February 19, 2010

ေနာက္ဆုံးေပၚ တရားအားထုတ္နည္း အေမးပုစၧာ (ဦးေကာ၀ိဒ-ျမိတ္)

Dr Phyo Wai Kyaw | 11:23 AM | | |
The hand that signed the paperImage by thorvaala via Flickr


@@ ေနာ္ေ၀နိုင္ငံတြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚ တရားရႈမွတ္နည္းတစ္ခု အတြက္္ မွန္ - မမွန္ဆိုတဲ့ စတုတၳအေမးျပႆနာ…….@@

ေမး။ ။ ယခင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ တရားမ်ား၊ ယခုျဖစ္ဆဲ တရားမ်ား၊ ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႔ေသာ တရားမ်ားဟာ (ဘာမွ် မဟုတ္ဘူး)ဟု ရႈမွတ္ရမည္၊ ေလာကရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးဟာ (ဘာမွမဟုတ္ဘူး)၊ ျဖစ္ေပၚသမွ် ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားေတြကို (ဘာမွမဟုတ္ဘူး) လို႔ ရႈရတဲ့ တရားအားထုတ္နည္းႏွင့္ တရားရႈမွတ္ေနၾကတာကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ျဖစ္နိုင္ရင္ မွားသလား/မွန္သလားဆိုတာကို ေျဖရွင္းေပး ေစလိုပါတယ္ ။ ထိုတရားရႈနည္းကို ၾကားခဲ့သည္မွာ သိပ္မၾကာလွေသးတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုးေပၚ latest နည္းတစ္ခု ျဖစ္နိုင္ပါေၾကာင္း ယူဆမိပါ တယ္။


ေျဖ။ ။ ထိုနည္းကို သူမေလာက္သာေျပာတာ မဟုတ္ေသး၊ အဂၤလန္က ဓမၼမိတ္ေဆြ ဆရာ၀န္ႀကီး တစ္ေယာက္ကလည္း အြန္လိုင္း(0nline) ေပၚကေန ေနာက္ဆံုးေပၚ တရားနည္းကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။

“အရွင္ဘုရား... ဒီဆိုက္မွာ ဖတ္ၾကည့္ပါဘုရား”

လို႔ဆိုကာ စာေရးသူအား (.....) ဘေလာ့ဂ္လင့္ခ္တစ္ခု ေပးလိုက္ပါ ေသးတယ္။

ထိုတရားအားထုတ္နည္း သာမဟုတ္၊ အျခားနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔အား ဤနည္းကေတာ့အမွား၊ ဤနည္းကေတာ့အမွန္ လို႔ဆံုးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲလွပါတယ္္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္တရားအားထုတ္နည္းျဖစ္ေစ အမွန္/အမွား ေျဖရွင္းရာ၌ (မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံနိုင္ဖို႔ရာ) ပံုေသနည္း (နိယာမ)တစ္ခုေတာ့ ရွိရပါမယ္။

ထိုပံုေသနည္းကား တစ္ျခားမဟုတ္ ဘုရားရွင္၏ သတိပ႒ာန္နည္း မူေသစည္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကတြင္ တရားနည္းလမ္းမ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးအေထြေထြ ရွိၾကပါတယ္၊ ထိုနည္းလမ္းမ်ား၏ အမွား/အမွန္ ကို တိုင္းတာခ်င္တယ္ဆိုရင္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ေပတံႏွင့္သာ တိုင္းတာရပါ့မယ္။

ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သတိပ႒ာနသုုတ္ေတာ္တြင္ (ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ) ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ဖို႔ရာ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းသည္ သတိပ႒ာန္ဟု ေဟာထားပါတယ္။

ထို႔အျပင္ (ကာယေ၀ဒနာစိတၱဓေမၼသု ကိဥၥိဓမၼံ အနမသိတြာ မဂၢါဒိဂေမာနာမ နတၳိ) ကာယ ေ၀ဒနာ စိတၱ ဓမၼ ဆိုတဲ့ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို မရႈမွတ္မသံုးသပ္ဘူးဆိုပါက မဂ္ဖိုလ္ကို ရသည္ မရွိပါ.. လို႔ စာေပအလာ ရွိတဲ့အတြက္ သတိပ႒ာန္ ပါတဲ့ တရားနည္းလမ္းမ်ားသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္နုိင္ပါတယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ‘ဂစၦေႏၱာ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ’ သြားလွ်င္လည္း (သြားသည္ ဟူ၍) အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္္၊ သြားလွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ဘူး၊ ဟုေဟာၾကားထားတာမဟုတ္ပါ၊ သည္လိုဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ (ဂစၦေႏၱာ ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ) ကို (ဂစၦေႏၱာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ) လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။

(နိသိေႏၷာ ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ)ထိုင္လွ်င္လည္း (ထိုင္တယ္ဟူ၍) အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္္၊ ( ထုိင္လွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္) ဟူ၍ သိရမည္ဟု မေဟာၾကားခဲ့ပါ၊ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့(နိသိေႏၱာ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ) ကို (နိသိေႏၷာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ) လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္၊

သည္လိုေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါ၊ ဒါျဖင့္ ဘုရားနည္းလမ္းမွ ေသြဖီေနတဲ့ ထိုတရားနည္းလမ္းကို အမွန္လို႔ ယူဆ၍ မရနိုင္ေတာ့ပါ။

ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ ကာလက ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကို ပိုလို႔လည္း ႏုတ္ပယ္စရာမလုိသလို လိုေန၍လည္း ထပ္ျဖည့္စရာမလိုပါ၊ တရားေတာ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း သိျမင္ရမယ္ဆိုတာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးျဖစ္တယ္၊ ဘူတံဘူတေတာ ပႆတိ၊ အရွိကို အရွိတိုင္းရႈမွတ္ရမယ္လို႔ ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ရိုးရိုးေလးပင္ အရွိကို အရွိတိုင္းပင္ ရႈမွတ္ရံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ ဘာမွ်မရွိ၊ ဘာမွ်မဟုတ္ ဟူေသာ တရားနည္းလမ္းသည္ သဘာ၀မက်ေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုဟု ယူဆရပါေၾကာင္းေျဖၾကား ေပးလိုက္ရပါေတာ့ သတည္း။ ။

ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္)

3 comments:

  1. ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိ(ၿမိတ္)သို႔..

    တစ္ခုခု အျဖစ္ ရွိတာ ရႈေနလို႔ရွိရင္ ခိုင္တာျမဲတာ ရႈေနသာေၾကာင့္ သႆတဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္၊(မွန္ပါ) မရွိတာ ရႈမွ သာလွ်င္ သႆတဒိ႒ိက လြတ္တယ္ (မွန္ပါဘုရား)

    ဒါျဖင့္ စိတ္ရႈရႈ၊ ေ၀ဒနာရႈရႈ၊ ရုပ္ရႈရႈ၊ အပ်က္ကို ျမင္ေစရမယ္လို႔ ေျပာတာ (မွန္ပါဘုရား) ဒါဟာဘုရားေဟာ အေထာက္အထား ရွိလို႔ေျပာတာ (မွန္ပါ)

    "သမုဒယ ဓမၼာႏုပႆီ၀ါ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ စိတၱသၼႎ ၀ိဟရတိ" -တဲ့၊ မဟာသတိပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္ႀကီးမွာ ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတာ (မွန္ပါ)
    မဟာသတိပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္ႀကီးထဲမွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး က အတိအလင္း ေဟာထားတာပဲ (မွန္ပါ) "သမုဒယ-၀ယ" ေမြးလာၿပီး ေသသြားတာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္ ဆိုတာေလ (မွန္ပါ) အဲဒီထိေအာင္ သြားရမွာ၊ အဲဒီက်ေတာ့မွ ၀ိပႆနာျဖစ္တာ (မွန္ပါ)

    ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔က စာကို ေရွ႕ပိုင္းတြင္ပဲဖတ္ၿပီး ေရွ႕ပိုင္းတြင္ပဲ ေျပာေနၾကတာ၊ ဒီေနာက္ပိုင္း (သမုဒယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ - ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ) ထိေအာင္ လာရမွာ (မွန္ပါဘုရား )
    ..............................
    မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာေျပာေသာ တရားတို႔မွ ယူ၍ အက်ဥ္းခ်ဴပ္ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါမည္။ [မိုး(၂)ႏွာ-၄၅၆မွ။]
    ....................................
    အေသးစိတ္ သိရွိႏိုင္ရန္ ေအာက္ပါလင့္ရွိေဆာင္းပါးမ်ားအား ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါရန္

    http://trueanswer.multiply.com/journal

    ReplyDelete
  2. ဝိပႆနာ ကို အထူးရႈျမင္ျခင္းလို႔ ယူဆၾကလို႕ ရ ေပမဲ႔ အတိတ္ပါရမီ အာေသဝနျခင္း တစ္ေယာက္စီကြဲ ျပားနိုင္လို႔ သဘာဝခႏၶာ အစုကို ဘာဝနာမယနဲ႔ သိေအာင္ ေစာင့္ၾကည္႕နည္းသတိသာသံုးရင္ ပိုအဆင္ေျပမယ္ထင္တယ္ အစကတည္းက အျဖစ္အပ်က္ ဒါမွမဟုတ္ သုညတ လို႔ မွတ္ယူေနရင္ ေပၚသမွ်စိတ္ဖန္ဆင္းမႈပဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို ေတာ့ အျဖစ္အပ်က္သေဘာနဲ႔ ဘာမွအႏွစ္သာရမရွိေၾကာင္းက သိျမင္လာရမဲ႔ ညဏ္ ေတြျဖစ္ေနလို႔ ပဲ မွားတာရွိရင္ေတာင္းပန္ပါတယ္

    ReplyDelete
  3. ရႈတယ္ဆိုတဲ႔ စကားလံုးကလဲ ၾကည္႔တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရ ျပီး အပ်က္ကိုျမင္ေအာင္ၾကည္႕ရမယ္လို႕ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဆိုလိုတာေနမွာပါ
    အျဖစ္ကိုပဲရႈေနရင္ မွားသလို အစကတည္းက အပ်က္ခ်ည္းရႈေနရင္ ဘာမွမလႈပ္ျငိမ္ေနရမဲ႔သေဘာေရာက္သြားလိမ့္မယ္ ဘာအေတြးနဲ႔မွေဘာင္မခတ္ထားမွသာ သာမန္လူအမ်ားအတြက္ သဘာဝရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ပံုျမင္ ေနာက္မုန္း ျပီးဆံုးသြားမယ္ ထင္ပါတယ္

    ReplyDelete

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories