August 5, 2011

အလြဲသံသရာ

tint | 4:29 AM |
တပည့္ေတာ္တို ့ ျပႆနာက အယူလြဲေတြျပန္ျပန္ေပၚေနတာကို ရွင္းမနိုင္ျဖစ္ေနတာဘုရား ။
အဲမွာတပည့္ေတာ္ လိုက္လို ့ရသေလာက္ ျဖစ္ေနပံုက အယူလြဲေတြက ေပါင္းျမက္နဲ ့ တူေနျပီး အယူလြဲေတြကို အားေပးေနတဲ ့ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေနတဲ ့ လူေတြက ေျမခံေရခံနဲ ့တူေနတာ သတိထားမိပါဘုရား ။
အဲဒီျပႆနာကို တပည့္ေတာ္လိုက္ၾကည့္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာေရးနဲ ့ လူေနမွဳစနစ္ဟာ အေျခခံတခုျဖစ္ေနတာ သတိျပဳမိပါဘုရား ။
တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာသင္ၾကားမွဳကို ၾကည့္ရင္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ကေနဘဲ စၾကည့္ပါဘုရား ။ မိန္းကေလးေတြက ေသစာရွင္စာတတ္ျပီးေရာေပါ့ ဆိုျပီး ေက်ာင္းလႊတ္တာ မရွိသေလာက္ပါဘုရား
ေယာက်္ားေလးေတြၾကည့္ေတာ့ ၃စုကြဲသြားတာေတြ ့ရပါ့ဘုရား
ပထမမ်ားရာစု ( ၇၀ %) ေလာက္က ၇ႏွစ္ ၈ႏွစ္သားေလာက္ ေက်ာင္းေရာက္ သင္ပုံုးၾကီးမဂၤလသုတ္ ကုန္၊ ေသခိယ က်က္ ၊ ၁၀နွစ္သားေလာက္ ကိုရင္ တ၀ါေလာက္၀တ္ ၊ လိင္ျပန္တာနဲ ့ မိဘအလုပ္လယ္ထဲေခ်ာင္းထဲ တန္းဆင္းေတာ့တာပါဘဲဘုရား ။ သူတို ့အဘို ့က ေက်ာင္းက သင္တဲ ့စာဟာ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ျပီး ဘာသာ တရားဆိုတာ ငယ္ဆရာ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ခိုင္းတာ လုပ္ျပီးတာဘဲ လို ့ သေဘာထားပါ ဘုရား ။
ဒုတိယ အစု ( အနဲဆံုးအစု) ကေတာ့ ကိုရင္ဘ၀မွာ သဒၵါ၊သျဂၤ ိဳဟ္တက္ ၊ ဆန္းသင္ ၊ အဘိဓမၼာလိုက္ ပင္ကိုယ္ကလဲဥာဏ္ေကာင္း ပါရမီလဲပါ။ မိဘကလဲ တတ္နိုင္ (တတ္နိုင္ဆိုရာမွာ ပစၥည္းေလးပါးေထာက္ပံ့နိုင္ရံုမက ဒီသားတေယာက္ရဲ ့လုပ္အားကို အဆံုးခံနိုင္ ) ။ လို ့ ရဟန္းေဘာင္တက္ ။ စာတတ္အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္လာ။ ဒါေပမဲ ့ ဒီရဟန္းေတာ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ားရဲ ့ဥာဏ္က်က္စားရာဟာ နိႆယမ်ား က်မ္းၾကီးမ်ား ( စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ အေျဖက်မ္းလို ) သာ ျဖစ္ေနျပီး သာမန္ လူထုနဲ ့ အလွမ္းကြာေနပါဘုရား
တတိယအစုကေတာ့ မိဘကတတ္နိုင္ ၊ လူေလးေတြကလဲ ထက္ ၊ ကိုရင္ဘ၀ထဲက ေဆးက်မ္းဓါတ္က်မ္းကစလို ့ ဆင္ျမင္းအတတ္ထိ လိုက္စားလာ ။လိင္ျပန္ေတာ့ တခါ ျမိဳ ့စား ရြာစား မင္းပါးစိုးခြင္ ၀င္ထြက္ ပညာေတြတက္ရာက မင္းမွဳဆက္ထမ္းလာပါဘုရား။ ဒီလူေတြဟာ ထက္ျမက္တယ္ ။ ေလာကီပညာစံုတယ္ ဆိုေသာ္လဲ ေလာကုတၱရာဗဟုသုတက် ထင္သေလာက္မေပါက္ပါဘုရား ။ သို ့ေသာ္ သူတို ့ ဂုဏ္ေၾကာင့္ ေလာကမွာေတာ့ ေျပာသမွ် တင့္တယ္သေယာင္ပါဘုရား.။
ဒီလိုရွိေနေသာ္လဲ ဆရာေတာ္မ်ားၾသဇာၾကီးေနတဲ ့ လူ ့ပါတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာသာေရးျပႆနာ အၾကီးၾကီးမေပၚပါဘုရား ။
သို ့ေသာ္ ကိုလိုနီေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ျပႆနာ ၾကီးလာပါဘုရား
ဒီမွာ ပထမအစုနဲ ့ ဒုတိယအစု က အမ်ားၾကီးမေျပာင္းပါဘုရား ။ ဒံုရင္းဒံုရင္းပါဘဲဘုရား
တတိယအစုက်ေတာ့ အရင္က ပြဲေက်ာင္းတက္ ၊ ျမိဳ ့၀န္ထံခစားဆိုတဲ ့ ပညာေရးကေန ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းတက္ ၊ ေကာလိပ္ေရာက္ ဆိုတဲ ့ ေခတ္ပညာေရးကို ကူးလာပါဘုရား ။ ဒါနဲ ့တျပိဳင္ထဲဘဲ ကိုလိုနီေခတ္လူေနမွဳသေဘာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားၾသဇာက်လာတာနဲ ့ၿကံုပါဘုရား ။
ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းမ်ားရဲ ့သင္ၾကားမွဳဟာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားနဲ ့ေ၀းသထက္ေ၀းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းထြက္ေတြရဲ ့ ဘာသာေရးဗဟုသုတေရာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကို ေလးျမတ္မွဳပါ ေလ်ာ့သထက္ေလ်ာ့လာပါဘုရား ။
တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ပထမအစု ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းကေန လယ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲေရာက္တဲ ့ အစုကလဲ နည္းသထက္ နည္းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္း တက္လာတဲ ့ လူစုက ပိုမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီတင္ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အေျခခံေလာက္ေတာင္ သိမွတ္မိတဲ ့ လူနည္းသထက္နည္းလာျပီး အမည္ခံရံု ဗုဒၶဘာသာေတြ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။ ဘာသာတရားကိုယ္ခံနဲတဲ ့အခါက်ေတာ့ အလြဲ အမွားေဟာတဲ ့ ဆရာနဲ ့ ေတြ ့ရင္ အမွန္အမွားခြဲျခားနိုင္မွဳလဲေလ်ာ့လာပါဘုရား
တျပိဳင္ထဲမွာဘဲ ဂုဏ္ၾကီးသူ ေလာကီမွာေအာင္ျမင္ေနတဲ ့ ဒကာမ်ားရဲ ့ အၿကိုက္လိုက္ အလိုက္အထိုက္ ေဟာရာကေန ပါမွန္းမသိပါျပီး ကုိယ့္ဟာကိ္ုယ္ လြဲမွန္းမသိ လြဲရာကေန ပိုပိုလြဲ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လက္ခုတ္တီးေပးတဲ ့ ပရိႆတ္ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္မိတဲ ့ သံဃာေတာ္မ်ားလဲ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီအေျခအေနမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား က်ီးသဲဆရာေတာ္ဘုရားတို ့စလို ့ လူထုထဲ ဗုဒၶဘာသာ အေျခခံေတြ အယူမွန္ေတြကို တည့္မတ္ျဖန္ ့ျဖဴးေပးမဲ ့ ဆရာေတာ္မ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္ေပၚခဲ ့ တည့္မတ္ေပးခဲ့ေသာ္လဲ သူတို ့ စာေတြကို နားမလည္နိုင္ နားလည္ေအာင္မဖတ္နိုင္တဲ ့ ပညာတတ္။လူရည္တတ္ ဆိုေသာ ဒကာမိုက္မ်ားေလာကမွာေတာ့ အယူလြဲ ကိုယ္ေတာ္မ်ား ဆက္လက္တြင္က်ယ္ေနဆဲပါဘုရား ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ၁၉၈၀ကစခဲ့တဲ ့ ၀ိနိစၧယခံုရံုးမ်ားနဲ ့ အယူလြဲမ်ားကို တည့္ခဲ့ေသာ္လဲ က်ားက်ားမီးယပ္ လူစုေတြ ၊ နိုင္ငံေရးနဲ ့ ဘာသာေရးမခြဲျခားနိုင္တဲ ့ လူမိုက္ေတြၾကားမွာေတာ့ အမွန္တရားဟာ မထြန္းကားနိုင္ေသးပါဘုရား
ဘုရားတပည့္ေတာ္ စာရွည္ကို ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ရဲ ့ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားကို ေဖၚထုတ္ဆန္ ့က်င္ျခင္းဆိုတဲ ့ လုပ္ငန္းသည္ ေရဆန္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရသလို ခက္ခဲေနဆဲပါဘုရား။
သို ့ေသာ္မသိနားမလည္ျခင္းကို အေျခခံျပီး ျဖစ္လာတဲ ့ ျပႆနာမို ့ ခနိုးခနဲ ့ ေစာင္းကာရြဲ ့ၾကေသာ္လည္း သည္းခံျပီးသာ မွန္ရာကို ဆက္လက္တင္ျပ ျဖန္ ့ျဖဴးၾကရံုသာ ရွိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား

2 comments:

  1. ဓမၼေလာအဖြဲ႕(သို႔) အစြန္းေရာက္ေထရ၀ါဒီမ်ားသို႔

    http://mandalaygazette.com/60505/uncategorized-other/copypaste

    ReplyDelete
  2. လာတင္ေပးထားတဲ ့ စာဖတ္ရေတာ့ ေက်းဇူးတကယ္တင္တယ္ဗ်ာ ။
    ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အသက္လဲ တ၀က္ေလာက္ ျပန္ငယ္သြားတယ္ ။
    ေက်းဇူးရွင္ဆရာမ်ားရဲ ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလဲ ေအာင့္ေမ့ရလို ့ ကုသိုလ္လဲ ပြားရပါတယ္ ။
    မ်က္ေစ့ထဲ ခုေတာင္ျမင္ေနေသးတယ္ ။
    မနက္ ေရာင္းလွည့္ေတာ့ သူ ့မူအတိုင္း ခ်စ္စရာ အျပံဳးၾကီးနဲ ့
    ကို ---- မခြဲခင္ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလားဗ်တဲ ့ ။
    ဆရာကလဲ ဟုတ္ကဲ ့ပါဆရာၾကီး။ သိပါတယ္ဆိုေတာ့
    ကိုယ္ေျပာခ်င္တာက ကိုရင္ Midline နဲ ့ ၀င္ထားတာကိုပါ ။ မခက္ဘူးလားဗ်။ right paramedian နဲ ့ဆို သူ ့အေပါက္ေပၚ တည့္တည့္ဘဲ။
    ဆရာကလဲ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာၾကီး ။ ကၽြန္ေတာ္က တခါထဲ DV & Pyloroplasty ရမလာလို ့ပါ ။
    အဲ---- ခင္ဗ်ားကလဲ ။ လြယ္တာကို ခက္ေအာင္ ။
    ဒီစကားမ်ိဳးေတြက မၾကာခဏ ၾကားေနရတဲ ့ စကားေတြပါ ။
    ဆရာၾကီး သြန္သင္တာကို ၾကားရလို ့ ဆရာ ့ကို အထင္မေသးဘူးသလို ဆရာၾကီးနဲ ့ ဆရာ အယူအဆ မတူၾကလို ့ ခြဲစိတ္ပညာၾကီး မွားေနတယ္လို ့ တခါမွ အေတြးမ၀င္ခဲ ့မိတဲ ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္လဲ ေက်နပ္မိပါတယ္ ။
    ဒါကို သတိရမိတာက ခု လာတင္ထားတဲ ့ လင့္မွာပါတဲ ့ ဦးေဥးယ် နဲ ့ ဦးဗုဓ္တို ့ရဲ ့ သိမ္သမုဒ္ရာမွာ အယူအဆ မတူၾကဆိုတဲ ့ ( difference of opinion in practical application ) ေသးေသးေလးကေန ေထရ၀ါဒတခုလံုးမွာ အမွားေတြ ပါေနနိုင္တယ္တဲ ့ leap of logic ကုိ ၾသခ်မေလာက္ ေတြ ့လိုက္ရတာပါဘဲ ။
    ေတာ္ေသးသဟ။ ငါဒီလို အေတြးအေခၚမ်ိဳး မ၀င္ခဲ ့မိေအာင္ ဆရာေကာင္းမ်ားနဲ ့ ရင္အုပ္မကြာ ေနခဲ ့ရတာ ကံေကာင္းေလျခင္းလို ့ ဆရာမ်ားေက်းဇူးကို အၾကိမ္ ၾကိမ္ ဦးႏွိမ္မိပါ ။

    ReplyDelete

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories