February 12, 2010

အနာဂါတ္သာသနာေဘး (တတိယ၊စတုတၴ၊ပဥၥမ)-အနာဂတဘယသုတ္ (မဟာစည္ဆရာေတာ္)

Dr Phyo Wai Kyaw | 11:07 PM | |
တတိယအနာဂါတ္ေဘး

"ကာယ ဘာ၀နာတုိ႔၊ သီလဘာ၀နာတုိ႔၊ စိတၱဘာ၀နာတုိ႔၊ ပညာဘာ၀နာတုိ႔ အဲဒါေတြနဲ႔ မျပည့္စုံဘဲနဲ႔ အဘိဓမၼာ ကထာ( အဘိဓမၼာ ကထာဆုိတာက ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာက ဖြင့္ထားတာကေတာ့ ဥတၱမကထာ လုိ႔ေခၚတဲ့ ျမတ္တဲ့ တရားေတြ သမထ ၀ိပႆနာ တရားေတြကုိ ေျပာတာတဲ့။) သမထနဲ႔ စပ္ ၀ိပႆနာ နဲ႔စပ္ျပီးေတာ့ သကာလ တရားစကားေတြ ေျပာတာ။ ေ၀ဒလႅ ကထာ ဆုိတာကေတာ့ မဟာေ၀ဒလႅ တုိ႔ စူဠေ၀ဒလႅ တုိ႔မွာပါတဲ့ ဥာဏ္ပညာ နဲ႔ ပီတိပါေမာဇၨ ေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ အေမးအေျဖ လုပ္ရတဲ့ တရားေဆြးေႏြးရတဲ့ တရားစကားေတြပါပဲ။ ေျပာၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကုိယ္က ဒီသမာဓိ၊ပညာ ေတြကို ေလ့လာ ပြားမ်ားထားတာ မဟုတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္ကူးနဲ႔ သူက ေျပာရမွာကုိး။ ကိုယ္မသိတာေတြ ကိုယ္မႏုိင္တာေတြ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ ေျပာတဲ့ အခါက်ေတာ့ လြဲတာမွားတာ ေတြလည္း ရွိကုန္မွာေပါ့။ သူမ်ားေတြလည္း အထင္အျမင္ လြဲတာေတြ ရွိသြားဦးမယ္။ သူမ်ားေတြကုိ ကုိယ္က မမွန္ပါဘဲလ်က္ သူမ်ားမွန္ေနတာေတြကုိ အမွားထင္ျပီးေတာ့ အဲဒီလုိ ရွူတ္ခ်ျပီးေျပာတာေတြလည္း ရွိလိမ့္မယ္။ သူမ်ားေတြကုိ ပစ္ပယ္ျပီး ေျပာတာ လည္းရွိလိမ့္မယ္။ ကုိယ္က ပြားမ်ား ေလ့လာထားတာ မဟုတ္ေတာ့ ကုိယ္မႏုိင္တဲ့ ဥစၥာဆုိေတာ့ ေျပာလုိ႔ရွိရင္ ကုိယ္က အႏုိင္ရေအာင္ဆုိျပီး တစ္ခါတည္းေျပာေတာ့ အဲဒီမွာ သူမ်ားေတြကုိ ရွူတ္ခ်၊ တရားအမွန္ေတြကို အမွားလုပ္၊ အမွားေတြကုိ အမွန္လုပ္ မဟုတ္တာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာမိ အဲဒါေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္တဲ့။

အဲဒါကုိ အႏၶဓမၼေတြတဲ့။ မည္းညစ္ေသာ တရားေတြ။ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ တရားစကားေတြလည္း ေျပာလိမ့္မယ္တဲ့။ မိမိလာဘ္လာဘ ရေအာင္ ဘုန္းၾကီးေအာင္ စသည္ေပါ့ေလ။ ဒီလုိဟာေတြ။ အဲဒါေတြနဲ႔ပဲ ေျပာပါလိမ့္မယ္တဲ့။ ေျပာေပမဲ့လုိ႔လည္း သူက မသိဘူးတဲ့။ ကုိယ့္ဥစၥာကုိယ္ လမ္းမွားေနမွန္းဘာမွန္း မသိဘဲ ရွိလိမ့္မယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ တရားဆုိတာ အားထုတ္မထားလုိ႔ရွိရင္ တယ္မသိဘူး။ တရားအားထုတ္ မထားရင္ ကုိယ့္မွာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ေတြ မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ေနတာကုိ မေကာင္းမွန္း တယ္ မသိဘူး။ တရားႏွလုံးသြင္း အားထုတ္ျပီးထားတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစထဲက စိတ္သႏၲန္ ေတြက သိမ္ေမြ႔နူးညံ့ျပီးေတာ့ ေနေတာ့ မေကာင္းတဲ့ တရား ၀င္လာရင္ အင္မတန္သိတာပဲ။ ေလာဘ ျဖစ္လာတာ သိတယ္။ ေဒါသ ျဖစ္လာတာ သိတယ္။ ကုိယ့္ ရုိးရုိးေလး အတြက္ ငဲ့ျပီးေတာ့ ေျပာမိ ဆုိမိတာေလးေတြ သိတယ္။ သူတစ္ပါးေတြကုိ မရုိမေသ ေျပာမိတာေတြ ကုိယ္လြဲမွားသြားတာေလးေတြ အင္မတန္သိတာပဲ။ အင္မတန္ ထင္ထင္ရွားရွား သိတယ္။ ခ်ိဳ႔ယြင္းသြားလုိ႔ရွိရင္ ခ်ိဳ႔ယြင္းသြားမွန္း သိပ္သိတယ္။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ ႏွုတ္ခ်ိဳ႔ယြင္း သြားလုိ႔ ေျပာမိသြားရင္ ေနာက္ဆက္ျပီးေတာ့ မေျပာဘူး။ မွားသြားျပီဆုိရင္။ ထိန္းသိမ္းတယ္။ တရားႏွလုံးသြင္း အားထုတ္မွု မရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ထိန္းသိမ္းတဲ့ နည္းလည္း သူ႔ရွိတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ရွိတာမဟုတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ နင္းကန္ျပီးေတာ့ေျပာ သူမ်ားေတြကုိ ခ်ိဳးဖဲ့ေျပာ သူမ်ားဟုတ္တာေတြကုိ မဟုတ္တာလုပ္ျပီး တရားမွန္ေတြ တရားမွားလုပ္ျပီး သကာလေျပာ မိမိဘုန္းၾကီးေအာင္ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားေအာင္ သူမ်ားေတြ အထင္အျမင္ၾကီးေအာင္ ေလွ်ာက္ျပီး သကာလေျပာ ဒါေတြလုပ္ေတာ့ သူ႔ဥစၥာ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနတာပဲ. မည္းညစ္တဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြ သူ႔ကုိ၀င္ေနတာ ဒါေပမဲ့လုိ႔ သူမသိဘူးတဲ့။ အဲဒါဟာ သမထ ၀ိပႆနာ ကုိယ္က်င့္တရား ေတြပ်က္လုိ႔ ေစာင့္စည္းတဲ့ ၀ိနည္းက်င့္၀တ္ေတြ။ ၀ိနည္း က်င့္၀တ္ေတြ ပ်က္ေတာ့ကုိ သမထ ၀ိပႆနာ တရားေတြ ပ်က္သြားတာ။ ဒါဟာ အနာဂတ္ ေဘးတစ္ခုပါပဲ။ တတိယ အနာဂတ္ေဘး တဲ့။ အဲဒါ မပ်က္ေအာင္ ေစာင့္စည္းရမယ္။ လုိပါတယ္။

စတုတၳအနာဂတ္ေဘး
တရားေတြ ႏွလုံးသြင္း အားထုတ္ မထားသူ ဆုိလ်င္ တရားေတြ အေကာင္းအဆုိး မသိ.. မသိေတာ့ မဟုတ္တာေတြ သေဘာက် တယ္။ အခုေခတ္ အေနနဲ႔ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ၾကည့္ရင္ ဗုဒၶဘာသာ အျပင္ဘက္ကေန ေ၀ဖန္တဲ့ စာေတြ ဘာေတြ ရွိပါတယ္။ ဟုိစာေတြ ဒီစာေတြ ။ အဲဒီဟာေတြကုိ သိပ္ျပီးေတာ့ သေဘာက်ၾက တယ္...ေခတ္မီတယ္ ဆုိျပီးေတာ့ ... စာေတြကုိ သိပ္ျပီးေတာ့ လုိက္စားၾကတယ္။ ဟုိ၀ါဒ ဒီ၀ါဒေတြ သိပၸံပညာေတြ ဘာေတြ.. ဒါေတြကုိ ..သိပ္ျပီးေတာ့ လုိက္စားၾကတယ္..။ စီးပြားေရးအေန အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း အေနနဲ႔ေတာ့ မလႊဲသာ မေရွာင္သာရင္ေတာ့ လုိက္ရမွာေပါ့။ ဘာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ..တစ္ခ်ိဳ႔က တကယ့္ကုိ အႏွစ္သာရၾကီး ထင္ျပီးေတာ့ လုိက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရွိတယ္.။ အဲဒါေတြကေတာ့ တယ္ေနရာမက်ဘူး။

ဘုရားေဟာတရား ေလးနက္တဲ့ တရားေတြကုိ နာေကာင္းတယ္ သင္ေကာင္းတယ္ မထင္ဘဲနဲ႔ မေလးနက္တဲ့ သာသနာပ ပုဂၢိဳလ္ေတြ စီရင္ေရးသား ေဟာေျပာထားတဲ့ တရားေတြ ၊ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ့ ဘုရားအလုိေတာ္နဲ႔ မညီညြတ္ဘဲနဲ႔ ေဟာေျပာေနၾကတဲ့ ေရးသားထားတဲ့ စာေတြ ေပေတြ တရားေတြ၊ အဲဒါေတြကုိ လူေတြ ရဟန္းေတြ အေလ့အလာမ်ား၊ ရုိေသေလးစားမွုေတြ မ်ား ျပီးေတာ့ ေနလာျပန္ေတာ့လည္း ဒါဟာ အနာဂတ္ေဘးၾကီး တစ္ခုပဲ။ ဒါအေရးၾကီးတယ္။ ခုေနခါမွာ ပုိျပီးေတာ့ အေရးၾကီးတယ္။ ေရွးကလည္း ရွိေတာ့ ရွိတာပဲ။သုိ႔ေပမဲ့ ေရွးက ဒီေလာက္မဟုတ္ဘူး။ မၾကာခင္က ၊ နွစ္ေပါင္း ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ ေလာက္က စျပီးေတာ့ ဒီဘက္မွာ ပုိျပီးေတာ့ ဆုိးလာတယ္။ ဒီဥစၥာေတြက.. သာျပီးေတာ့ ဆုိးလာတယ္။ ေဘးက ၾကီးလာတယ္။ အေရးၾကီးပါတယ္။

အဲဒါေတြကုိလည္း ပယ္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။ အားထုတ္ေတာ့ မိမိကုိယ္တုိင္က ဘာ၀ိတကာယ ျဖစ္ေအာင္လုိ႔ က်င့္ ၊ဘာ၀ိတ သီလျဖစ္ေအာင္ သီလ ရုိရုိေသေသ က်င့္။ ဘာ၀ိတ စိတၱ၊ ဘာ၀ိတ ပညာ ျဖစ္ေအာင္ ျဖစ္ေအာင္ သမထ ဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ တတ္ႏုိင္သမွ် အားထုတ္။

အဲဒီလုိ အားထုတ္သြားလုိ႔ ရွိရင္ ကုိယ္လည္းပဲ တရားေကာင္း တရားမွန္ေတြကုိ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္တယ္။ ေ၀ဖန္ႏုိင္တယ္။ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္တယ္.။ ကုိယ္ကလည္းပဲ ကုိယ့္တပည့္ေတြကုိ တရားေကာင္း တရားမွန္ေတြကုိ ေဟာေျပာ ျပသႏုိင္တယ္။ ကုိယ့္တပည့္ေတြ ကလည္း တရားေကာင္း တရားမွန္ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ျပီးေတာ့ နာတတ္တယ္။ ယူတတ္တယ္။ သင္တတ္တယ္။ ေလ့လာတတ္တယ္ ။ သူတုိ႔ကလည္း တဆင့္ ေဟာေျပာျပီးေတာ့ သြားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ အက်ိဳးမ်ား ျပီးေတာ့ သြားပါတယ္။ ဒီ စတုတၱအနာဂတ္ေဘး ကုိလည္း ပယ္ျပီးသားျဖစ္သြားပါတယ္။

ပဥၥမအနာဂတ္ေဘး


ကာယဘာ၀နာ စိတၱဘာ၀နာ ပညာဘာ၀နာေတြ မပြားမ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ မေထရ္ၾကီးေတြ ေရွ႔ေဆာင္ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြေပါ့ေလ ပါလာတယ္။ ( ဂုိဏ္းေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြ၊ ဆရာသမားၾကီးေတြ၊ အသက္အရြယ္ၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေက်ာင္းထုိင္ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပါမွာေပါ့ေလ၊ အကုန္လုံး ပါသြားမွာေပါ့) အဲဒီမေထရ္ၾကီးေတြက ဘာ၀ိတ-ပစၥည္းမ်ားေအာင္ အားထုတ္တယ္။ လာဘ္လာဘမ်ားေအာင္၊ ဘုန္းၾကီးေအာင္ အားထုတ္ၾကတယ္။ ဒါပဲ ၾကိဳးစားၾကလိမ့္မယ္တဲ့။ ေလ်ာ့ရဲေသာ အက်င့္ရွိကုန္သည္။ သီလသမာဓိ အက်င့္ဘက္က် ေလ်ာ့တယ္တဲ့။ ဒီက်ေတာ့ကုိ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ပဲတဲ့။ တင္းတင္းရင္းရင္း မက်င့္ၾကဘူး။

ေအာက္တန္းကုိ က်ဆင္းဖုိ႔ရာ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ နီ၀ရဏလုပ္ငန္းေတြက်ေတာ့ နီ၀ရဏတရားေတြ၊ နီ၀ရဏတရားေတြနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ကိစၥေတြက်ေတာ့ သူတုိ႔ကေရွ႔သြားေတြပဲတဲ့။ ကာမစၧႏၵနီ၀ရဏ-ကာမအာရုံေတြနဲ႔ စပ္ျပီးသကာလ ၊ႏွစ္သက္တပ္မက္မႈ သာယာမႈလုပ္ငန္းေတြက်ေတာ့ သူတုိ႔ကေရွ႔ေဆာင္ပဲတဲ့။ သူတုိ႔က ေရွ႔ကေနျပီးေတာ့ လမ္းညႊန္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ကတပည့္ေတြက သူတုိ႔ေနာက္လုိက္တာေပါ့။ ေရွ႔ကဆရာက ဒီလုိလုပ္ေနေတာ့ တပည့္ေတြက ဒီလုိလုိက္ကုန္တာေပါ့။ ကာမအာရုံေတြကုိ ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ ရွာမွီးတယ္။ ရလာတဲ့ ကာမအာရုံေတြကုိ ျမိန္ျမိန္ယွက္ယွက္နဲ႔ သုံးေဆာင္တယ္။ ဆြမ္းဆုိပါေတာ့ ဆြမ္းေကာင္းဟင္းေကာင္းေတြကုိ ရွာမွီးမယ္။ ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျမိန္ျမိန္ယွက္ယွက္နဲ႔ စားမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ျမိန္စာသိပ္လုပ္စားတာ။ စားေရးေသာက္ေရးေတြ သိပ္ျပီးေတာ့ ဂရုစုိက္တယ္။

ရွာေဖြျပီးေတာ့ သကာလ ခ်က္ျပဳတ္ျပီးေတာ့ ကုိယ္တုိင္ညႊန္ၾကားျပီးေတာ့ ခ်က္ျပဳတ္ျပီးေတာ့စား၊ သူမ်ားေတြကုိလည္းပဲ ခ်က္ဖုိ႔ျပဳတ္ဖုိ႔ေျပာ၊ စားေရးေသာက္ေရးနဲ႔ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ သိပ္ခ်ီးမြမ္းတာ။ ဘယ္ဟာေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာလုပ္၊ သက္ဆုိင္တဲ့ ဒကာဒကာမေတြကိုလည္း ဘယ္ဟာေကာင္းတယ္ ဘယ္ဟာခ်က္လုိက္စမ္းပါဦး၊ ဘာလုပ္လုိက္စမ္းပါဦး၊ ဒီလုိဟာေတြက ရွိတာေပါ့။ အဲဒါေတြက အပုဂၤမိပုဗၺဂၤမာပဲ။ ဆြမ္းနဲ႔ဆက္စပ္ျပီးေတာ့လည္း ရွိတယ္။ သကၤန္းနဲ႔ စပ္ျပီးေတာ့လည္း ရွိတယ္။ ေနရာထုိင္ခင္းနဲ႔ စပ္ျပီးေတာ့လည္း ရွိတယ္။ တပည့္ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီးေတာ့လည္း ရွိတယ္။ ဒီ့ျပင္ဟာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ေျပာမေကာင္း ဆုိမေကာင္းတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ကာမဂုဏ္နဲ႔စပ္ျပီးေတာ့ ကာမစၧႏၵနီ၀ရဏလုိ႔ ေခၚတဲ့ ကာမရာဂ ပြားေစတတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ သူတုိ႔က ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပေတြတဲ့။

ဆရာေတြက ဒီလုိလုပ္ေတာ့ တပည့္ေတြကလည္း လုပ္။ ပြဲေတြဘာေတြလည္း အျပဳခံတာပဲတဲ့။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြလည္း လုပ္။ ဒီဥစၥာေတြလည္း အတူတူပဲ။ ဒါက အၾကီးအက်ယ္ဘက္ ေရာက္လာတာေပါ့။ အဲဒါေတြ အားေပးတယ္တဲ့။ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

ဗ်ာပါဒ-ေဒါသေတြျဖစ္တဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ အဲဒီလိုပဲ ေလာဘ ေဒါသျဖစ္စရာအေၾကာင္းေတြ ရွိေတာ့ ရာဂ ေဒါသ ျဖစ္ရင္လည္းပဲ ဆရာသမားကပဲ ေရွ႔ေဆာင္ျဖစ္ျပီးသကာလ တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ျပီး၊ အားေပးျပီးေတာ့ ဒီလုိဟာေတြ ျဖစ္တာပဲ။ ေဒါသျဖစ္ေအာင္။

ထိနမိဒၶတဲ့- ထုိင္းမႈိင္းပ်င္းရိမႈ။ ေတာေက်ာင္း ေတာင္ေက်ာင္းေတြကို မေနခ်င္ဘူး ပ်င္းတယ္ဆုိတာ ထိနမိဒၶ ေခၚတယ္။ ျပီးေတာ့ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာေတြ ပြားမ်ားအားထုတ္ရတာ ပ်င္းတယ္ဆုိရင္ ဒါ ထိနမိဒၶ ေခၚတယ္။ ပရိယတ္ လုပ္ငန္းေတြကုိ အားမထုတ္ခ်င္ဘူး ပ်င္းတယ္ဆုိရင္ ဒါ ထိနမိဒၶ ေခၚတယ္။ ပဋိပတ္လုပ္ငန္းေတြကုိ အားမထုတ္ခ်င္ဘူး ပ်င္းတယ္ဆုိရင္ ထိနမိဒၶေခၚတယ္။ အဲဒါေတြကုိ သူတုိ႔က မေထရ္ၾကီးေတြက ေရွ႔ကေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ရင္ သူတုိ႔ကုိက ဒီလုိလုပ္ေနတာကုိး။ သူတုိ႔တပည့္ေတြက ေနာက္ကလုိက္လာမွာေပါ့။ အဲေတာ့ ဗ်ာပါဒ၊ ထိနမိဒၶ။

ေနာက္ ဥဒၶစၥ-ပ်႔ံလြင့္တာ။ သမာဓိရေအာင္ အားမထုတ္ဘူး။ စိတ္ေတြသြားခ်င္တုိင္းသြား လႊတ္ခ်င္တုိင္းလႊတ္ထားတယ္။ ကုကၠဳစ-ပူပန္တယ္။ ဒါကေတာ့ ပူပန္စရာရွိမွပဲ ျဖစ္မွာပဲ။

၀ီစိကိစၧာတဲ့-အေရးၾကီးတယ္။ ၀ီစိကိစၧာ ယုံမွားျခင္းေတြ။ ဆရာက ကုိက တရားေတြပြားမ်ား အားမထုတ္ထားေတာ့ ၀ီစိကိစၧာက မကင္းဘူး။ ဘုရားအေပၚမွာလည္း ၀ီစိကိစၧာက မကင္းဘူး။ တရားအေပၚမွာလည္း မကင္းဘူး။ သံဃာအေပၚမွာလည္း မကင္းဘူး။ ဟုိဟာ ၀ီစိကိစၧာျဖစ္ ဒီဟာ ၀ီစိကိစၧာျဖစ္။ သူ၀ီစိကိစၧာ ျဖစ္ရုံတင္မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္ၾကာ သူမယုံတဲ့ ဥစၥာေတြကုိ တပည့္ေတြဘာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေတာ့ တပည့္ေတြလည္း ၀ီစိကိစၧာေတြေလွ်ာက္ျဖစ္ကုန္တာ။ အဲလုိဟာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ၀ီစိကိစၧာ။

အဲဒီနီ၀ရဏလုပ္ငန္းေတြမွာ သူတုိ႔ကေရွ႔သြားေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္တဲ့။ မေထရ္ၾကီးေတြဟာ ။ သူတုိ႔ကပဲ လမ္းျပ။ တပည့္ေတြက ေနာက္က လုိက္ေတာ့မွာေပါ့။

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ကိေလသာကင္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ သမထ၊၀ိပႆနာ လုပ္ငန္းေတြက်ေတာ့ ဒါက်ေတာ့သူ ၀န္ခ်ထားျပီတဲ့။ ဒီအလုပ္ကုိ မလုပ္ဘူးဆုိတဲ့ဟာ။ လုပ္ဖုိ႔ဟာလည္း စိတ္မကူးဘူးတဲ့။ အစကတည္းက မလုပ္ဘဲေနတာေတြ မလုပ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးထားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ႔လည္း အသင့္အတင့္လုပ္ျပီးေတာ့ ေတာ္ပါျပီ မျဖစ္ပါဘူးဆုိျပီးေတာ့ အရႈံးေပးျပီး ၀န္ခ်ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ အစကတည္းက ဘာမွအားထုတ္မထားဘဲ အားထုတ္ေကာင္းရေကာင္းမွန္း မသိဘဲနဲ႔ လုံးလုံး ၀န္ခ်ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက သာျပီးေတာ့ဆုိးတယ္။ ဒီလုပ္ငန္း မလုပ္ဘူးလုိ႔ ဆုိတာပါပဲ။

အခုနက မေထရ္ၾကီးလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက နီ၀ရဏျဖစ္စရာ လုပ္ငန္းေတြမွာ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပျဖစ္ျပီးေတာ့ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က နီ၀ရဏေတြပြားမ်ားေနတယ္။ နီ၀ရဏ ကင္းေစတတတ္တဲ့ သမထ၀ိပႆနာ လုပ္ငန္းေတြက်ေတာ့ သူတုိ႔ဟာ လက္ေလွ်ာ့ျပီးေတာ့ ၀န္ခ်ျပီးေတာ့ ထားတယ္တဲ့။ အားမထုတ္ၾကဘူးတဲ့။

မေရာက္ေသးတဲ့ တရားကုိ ေရာက္ရေအာင္ အားမထုတ္ၾကဘူးတဲ့။ ကုိယ္မေရာက္ေသးတဲ့ မျဖစ္ေသးတဲ့ သမာဓိျဖစ္ေအာင္၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္ေတြရေအာင္ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ေတြ ရေအာင္ အားမထုတ္ဘူးတဲ့။ မရေသးတဲ့ တရားရေအာင္လည္း အားမထုတ္ဘူးတဲ့။ မ်က္ေမွာက္မျပဳရေသးတဲ့တရား ကုိယ္တုိင္မသိေသးတဲ့ တရားေတြ ကုိယ္တုိင္ သိေအာင္လည္း အားမထုတ္ရေသးဘူးတဲ့။ ဒါေတြဟာ အတူတူပါပဲ။ မေရာက္ေသးတဲ့တရားဆုိတာ၊ မရေသးတဲ့တရား မရေသးတဲ့တရားဆုိတာ မ်က္ေမွာက္မျပဳရေသးတဲ့တရား။ ဒါအတူတူပါပဲ၊ ပရိယာယ္နဲ႔သုံးတာေတြပဲ။

မေရာက္ေသးတဲ့တရားေတြ၊မ်က္ေမွာက္ မျပဳရေသးတဲ့တရားေတြ ေရာက္ေအာင္ ရေအာင္ ကိုယ္တုိင္ေတြ႔ရေအာင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရေအာင္ ဆုိျပီးေတာ့ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားမထုတ္ေတာ့ဘူး။ အားမထုတ္ဘဲနဲ႔ ေနၾကလိမ့္မယ္တဲ့။ အင္း ဒါအေရးၾကီးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေနာင္လာေနာက္သားေတြက သူတုိ႔တပည့္ေတြကုိး။ ရဟန္းတပည့္ေတြ၊ လူတပည့္ေတြေရာ အကုန္လုံးျဖစ္မွာေပါ့။ အေရးၾကီးတာကေတာ့ ရဟန္းတပည့္ကပုိအေရးၾကီးတယ္။ တပည့္အဆက္ဆက္ေတြက မိမိတုိ႔ဆရာသမား ျဖစ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ၾကီး မေထရ္ၾကီးေတြကုိ ၾကည့္ျပီးေတာ့ အတုလုိက္သြားလိမ့္မယ္။

ဆရာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ကာယိေျႏၵလည္းအခ်ိဳးက်ေအာင္ မျပဳျပင္၊ သီလလည္းပဲ ျပည့္ျပည့္စုံစုံျဖစ္ေအာင္ မေစာင့္ေရွာက္၊ သမာဓိပညာေတြလည္း မပြားမ်ား မရေသးတဲ့ တရားရေအာင္ေတာ့ အားမထုတ္ ဒီလုိေနလုိ႔ရွိရင္ တပည့္ေတြကလည္းပဲ ဒီလုိပဲ ေနသြားမွာပဲ။ လာဘ္လာဘပြားမ်ားေအာင္ ဘုန္းၾကီးေအာင္ ဒီလုိပဲသူအားထုတ္ျပီးေတာ့ ေနမယ္။ တပည့္ေတြကလည္း ဒီလုိပဲ အားထုတ္မွာပဲ။ သူၾကီးလုိ႔ရွိရင္ ဒီလုိလုပ္ရမွာပဲလုိ႔ ဒီလုိေအာက္ေမ့မယ္။

ငယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ၾကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ဒီလုိပဲ လုပ္ရတယ္ ေအာက္ေမ့တာပဲ။ ၾကီးလာလုိ႔ရွိရင္ ဒီလုိလုပ္ဖုိ႔ရာပဲ ၾကည့္တယ္။ သားသမီးေတြက မိဘေတြကုိ ၾကည့္တယ္။ မိဘေတြ ဘာလုပ္တယ္ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ၾကီးလာလုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔လည္း ဒီလုိလုပ္ရမွာပဲ ေအာက္ေမ့တယ္။ အခ်ိဳ႔မိဘေတြက ေသရည္ေသရက္ေတြကုိေသာက္ ေလာင္းကစားေတြကုိ လုပ္နဲ႔ သားသမီးေတြက ၾကီးလာလုိ႔ရွိရင္ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ဖုိ႔ ေလာင္းကစားဖုိ႔ သူစဥ္းစားေနတာပဲ။ ဒါလုပ္ရလိမ့္မယ္ ေအာက္ေမ့တာပဲ။ မိဘေတြက မေကာင္းတာလုပ္ရင္ သားသမီးေတြကလည္း မေကာင္းတာ ဖုိ႔ စဥ္းစားတယ္။ မိဘေတြက ေကာင္းတာလုပ္ရင္ သားသမီးေတြက သူလည္း ၾကီးရင္ ဒီလုိလုပ္ရမွာပဲလုိ႔ ေအာက္ေမ့တယ္။

သာသနာဘက္ကၾကည့္ရင္လည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့ မေထရ္ၾကီးေတြက သီလအစရွိတဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားမထုတ္ဘူးဆုိရင္ တပည့္ေတြကလည္း ၾကိဳးၾကိဳးစားစားအားမထုတ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မေထရ္ၾကီးေတြက လာဘ္လာဘပြားမ်ားေအာင္ ဘုန္းၾကီးေအာင္ အားထုတ္ရင္ တပည့္ေတြကလည္း ဒီလုိပဲ အားထုတ္ရတယ္ ေအာက္ေမ့မွာပဲ။ ၾကီးရင္သူတုိ႔ ဒီလုိလုပ္ရမယ္ပဲ ေအာက္ေမ့တယ္။ အဲဒီကနည္းလမ္းေတြ ယူတယ္။ ေျပာပုံဆုိပုံ ေဟာပုံေတြ ဘာလုပ္ရတယ္ ညာလုပ္ရတယ္ဆုိတာေတြ နည္းခုိးျပီးေတာ့ တပည့္လုပ္တဲ့သူေတြကလည္း ဒါပဲ လုိက္တာပဲ။ ဆရာလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က သီလသမာဓိပညာ ျပည့္စုံေအာင္ အားထုတ္ျပီးေတာ့ ေနတယ္။ ကုိယ္တုိင္လည္း အားထုတ္ သူမ်ားလည္း တုိက္တြန္းျပီးေတာ့ ေနေတာ့ တပည့္ေတြကလည္း ဒီလုိပဲလုိက္ျပီးေတာ့ က်င့္ရမယ္ဆုိတာ သိၾကတယ္။ အကုန္လုံးမဟုတ္ေတာင္မွ လုိက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိတာေပါ့ေလ။ လုိက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိပါတယ္။

အခုဟာကေတာ့ မေထရ္ၾကီးေတြက ေရွ႔သြားျပီးေတာ့ ေနေတာ့ တပည့္ေတြက အတုလုိက္လာတယ္။ အတုလုိက္လာေတာ့ တပည့္ေတြကလည္းပဲ ဆရာလုိပဲ အဘာ၀ိတကာယ (ကာယိေျႏၵေတြ မွာလည္း အခ်ိဳးမက်၊) အဘာ၀ိတသီလ-)(သီလမွာလည္း အခ်ိဳးမက်) ၊ သမာဓိပညာေတြမွာလည္း အခ်ိဳးမက်၊ ဒါေတြလည္း မပြားမ်ားဘူးတဲ့။ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားေအာင္ ဘုန္းၾကီးေအာင္ သူတုိ႔လည္း ဒီလုိအားထုတ္တယ္။ ပဋိပတ္အက်င့္ေတြက်ေတာ့ ေလ်ာ့ေနတယ္တဲ့။ (သာဓနိက အက်င့္။ )မရေသးတဲ့တရား ရေအာင္၊ မသိေသးတဲ့တရား သိေအာင္၊ ဒီလုိအားထုတ္မႈလည္းပဲ သူတို႔မရွိဘူး။ အားမထုတ္ၾကဘူး။

ဤသုိ႔လွ်င္ သမထ၀ိပႆနာတရား၏ ပ်က္ျခင္းေၾကာင့္ ကုိယ္က်င့္တရား၏ ပ်က္ျခင္းေၾကာင့္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ၀ိနည္းတရား၏ ပ်က္စီးျခင္းသည္ ျဖစ္၏။

ဤဆုိခဲ့ျပီးေသာ အနာဂတ္ေဘးသည္ကား ငါးခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ အနာဂတ္ေဘးတည္း။ ယခု ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္အခါ၌ မျဖစ္ေပၚေသး။ ေနာင္အခါကာလ၌ ျဖစ္ေပၚ၍ လာလတၱံ႔။ ေနာင္အခါကာလ၌ ျဖစ္ေပၚလတၱ႔ံေသာ အနာဂတ္ေဘးကို သိသင့္သိထုိက္၏။ ထိုအနာဂတ္ေဘးကုိ ပယ္ျခင္းငွာ အားထုတ္သင့္ အားထုတ္ထုိက္လွ၏။ ပယ္ေအာင္ အားထုတ္ထုိက္တယ္တဲ့။ အဲဒါဟာ ပဥၥမအနာဂတ္ေဘးပါပဲ။

အနာဂတဘယသုတ္(မဟာစည္ဆရာေတာ္)

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories