တပည့္ေတာ္တို ့ ျပႆနာက အယူလြဲေတြျပန္ျပန္ေပၚေနတာကို ရွင္းမနိုင္ျဖစ္ေနတာဘုရား ။
အဲမွာတပည့္ေတာ္ လိုက္လို ့ရသေလာက္ ျဖစ္ေနပံုက အယူလြဲေတြက ေပါင္းျမက္နဲ ့ တူေနျပီး အယူလြဲေတြကို အားေပးေနတဲ ့ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေနတဲ ့ လူေတြက ေျမခံေရခံနဲ ့တူေနတာ သတိထားမိပါဘုရား ။
အဲဒီျပႆနာကို တပည့္ေတာ္လိုက္ၾကည့္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာေရးနဲ ့ လူေနမွဳစနစ္ဟာ အေျခခံတခုျဖစ္ေနတာ သတိျပဳမိပါဘုရား ။
တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာသင္ၾကားမွဳကို ၾကည့္ရင္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ကေနဘဲ စၾကည့္ပါဘုရား ။ မိန္းကေလးေတြက ေသစာရွင္စာတတ္ျပီးေရာေပါ့ ဆိုျပီး ေက်ာင္းလႊတ္တာ မရွိသေလာက္ပါဘုရား
ေယာက်္ားေလးေတြၾကည့္ေတာ့ ၃စုကြဲသြားတာေတြ ့ရပါ့ဘုရား
ပထမမ်ားရာစု ( ၇၀ %) ေလာက္က ၇ႏွစ္ ၈ႏွစ္သားေလာက္ ေက်ာင္းေရာက္ သင္ပုံုးၾကီးမဂၤလသုတ္ ကုန္၊ ေသခိယ က်က္ ၊ ၁၀နွစ္သားေလာက္ ကိုရင္ တ၀ါေလာက္၀တ္ ၊ လိင္ျပန္တာနဲ ့ မိဘအလုပ္လယ္ထဲေခ်ာင္းထဲ တန္းဆင္းေတာ့တာပါဘဲဘုရား ။ သူတို ့အဘို ့က ေက်ာင္းက သင္တဲ ့စာဟာ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ျပီး ဘာသာ တရားဆိုတာ ငယ္ဆရာ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ခိုင္းတာ လုပ္ျပီးတာဘဲ လို ့ သေဘာထားပါ ဘုရား ။
ဒုတိယ အစု ( အနဲဆံုးအစု) ကေတာ့ ကိုရင္ဘ၀မွာ သဒၵါ၊သျဂၤ ိဳဟ္တက္ ၊ ဆန္းသင္ ၊ အဘိဓမၼာလိုက္ ပင္ကိုယ္ကလဲဥာဏ္ေကာင္း ပါရမီလဲပါ။ မိဘကလဲ တတ္နိုင္ (တတ္နိုင္ဆိုရာမွာ ပစၥည္းေလးပါးေထာက္ပံ့နိုင္ရံုမက ဒီသားတေယာက္ရဲ ့လုပ္အားကို အဆံုးခံနိုင္ ) ။ လို ့ ရဟန္းေဘာင္တက္ ။ စာတတ္အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္လာ။ ဒါေပမဲ ့ ဒီရဟန္းေတာ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ားရဲ ့ဥာဏ္က်က္စားရာဟာ နိႆယမ်ား က်မ္းၾကီးမ်ား ( စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ အေျဖက်မ္းလို ) သာ ျဖစ္ေနျပီး သာမန္ လူထုနဲ ့ အလွမ္းကြာေနပါဘုရား
တတိယအစုကေတာ့ မိဘကတတ္နိုင္ ၊ လူေလးေတြကလဲ ထက္ ၊ ကိုရင္ဘ၀ထဲက ေဆးက်မ္းဓါတ္က်မ္းကစလို ့ ဆင္ျမင္းအတတ္ထိ လိုက္စားလာ ။လိင္ျပန္ေတာ့ တခါ ျမိဳ ့စား ရြာစား မင္းပါးစိုးခြင္ ၀င္ထြက္ ပညာေတြတက္ရာက မင္းမွဳဆက္ထမ္းလာပါဘုရား။ ဒီလူေတြဟာ ထက္ျမက္တယ္ ။ ေလာကီပညာစံုတယ္ ဆိုေသာ္လဲ ေလာကုတၱရာဗဟုသုတက် ထင္သေလာက္မေပါက္ပါဘုရား ။ သို ့ေသာ္ သူတို ့ ဂုဏ္ေၾကာင့္ ေလာကမွာေတာ့ ေျပာသမွ် တင့္တယ္သေယာင္ပါဘုရား.။
ဒီလိုရွိေနေသာ္လဲ ဆရာေတာ္မ်ားၾသဇာၾကီးေနတဲ ့ လူ ့ပါတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာသာေရးျပႆနာ အၾကီးၾကီးမေပၚပါဘုရား ။
သို ့ေသာ္ ကိုလိုနီေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ျပႆနာ ၾကီးလာပါဘုရား
ဒီမွာ ပထမအစုနဲ ့ ဒုတိယအစု က အမ်ားၾကီးမေျပာင္းပါဘုရား ။ ဒံုရင္းဒံုရင္းပါဘဲဘုရား
တတိယအစုက်ေတာ့ အရင္က ပြဲေက်ာင္းတက္ ၊ ျမိဳ ့၀န္ထံခစားဆိုတဲ ့ ပညာေရးကေန ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းတက္ ၊ ေကာလိပ္ေရာက္ ဆိုတဲ ့ ေခတ္ပညာေရးကို ကူးလာပါဘုရား ။ ဒါနဲ ့တျပိဳင္ထဲဘဲ ကိုလိုနီေခတ္လူေနမွဳသေဘာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားၾသဇာက်လာတာနဲ ့ၿကံုပါဘုရား ။
ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းမ်ားရဲ ့သင္ၾကားမွဳဟာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားနဲ ့ေ၀းသထက္ေ၀းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းထြက္ေတြရဲ ့ ဘာသာေရးဗဟုသုတေရာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကို ေလးျမတ္မွဳပါ ေလ်ာ့သထက္ေလ်ာ့လာပါဘုရား ။
တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ပထမအစု ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းကေန လယ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲေရာက္တဲ ့ အစုကလဲ နည္းသထက္ နည္းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္း တက္လာတဲ ့ လူစုက ပိုမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီတင္ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အေျခခံေလာက္ေတာင္ သိမွတ္မိတဲ ့ လူနည္းသထက္နည္းလာျပီး အမည္ခံရံု ဗုဒၶဘာသာေတြ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။ ဘာသာတရားကိုယ္ခံနဲတဲ ့အခါက်ေတာ့ အလြဲ အမွားေဟာတဲ ့ ဆရာနဲ ့ ေတြ ့ရင္ အမွန္အမွားခြဲျခားနိုင္မွဳလဲေလ်ာ့လာပါဘုရား
တျပိဳင္ထဲမွာဘဲ ဂုဏ္ၾကီးသူ ေလာကီမွာေအာင္ျမင္ေနတဲ ့ ဒကာမ်ားရဲ ့ အၿကိုက္လိုက္ အလိုက္အထိုက္ ေဟာရာကေန ပါမွန္းမသိပါျပီး ကုိယ့္ဟာကိ္ုယ္ လြဲမွန္းမသိ လြဲရာကေန ပိုပိုလြဲ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လက္ခုတ္တီးေပးတဲ ့ ပရိႆတ္ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္မိတဲ ့ သံဃာေတာ္မ်ားလဲ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီအေျခအေနမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား က်ီးသဲဆရာေတာ္ဘုရားတို ့စလို ့ လူထုထဲ ဗုဒၶဘာသာ အေျခခံေတြ အယူမွန္ေတြကို တည့္မတ္ျဖန္ ့ျဖဴးေပးမဲ ့ ဆရာေတာ္မ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္ေပၚခဲ ့ တည့္မတ္ေပးခဲ့ေသာ္လဲ သူတို ့ စာေတြကို နားမလည္နိုင္ နားလည္ေအာင္မဖတ္နိုင္တဲ ့ ပညာတတ္။လူရည္တတ္ ဆိုေသာ ဒကာမိုက္မ်ားေလာကမွာေတာ့ အယူလြဲ ကိုယ္ေတာ္မ်ား ဆက္လက္တြင္က်ယ္ေနဆဲပါဘုရား ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ၁၉၈၀ကစခဲ့တဲ ့ ၀ိနိစၧယခံုရံုးမ်ားနဲ ့ အယူလြဲမ်ားကို တည့္ခဲ့ေသာ္လဲ က်ားက်ားမီးယပ္ လူစုေတြ ၊ နိုင္ငံေရးနဲ ့ ဘာသာေရးမခြဲျခားနိုင္တဲ ့ လူမိုက္ေတြၾကားမွာေတာ့ အမွန္တရားဟာ မထြန္းကားနိုင္ေသးပါဘုရား
ဘုရားတပည့္ေတာ္ စာရွည္ကို ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ရဲ ့ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားကို ေဖၚထုတ္ဆန္ ့က်င္ျခင္းဆိုတဲ ့ လုပ္ငန္းသည္ ေရဆန္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရသလို ခက္ခဲေနဆဲပါဘုရား။
သို ့ေသာ္မသိနားမလည္ျခင္းကို အေျခခံျပီး ျဖစ္လာတဲ ့ ျပႆနာမို ့ ခနိုးခနဲ ့ ေစာင္းကာရြဲ ့ၾကေသာ္လည္း သည္းခံျပီးသာ မွန္ရာကို ဆက္လက္တင္ျပ ျဖန္ ့ျဖဴးၾကရံုသာ ရွိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား
Home »Unlabelled » အလြဲသံသရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Search
About
သာသနာနှစ် ၂၅၅၃ ခုနှစ်၊ သီတင်းကျွတ်လပြည့် (အဘိဓမ္မာ အခါတော်)နေ့ (၃ အောက်တိုဘာ ၂၀၀၉) တွင် တစ်သီးပုဂ္ဂလ ရဟန်းပုဂ္ဂိုလ် လူပုဂ္ဂိုလ်များ၊ အဓမ္မဝါဒ ဖော်ထုတ်- တားဆီး-ဖယ်ရှားရေးအဖွဲ့၊ ဓမ္မရံသီ နှင့် ဓမ္မရတနာ ဓမ္မကလောင်ရှင်များ အဖွဲ့၊ မြတ်ပန်းရဂုံ ဓမ္မကလောင်ရှင်များ အဖွဲ့၊ သဒ္ဓါဓိက လူငယ်အဖွဲ့၊ မေတ္တာတံခွန် အသင်းတို့ ပူးပေါင်း၍ ဖွဲ့စည်း တည်ထောင်ခဲ့ပါသည်။ သီတင်းကျွတ် လပြည့်ကျော် ၁ ရက်(၄ရက် အောက်တိုဘာ ၂၀၀၉)တွင် အသင်းချုပ်၏ နာယကအဖွဲ့၊ အလုပ်အမှုဆောင်အဖွဲ့ တို့ကို ရွေးချယ်၍ ဖွဲ့စည်းတည်ထောင်ခဲ့ပါသည်။
(သတင်းနှင့် ပြန်ကြားရေး - အရှင်ဝရသာမိ)
(သတင်းနှင့် ပြန်ကြားရေး - အရှင်ဝရသာမိ)
တည်ထောင်ရသည့်အကြောင်း
အဓမ္မဝါဒဟောင်းများ၊ အဓမ္မဝါဒသစ်များနှင့် စပ်လျဉ်း၍ တစ်ဦးချင်း၊ တစ်ယောက်ချင်း အနေဖြင့် လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်ရန် ခက်ခဲလှစွာသော အဓမ္မဝါဒဖော်ထုတ်၊ တားဆီး၊ ဖယ်ရှားရေးကိစ္စ အဆင့်ဆင့်တို့ကို တူညီသောအသင်း၊ အဖွဲ့၊ ပုဂ္ဂိုလ်များက တာဝန်ယူ၍ ကျွမ်းကျင်သူများဖြင့် ဖြစ်မြောက်အောင် ဆောင်ရွက်ပေး လိုခြင်းတို့ကြောင့် တည်ထောင်ရခြင်း ဖြစ်သည်။
ဖတ်ရန်
-အရှင်ဝရသာမိ
ဓမ္မဥပဒေပြန့်ပွားရေး အသင်းချုပ်
Blogger news
ဓမ္မဥပဒေပြန့်ပွားရေး အသင်းချုပ်တွင် အသင်းဝင်လိုလျင် တနင်္ဂနွေနေ့ နံနက် ၁၀ နာရီမှ နေ့လည် ၂ နာရီအထိ ဗိုလ်တစ်ထောင်ဘုရားရှိ မေတ္တာတံခွန်အသင်း တည်နေရာတွင် အတွင်းရေးမှူး ကိုလပြည့်ဇင် ထံ၌ Form ဖြည့်၍ အသင်း ဝင်နိုင်ပါသည်။
ဓမၼေလာအဖြဲ႕(သို႔) အစြန္းေရာက္ေထရ၀ါဒီမ်ားသို႔
ReplyDeletehttp://mandalaygazette.com/60505/uncategorized-other/copypaste
လာတင္ေပးထားတဲ ့ စာဖတ္ရေတာ့ ေက်းဇူးတကယ္တင္တယ္ဗ်ာ ။
ReplyDeleteဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အသက္လဲ တ၀က္ေလာက္ ျပန္ငယ္သြားတယ္ ။
ေက်းဇူးရွင္ဆရာမ်ားရဲ ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလဲ ေအာင့္ေမ့ရလို ့ ကုသိုလ္လဲ ပြားရပါတယ္ ။
မ်က္ေစ့ထဲ ခုေတာင္ျမင္ေနေသးတယ္ ။
မနက္ ေရာင္းလွည့္ေတာ့ သူ ့မူအတိုင္း ခ်စ္စရာ အျပံဳးၾကီးနဲ ့
ကို ---- မခြဲခင္ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလားဗ်တဲ ့ ။
ဆရာကလဲ ဟုတ္ကဲ ့ပါဆရာၾကီး။ သိပါတယ္ဆိုေတာ့
ကိုယ္ေျပာခ်င္တာက ကိုရင္ Midline နဲ ့ ၀င္ထားတာကိုပါ ။ မခက္ဘူးလားဗ်။ right paramedian နဲ ့ဆို သူ ့အေပါက္ေပၚ တည့္တည့္ဘဲ။
ဆရာကလဲ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာၾကီး ။ ကၽြန္ေတာ္က တခါထဲ DV & Pyloroplasty ရမလာလို ့ပါ ။
အဲ---- ခင္ဗ်ားကလဲ ။ လြယ္တာကို ခက္ေအာင္ ။
ဒီစကားမ်ိဳးေတြက မၾကာခဏ ၾကားေနရတဲ ့ စကားေတြပါ ။
ဆရာၾကီး သြန္သင္တာကို ၾကားရလို ့ ဆရာ ့ကို အထင္မေသးဘူးသလို ဆရာၾကီးနဲ ့ ဆရာ အယူအဆ မတူၾကလို ့ ခြဲစိတ္ပညာၾကီး မွားေနတယ္လို ့ တခါမွ အေတြးမ၀င္ခဲ ့မိတဲ ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္လဲ ေက်နပ္မိပါတယ္ ။
ဒါကို သတိရမိတာက ခု လာတင္ထားတဲ ့ လင့္မွာပါတဲ ့ ဦးေဥးယ် နဲ ့ ဦးဗုဓ္တို ့ရဲ ့ သိမ္သမုဒ္ရာမွာ အယူအဆ မတူၾကဆိုတဲ ့ ( difference of opinion in practical application ) ေသးေသးေလးကေန ေထရ၀ါဒတခုလံုးမွာ အမွားေတြ ပါေနနိုင္တယ္တဲ ့ leap of logic ကုိ ၾသခ်မေလာက္ ေတြ ့လိုက္ရတာပါဘဲ ။
ေတာ္ေသးသဟ။ ငါဒီလို အေတြးအေခၚမ်ိဳး မ၀င္ခဲ ့မိေအာင္ ဆရာေကာင္းမ်ားနဲ ့ ရင္အုပ္မကြာ ေနခဲ ့ရတာ ကံေကာင္းေလျခင္းလို ့ ဆရာမ်ားေက်းဇူးကို အၾကိမ္ ၾကိမ္ ဦးႏွိမ္မိပါ ။