနာ၌
    သုဘဒၵ အၾကင္တရားဝိနည္း (ဓမၼဝိနယ) ဟူေသာ သာသနာေတာ္၌ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယမဂ္ (တရား) သည္ ရွိ၏၊။

    ReplyDelete
  11. ဓမၼေလာတစ္ဖြဲ႕လံုးသိေစရန္
    ၁၄ – ေဒြသဟာယကဘိကၡဳဝတၳဳ
    ၁၉။ ႏြားရွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို ေရတြက္ အပ္ႏွင္းလိုက္ရေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္
    ႏြားႏို႕အရသာကို မခံစားရ သကဲ့သို႔၊
    နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးစီးပြါးႏွင့္စပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ
    ဘုရားစကားေတာ္ကို မ်ားစြာ ေျပာ ေဟာေနေသာ္လည္း
    မက်င့္မၾကံ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့တန္ေနေသာ သူသည္
    ျပဳထိုက္သည္ကို ျပဳသည္မမည္၊ မဂ္ဖိုလ္ အရသာကို မခံစားရ။
    ၂၀။ နိဗၺာန္ေရာက္သည္ အထိ အက်ိဳးစီးပြါးႏွင့္စပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားစကားေတာ္ကို
    အနည္းငယ္မွ် ပင္ ေျပာေဟာေနပါေသာ္လည္း
    တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူျဖစ္ခဲ့မူ
    ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကို ပယ္ၿပီးလွ်င္ ေကာင္းစြာအျပားအားျဖင့္ သိသည္ျဖစ္၍
    (ကိေလသာတို႔မွလြတ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္လ်က္
    ဤေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ေလာက၌ လည္းေကာင္း
    စြဲလမ္းမႈ မရွိေတာ့ၿပီ။ ထိုသူသည္သာ မဂ္ဖိုလ္အရသာကို ခံစားရ၏။
    ……………………………
    ……..
    ေအာက္က ဓမၼပဒ မွာလာတဲ့ စာကို ေလ့လာၾကည့္ေစလိုပါတယ္
    …………………..
    ……………………
    ၁ – စကၡဳပါလေတၳရဝတၳဳ
    ၁။ နာမ္ခႏၶာ (ေလးပါး)တို႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိကုန္၏၊ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမွဴး ရွိကုန္၏။
    စိတ္ျဖင့္ ၿပီးကုန္၏။
    ျပစ္မွားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ အကယ္၍ ေျပာဆိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊
    ျပဳလုပ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ၾကံစည္ေသာ္ လည္း ေကာင္း
    ထို (ေျပာဆို ျပဳလုပ္ ၾကံစည္မႈ) ေၾကာင့္ လွည္းဘီးသည္ ဝန္ေဆာင္ ႏြား၏ေျခရာသို႔ အစဥ္လိုက္ဘိ သကဲ့သို႔
    ထိုသူသို႔ ဆင္းရဲသည္ အစဥ္လိုက္ေလ၏။

    ၂ – မ႒ကု႑လီဝတၳဳ
    ၂။ နာမ္ခႏၶာ (ေလးပါး)တို႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိကုန္၏။ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမွဴး ရွိကုန္၏။
    စိတ္ျဖင့္ ၿပီးကုန္၏။
    သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အကယ္၍ ေျပာဆိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊
    ျပဳလုပ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ၾကံစည္ေသာ္ လည္းေကာင္း
    ထို (ေျပာဆို ျပဳလုပ္ ၾကံစည္မႈ) ေၾကာင့္
    အရိပ္သည္ (လူကို) မစြန္႔မူ၍ အစဥ္လိုက္ သကဲ့သို႔ ထိုသူသို႔ ခ်မ္းသာသည္ အစဥ္လိုက္ေလ၏။

    ReplyDelete
  12. သာဓုသာဓုသာဓုပါ ကိုျငိမ္းေရ
    ဘာအေၾကာင္းနဲ ့ဘဲ ဖတ္ဖတ္
    ဘုရားရွင္ရဲ ့ မူရင္း ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္
    ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္ေတြ ဖတ္လာ
    ေလ့လာေဘာ္ရလာတာ
    သာဓုေခၚပါတယ္ ။
    ကုသိုလ္အကုသိုလ္သေဘာကေတာ့
    သတိထားမိေနတာ ၾကာပါျပီ ။
    ဒါေၾကာင့္လဲ
    တခါက
    ကုသိုလ္အေၾကာင္းခံျပီးျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္
    အကုသိုလ္အေၾကာင္းခံျပီး ျဖစ္တတ္ေသာ ကုသိုလ္
    တို ့အေၾကာင္း
    တို ့ထိခဲ ့ဘူးပါတယ္
    အသိသာဆံုးကေတာ့
    မိန္းကေလးေခ်ာေခ်ာ
    စာသင္ရ၊ေဆးကုရတဲ ့ အခါပါဘဲ ။
    ပုထုစဥ္ပီပီ
    ေရာပါလာတဲ ့
    ကိေလသာတရားတို ့ကို
    မေနာ၊၀စ၊ီကာယကံ မေျမာက္ရေအာင္
    သတိကို လက္ကိုင္ထားရပါေၾကာင္း

    ReplyDelete

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories