May 2, 2010

သုိးေယာင္ေဆာင္ေသာ ၀ံပုေလြ (သုိ႔မဟုတ္) ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ

သျှင်သာမိ - မုံရွာ | 1:14 AM |

ေရစၾကဳိျမဳိ႔၊ ပဋိေ၀ဒသာသနာ ျပန္႔ပါးေရးဌာန၊ ဓမၼဒါန ျဖန္႔ေ၀ပါသည္။
ဓမၼဒါန ျပဳလုိသူမ်ား ဆက္သြယ္ပါ - ဟူ၍ ေနာက္ေက်ာဖုံးေပၚမွာ ေၾကညာထားခ်က္ပါရွိသည္႔
စာအုပ္ကေလး (နိဗၺာန္ ႏွင္႔ လူသား) ကုိ ဖတ္ရွဴ႕မိလုိက္ပါသည္။
ေထရ၀ါဒ စာေပဆုရ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာ အရွင္ဧႆိက (ေရစၾကဳိ) ၏ ကေလာင္အမည္ကုိ
ေတြ႔ျမင္ရျခင္းေၾကာင္႔ မွန္ကန္ေသာ စာအုပ္ဟူ၍ အထင္ျမင္ရွိေနခုိက္အတြင္း သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာ အသုံးႏွဳံးမ်ားက
ပုိးသတ္ေဆးလုိ မသိမသာကေလး အန႔ံ ေပၚလာပါသည္။
ဤသုိ႔ျဖင္႔ ဆက္၍ ဖတ္ရွဴ႕ေနစဥ္အတြင္း ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိ ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွစြာေသာ
အမွားၾကီးကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါသည္။ အနံ႔ျပင္းလွစြာေသာ အဆိပ္ေငြ႔မ်ားႏွင္႔ ရင္ဆုိင္လုိက္ရဘိသကဲ႔သုိ႔ ခံစားလုိက္ရပါသည္။

နိဗၺာန္ႏွင္႔ လူသား - စာအုပ္စာမ်က္ႏွာ ၁၂ ၌

“ယေန႔ေခတ္သည္ နည္းပညာဖြ႔ံျဖဳိးေသာ အုိင္တီေခတ္ျဖစ္သည္။ အရိယ၀ိဟာရေခၚ ဖလသမာပတ္ျဖင္႔ ေနေသာနည္းပညာကုိ
ကမၻာျဖန္႔၍ က်ယ္ေျပာျပန္႔ကားေစႏုိင္ေပသည္။ ဤစိတ္ (ဖလသမာပတ္) သည္ လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဘာသာမဲ႔မေရြး
ခံစားသိရွိႏုိင္မည္႔ ရပုိင္ခြင္႔ ျဖစ္သည္။
ဖုိလ္စိတ္သည္ ဗုဒၶက စတင္ေတြ႔ရွိခဲ႔သည္မွန္ေသာ္လည္း ဗုဒၶပုိင္ဆုိင္ေသာ တရားမဟုတ္ေပ။
ဖုိလ္စိတ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳႏုိင္ေသာ ဓာတ္သည္ ဘယ္သူမွျပဳလုပ္၍ မရေသာ သဘာ၀ဓမၼျဖစ္သည္။
ဤ သဘာ၀ဓမၼ သည္ လူသားတုိင္းႏွင္႔ သင္႔ေလ်ာ္ေသာ ဓာတ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္ - ဟူ၍ ေရးသား ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ရွင္းလင္းခ်က္

အထက္ပါ အေရးသားကုိ အမွန္လား အမွားလားဟူ၍ ေမးၾကည္႔လုိက္လ်င္ အမွားျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္ လူမ်ားစြာတုိ႔ကမူ ဤသုိ႔ ေမးရုံမွ်ကုိပင္ မေမးတတ္ဘဲ ျငိမ္ခံေနသူတုိ႔ကသာလွ်င္ မ်ားေနၾကပါသည္။
အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္ = ဖုိလ္စိတ္သည္
လူမ်ဳိးမေရြးဘဲ လူမ်ဳိးတုိင္း လူမ်ဳိးတုိင္းက ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာတရား ဟုတ္မွန္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ လူမ်ဳိးတုိင္းထဲမွာ ရွိေနသူ လူသားတုိင္း လူသားတုိင္းက ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာ တရားမဟုတ္ပါ။
ဖလဌာန္ပုဂၢဳိ (အရိယာ) တုိ႔က သာလွ်င္ ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။

အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္ = ဖုိလ္စိတ္သည္
ဘာသာမေရြးဘဲ ဘာသာတုိင္း ဘာသာတုိင္းက ရပိုင္ခြင္႔ ရွိေသာတရား လုံး၀ မဟုတ္ပါ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ထဲကပင္လ်င္ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္ (အရိယာ) တုိ႔ကသာလ်င္ ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္ = ဖုိလ္စိတ္သည္ ဘာသာမဲ႔မေရြးဘဲ ဘာသာမဲ႔တုိင္း ဘာသာမဲ႔တုိင္းက
ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာတရား လုံး၀ မဟုတ္ပါ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ထဲကပင္လ်င္ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္ (အရိယာ) တုိ႔ကသာလ်င္ ရပုိင္ခြင္႔ ရွိေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။

သုတ္မဟာ၀ါပါဠိေတာ္၊ သုဘဒၵ ပရိဗၺာဇက ၀တၳဳ ႏွင္႔
ယွဥ္ၾကည္႔လုိက္လ်င္ အလြန္ထင္ရွား လာပါမည္။ ဤ ရည္ညြန္းပါဠိေတာ္ ႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ေသာေၾကာင္႔
နိဗၺာန္ႏွင္႔ လူသား - စာအုပ္ ၌ ေရးသား ေဖာ္ျပထားေသာ ဤစိတ္ (ဖလသမာပတ္) သည္
လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဘာသာမဲ႔မေရြး ခံစားသိရွိႏုိင္မည္႔ ရပုိင္ခြင္႔ ျဖစ္သည္” ဟူေသာ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္ကုိ
အမွားဟူ၍သာလ်င္ မွတ္ယူၾကရမည္ ျဖစ္၏။

“ဖုိလ္စိတ္ (အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္) သည္ ဗုဒၶပုိင္ဆုိင္ေသာ တရားမဟုတ္ေပ ” ဟု ဆုိရာ၌
၄င္း ဖုိလ္စိတ္ (အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္) သည္ ဗုဒၶ၏ အဆုံးမအတုိင္း နာယူျဖည္႔က်င္႔ျပီးသူ ဖလဌာန္ အရိယာပုဂၢဳိလ္
တုိ႔၌သာလွ်င္ ျဖစ္ရွိႏုိင္ေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶ၏ အဆုံးမကုိ မနာယူသူမ်ား၌ မျဖစ္ႏုိင္ေသာတရား၊ မရွိႏုိင္ေသာတရား ဟူ၍ မွတ္ယူၾကရမည္ ျဖစ္၏။
တစ္ဖန္ ဗုဒၶ၏ အဆုံးမကုိ နာယူေနေၾကာင္႔ ျဖည္႔က်င္႔ေနေၾကာင္း ၀န္ခံထားပါလ်က္
ဗုဒၶ၏ အဆုံးမအတုိင္း မဟုတ္ဘဲ တလြဲတစ္ေစာင္း၊ လူေပါင္းလြဲမွား၊ မိစၦာဒိဌိရွိသူ မ်ား၌လည္း မျဖစ္ႏုိင္ေသာ တရား
မရွိႏုိင္ေသာတရား ဟူ၍ မွတ္ယူၾကရမည္ ျဖစ္၏။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ဖုိလ္စိတ္ (အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္) သည္ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္ ဗုဒၶ၏တပည္႔ အရိယာအသိးသီးကသာလွ်င္
မိမိရထားေသာ ဖုိလ္စိတ္ကုိ မိမိပုိင္ေသာ နည္းအားျဖင္႔ ပုိင္ဆုိင္ေသာတရား ဟုတ္ပါသည္ ဟူ၍ မွတ္ယူၾကရမည္ျဖစ္၏။
ဆုိလုိသည္မွာ........
ဗုဒၶ၏တပည္႔ျဖစ္ေစဥိးေတာ႔၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပင္ ျဖစ္ေစဦးေတာ႔ ပုထုဇဥ္ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ကမူ ဖုိလ္စိတ္ (အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္) ကုိ
မပုိင္ၾကေလကုန္ ဟူ၍ ဆုိလုိပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္လ်င္ “ယေန႔ေခတ္တြင္ ဖြဲ႔ျဖဳိးေနေသာ အိုင္တီနည္းျဖင္႔ ဖုိလ္စိတ္ (အရိယ၀ိဟာရ = ဖလသမာပတ္ = ဖုိလ္စိတ္ကုိ) ကမၻာသုိ႔
ျဖန္႔ႏုိင္သည္၊ ကမၻာသုိ႔ က်ယ္ေျပာေစႏုိင္သည္၊ ကမၻာသုိ႔ ျပန္႔ကားေစႏုိင္သည္ ” ဟူေသာ ေရးသားခ်က္ကုိ အမွားဟူ၍သာလ်င္
မွတ္ယူၾကရမည္ ျဖစ္၏။
အမွားျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ထင္ရွားေစရလ်င္
“ပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ ၀ိညဴဟိ = ဥဂ ၣဋိတညဴ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္၊ ၀ိပဥၥတညဴ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္၊ ေနယ်ဖလဌာန္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္သာလ်င္
အသိီးသီးကုိယ္စီကုိယ္ငွ ကုိယ္ရထားေသာ ဖုိလ္တရားအေလ်ာက္ သိအပ္၏။ ခံစားအပ္၏။
(အဆုိပါ ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ပင္လ်င္ သူတပါးရထားေသာ ဖုိလ္ကုိ ကုိယ္က ကုိယ္စလွယ္ယူ၍ မသိႏုိင္ၾကေလကုန္၊ မခံစားႏုိင္ၾကေလကုန္)
ဟူ၍ ရွိေနျပီး ျဖစ္ပါသည္။
(သြာကၡာေတာ
ဘဂ၀တာ ဓေမၼာ ။ ပ ။ ပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ ၀ိညဴဟိ)

“ဖုိလ္စိတ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳႏုိင္ေသာ ဓာတ္သည္ ဘယ္သူမွ ျပဳလုပ္၍ မရေသာ သဘာ၀ဓမၼျဖစ္သည္” ဟု ဆုိရာ၌လည္း
မွန္ေသာစကားလုိလုိ ရွိပါ၏။
သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာစစ္ၾကည္႔လ်င္ အမွားယူ၍ ထင္ရွားပါသည္။ ဖုိလ္စိတ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳႏုိင္ေသာ ဓာတ္(ဖုိလ္စိတ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳႏုိင္ေသာသေဘာ)
ကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္သူကား ဖလဌာန္ပုဂၢဳိလ္ အရိယာအရွင္ျမတ္ျဖစ္ပါေပသတည္း။
ဤ အဓိပၸါယ္က အလြန္ထင္ရွားလွပါေသာ္လည္း
နိဗၺာန္ ႏွင္႔ လူသား စာအုပ္ကုိ ေရးသာသူ အရွင္ဧႆိက (ေရစၾကဳိ) ကမူ မသိႏုိင္ေပ။
နိဗၺာန္ ႏွင္႔ လူသား စာအုပ္ကုိ ေရးသာသူ အရွင္ဧႆိက (ေရစၾကဳိ)သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို ဖယ္ထုတ္လုိသူ ျဖစ္ေန၍
“ဖုိလ္စိတ္ျဖင္႔ နိဗၺာန္ကုိ အာရုံျပဳႏုိင္ေသာ ဓာတ္ကုိ ဗုဒၶကျပဳလုပ္၍ မရႏုိင္၊ ဗုဒၶက မျပဳလုပ္ႏုိင္ဟု သိေစလုိေသာေၾကာင္႔
ေရးမိေရးရာ ေရးသားထားခ်က္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသုိ႔ ဗုဒၶကုိပယ္လုိေသာ စိတ္ထားတခ်က္တည္းျဖင္႔ပင္ ထုိစာေရးသူသည္ မည္႔သည္႔၀ါဒ ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း
ထင္ရွားျပီး ျဖစ္ေလေတာ႔သည္။

အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories