May 7, 2010

ဗုဒၶသာသနာရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္

တိပိဋက | 2:50 AM |
ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ ဘယ္ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မွ ဘယ္ေတြးေခၚပညာရွင္မွ ဒီေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ မေဟာႏုိင္ပါဘူး။ မေဟာႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိကတည္းက ေတြးႏုိင္ဖို႔တာကုိ မျဖစ္ႏုိင္လို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တျခား ဘယ္သာသာမွာမွ ဇာတိပဋိသေႏၶတည္ေနပံုေတြကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေဖာ္ျပထားႏုိင္ျခင္းမရွိဘူး။ စာဖတ္ထားရံုသက္သက္နဲ႔လည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားလည္ဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။

မဟာနိဒါနသုတၱန္ အဆုိအမိန္႔ကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေၾကာင္း က်ုဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာက ခက္ခဲတယ္၊ နက္နဲတယ္။ ခက္ေယာင္နဲ႔ ခက္တယ္။ နက္ေယာင္နဲ႔ နက္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခက္ခက္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ နက္နက္၊ သိႏုိင္တယ္၊ ထြင္းေဖာက္သိႏုိင္တယ္။ အေတြးနဲ႔ သိတာကုိ ဆုိလိုတာမဟုတ္ပါ။

ဥပမာ ရွင္အာနႏၵာဆုိၾကပါစို႔၊ သူက ေသာတာပန္ျဖစ္ပီသားပါ။ တစ္ေန႔ ေန႔သန္႔စင္ရင္းနဲ႔ ေၾကာင္းက်ုဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ နည္းေလးနည္းလံုးနဲ႔ အျပန္ျပန္အလွန္ရႈတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ ဉာဏ္ထဲမွာ လြယ္ေနတယ္။ တိမ္ေနတယ္။ မခက္လွဘူး။ ဒါကုိပဲ လြယ္တယ္ တိမ္တယ္လို႔ သူ႔ရဲ႕ အေတြးအျမင္ကုိ ဘုရားကုိ သြားေလွ်ာက္မိပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဒီလို မေျပာနဲ႔ ဒီလို မေျပာနဲ႕လို႔ တားခဲ့ဘူးပါတယ္။
ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္နဲ႔ ထုိးထြင္းသိပီ တကယ္လြယ္ေနတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ အရာတစ္ခု ကုိ လြယ္တယ္လို႔ ေျပာမိတာေတာင္ ဗုဒၶကေျပာခြင့္မျပဳဘူး။ ေျပာခြင့္ မျပဳဘူးဆိုတာ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ လြယ္တယ္ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတရားက ခက္တယ္။ နက္တယ္။ ခက္လြန္း နက္လြန္းလို႔ပဲ သိဖုိ႔ခက္ၾကလို႔ပဲ အခုထိ မိစၧာဒိ႒ိ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ စြဲကပ္ေနၾကတာေပါ့။ အတၱေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္က ဘဝတစ္ခုကေန တစ္ခုကုိ ကူးတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆေတြ၊ ဖန္ဆင္းရွင္ အတၱၾကီးက တျခားအတၱေတြကု ိ ဖန္ဆင္းပါတယ္ဆုိတဲ့အစရွိတဲ့ ဒိ႒ိ (၆၂)ပါးျဖစ္လာရတာ၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အႏုေဗာဓဉာဏ္ ပဋိေဝဓဉာဏ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ မဂ္ဆုိက္ ဖုိလ္ဆုိဒ္ ထုိးထြင္းမသိလုိ႔ပါပဲ၊

ရွင္အာနႏၵာက လြယ္တယ္ေျပာမွာေပါ့။ သူက ေသာတာပန္ေလ၊ ေနာက္ပီ သူခ်ည္းကပ္ေနရတဲ့ ဆရာသမားေတြကလည္း တကယ့္ဂရိတ္ၾကီးေတြေလ။ ေနာက္ပီ သူက ကမ႓ာတစ္သိန္းလည္း ပါရမီ ျဖည့္ထားပီးပီေလ။ ေသာတာပန္ျဖစ္ပီ ဆုိကတည္းက ဒီေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာကုိ သူက ကုိယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိပီသားပါ။ သူမ်ားအေျပာနဲ႔ လြမ္းေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ပီ ေျပာေနတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အေတြးအေခၚနဲ႔ သိတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ တကယ္သိလို တကယ္ျမင္လို႔ လြယ္တယ္လို႔ ေျပာမိတာေတာင္ လြဲ ေခ်ာ္ေနေသးတယ္ဆုိရင္ စာအုပ္ေလး နည္းနည္းပါးပါးဖတ္ပီ ဗုဒၶအယူဝါဒကုိ ငါသိပါတယ္ ငါျမင္ပါတယ္လို႔ ေျပာဖုိ႔ က ပုိခက္ခဲပါတယ္။
ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာက ပုိလို႔ေတာင္ ခက္ပါေသးတယ္။ ပုိလို႔ေတာင္ နက္ပါေသးတယ္။ ဒီတရားဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အင္မတန္ေလးနက္တဲ့ အပုိင္းေတြပါ။ သမုဒယသစၥာကုိ ျမင္ေအာင္ ရႈတဲ့ အပုိင္းပါ။ သစၥာေလးပါးကုိ သိဖုိ႔အေရးမွာ အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ဒီေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေလာက္ကုိ ကုိယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိသြားရင္ ဒီဘဝမွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္မွတစ္ပါး တျခားဘယ္သူ႔ကုိမွ ဆရာအျဖစ္ မကိုးကြယ္ေတာ့ဘူး။ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္သြားပီ။ သာသနာေတာ္မွာ အျမစ္တြယ္သြားပီ။ လားရာဂတိလည္း ျမဲသြားပီ။ သူမ်ားအေျပာနဲ႔ လြမ္းေနရတဲ့ အဆင့္ကို လြန္သြားလုိ႔ပါပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ သူက ဘယ္သူ႔နဲ႔မွ ညင္းခုံစရာမလိုေတာ့ဘူး။ သူမ်ားကသာ သူနဲ႔လာျငင္းခံုလိမ့္မယ္။ ဘယ္လုိျငင္းမလဲ။ ဘဝဆုိတာ ပုခက္နဲ႔ ေခါင္းၾကားမွာပဲရွိတယ္။ သံသရာဆုိတာ မရွိဘူး။ အတၱဆုိတာ ေသရင္ျပတ္တယ္။ ဝိဉာဥ္ဆုိတာ ရွိတယ္။ ဒီဘဝကေန ဟုိဘက္ဘဝကူးတယ္။ အမိေက်းဇူးဆုိတာ မရွိဘူး။ အဖေက်းဇဴးဆိုတာမရွိဘူး။ ဒါနျပဳလို႔ အက်ဳိးမရွိဘူး။ သီလေစာင့္လုိ႔ အပုိပဲ။ အဲဒီလုိ အစရွိသျဖင့္ သူ႔ကုိ လာျငင္းခံုၾကလိမ့္မယ္။

သူတုိ႔ေတြ ၾကိဳက္သေလာက္လာျငင္းၾကပါေစ။ စာအုပ္ဖတ္ပီ သိပါတယ္၊ ျမင္ပါတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ၊ ျပံဳးျပံဳးေလးပဲျပန္ၾကည့္ေနလိုက္ေတာ့မယ္။ ျပန္ျငင္းေနလို႔ေရာ သူတုိ႔ကုိ ဉာဏ္မ်က္စိအျမင္ရေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ေပးလို႔ရမလဲ။ ေမြးကတည္းက ကန္းေနတဲ့ ငကန္းပါဆုိမွ သူထင္ရာ ေျပာမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ အေကာင္းဆံုးနည္းက ျပန္ျငင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဉာဏ္မ်က္စိရေအာင္ သူ႔ကုိ ေဆးကုေပးဖုိ႔ပါ။ သီလ သမာဓိ ပညာေဆးေပါ့။ ဒါအခု ေျပာေနတာ ေသာတာပန္ ျဖစ္ဖုိ႔ထိ မဟုတ္ေသးဘူး။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ သိရံုေလာက္ပါ၊ ဒါေတာင္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိတဲ့ အဆင့္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေသာတာပန္ေလာက္ျဖစ္မွ ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိႏုိင္တယ္။
သမုဒယသစၥာကုိ သိရံုေလာက္နဲ႔ ကုိ ဘာသာမေျပာင္းႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဆရာအမ်ိဳးမ်ုဳိးရဲ႔ မ်က္နွာကုိ ေမာ္ၾကည့္ေနတဲ့ ဘဝကလြတ္ျပီ။ စိတ္ဓာတ္ေတြ ခုိင္ခံသြားမယ္။

ေလာကၾကီးကုိ ထာဝရဘုရားက ဖန္ဆင္းပါတယ္လို႔ စာအုပ္ဖတ္ပီေတာ့ပဲ ေျပာေျပာ၊ အေတြးအေခၚဖေလာ္ေဆာ္ဖီနဲ႕ပဲ ေျပာေျပာ။ ၾကိဳက္သလို ေျပာပါ။ စိတ္ထဲမွာ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔တုိ႔ကုိ မယံုလို႔ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ ေျပာေနတာေတြဟာ ကုိယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ျပဳပီ သိလိုရတာမွ မဟုတ္တာ။
အေရွ႕သြားေနတဲ့ ပုဏၰားကလည္း အကန္း ေနာက္ကလိုက္ေနတဲ့ ပု​ဏၰားေတြကလည္း အကန္း။ အကန္းေတြ တန္းစီပီ သြားေနၾကပါပဲ။ ကုိယ္က မျမင္လို႔ အေရွ႕ကလူကို အားကုိးပါတယ္။ အေရွ႕ကလူကလည္းမျမင္ဘဲ ကန္းေနေတာ့ ေနာက္ဆံုးလူရဲ႕ အက်ႌစကုိ ကုိင္ပီ သူကေတာ့ ျမင္ေလာက္ပါရဲ႕ ဆုိပီ သူ႔ကုိ အားကုိးတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ကုိသာ တစ္ေယာက္အားကိုးတာပါ။ အားလံုးဟာ အကန္းခ်ည္းပဲ ဥစၥာ၊ ဘယ္လုိလုပ္ အားကုိးလို႔ရမွာလဲ။ ေနာက္ဆံုး အဲဒီခ်ဳ႔ံပုတ္ေဘးမွာပဲ ေသကုန္ၾကတယ္။

ဒီေန႔ ကုိယ္တုိင္ထြင္းေဖာက္မျမင္ေသးတဲ့ သူေတြကလည္း ဒီအတုိင္းပဲ သူေတာ့ သိတန္ေကာင္းရဲ႕ ဆုိပီ ေနာက္တစ္ကုိ အားကိုးတယ္။ စာအုပ္ကုိ အားကုိးတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေရးထားတဲ့ သူေတြကလည္း မသိၾကဘူး။ ဟာ ငါတုိ႔ ဘုိးေဘးေတြ ေျပာတာပဲ ဆုိပီ ဘုိးေဘးေတြကို အားကုိးပါတယ္။ ဘုိးေဘးေတြလည္း မသိၾကဘူး။ ဟာ ငါတုိ႔ ဆရာသမားေတြ ေျပာပါတယ္ဆုိပီ ဆရာသမားေတြကုိ အားကုိးပါတယ္။ ဆရာသမားေတြလည္း မသိၾကဘူး။ မသိေတာ့ ဘာလုပ္ၾကသလဲ၊ က်မ္းစာမ်က္ႏွာ ဘယ္ေလာက္မွာ ပါတယ္။ ဘုရားက ဘယ္ေနရာ ေဟာတာ။ ဒါနဲ႔ သက္ေသျပၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိရင္ ကုိယ္တုိင္မွ မသိႏုိင္တဲ့ ဥစၥာ၊ အေတြးအေခၚသမားေတြကလည္း လာၾကျပန္တယ္။ ငါကုိယ္တုိင္ စဥ္းစားလို႔ရတာ။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကုိ ေမးၾကည့္တယ္။ သင္ေရာ အဲဒါကုိ ကုိယ္တုိင္ျမင္လို႔လားလို႔ ေမးၾကည့္တယ္။ ဟင္း အင့္တဲ့ အေျဖက။

ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အႏုေဗာဓသိ ပဋိေဝဓသိနဲ႔ မဂ္ဆုိက္ဖုိလ္ဆုိက္ သိေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အဲဒါပီးရင္ေတာ့ ျငင္းေနတာေတြ အားလံုးရပ္သြားမယ္။ ျငင္းေနတာ မသိေသးလို႔ပဲ၊ ျမတ္ဗုဒၶေျပာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက ငါဟာ ေလာကနဲ႔ မျငင္းခံုဘူး။ ေလာကကသာ ငါဘုရားနဲ႔ လာျငင္းခံုေနတာပါတဲ့။ အင္း ဒုကၡသစၥာ နဲ႔ သမုဒယသစၥာႏွစ္ပါးေလာက္မွ က်က်နန ထြင္းေဖာက္မသိေသးရင္ ျငင္းၾကဦးမွာပဲ။
Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories