အဓမၼဝါဒနိဂၢဟကို အဓမၼဝါဒနိဂၢဟျဖင့္ စိစစ္ေဝဖန္ျခင္း
မစိုးရိမ္စာသင္သား
နိဒါန္း
၁၃၇၂-ခုနွစ္ ျပာသိုလဆန္းပိုင္းတြင္ ''မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဘာသာေရးစိန္ေခၚမႈအသစ္ (အဓမၼဝါဒနိဂၢဟ)'' စာမူျကမ္းတစ္ခုကို မိတၳဴမ်ားစြာ ထုတ္လုပ္ျဖန့္ေဝေနေျကာင္း ျကားသိရသည္။ စာတိုက္မွ အျမန္ေခ်ာျဖင့္ ေပးပို့၍ စာေရးသူ့ထံလည္း ေရာက္ရိွလာသည္။ သက္ဆိုင္ရာသာသနာေရးဦးစီးဌာန စာေပစိစစ္ေရးအဖဲြ႔ထံ ထုတ္ေဝခြင့္ျပုရန္ တင္ျပထားေျကာင္း ၾကားသိရျပန္သည္။ ထို့ေျကာင့္ ဘာမွ် တံု့ျပန္မႈ-မျပဳေသးဘဲ ျဖစ္လာမည့္ျဖစ္စဥ္မ်ား အားလံုးကို ျခံဳငံုသံုးသပ္နိုင္ရန္ အဆံုးသတ္ခိ်န္တိုင္ေအာင္ ေစာင့္ေနလိုက္ပါသည္။
သို့ရာတြင္ ၁၃၇၂-ခုနွစ္ တပိုတဲြလျပည့္ေန့တြင္ သာသနာေရးဦးစီးဌာန စာေပစိစစ္ေရးအဖဲြ့က ထုတ္ေဝခြင့္ မျပဳရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီျဖစ္ေျကာင္း ျကားသိရသည္။ ထိုေျကာင့္ လမ္းေျကာင္းတစ္ခုကေန ျဖစ္လာမည့္ျဖစ္စဥ္မ်ား လမ္းဆံုးသြားျပီျဖစ္ေျကာင္း သေဘာေပါက္လိုက္ရပါသည္။
သို့ရာတြင္ သာသနာေရးဦးစီးဌာန စာေပစိစစ္ေရးအဖဲြ့သို့ မတင္ျပမီကတည္းက ျမဳိ႔ရြာေဒသျကီး အသီးသီးသို့ မိတၳဴမ်ားစြာ ျဖန့္ေဝပို့ေပးထားျပီး ျဖစ္ေျကာင္း၊ ပံ့်နံွ့ေနသည့္ မိတၳဴမ်ားေျကာင့္ မစိုးရိမ္စာသင္သားအေပၚ အသိအျမင္ လဲြမွားေနသူမ်ား ရိွေနျကေျကာင္း သိလိုက္ရျပန္ပါသည္။
ဒကာမျကီးတစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူတို့မိတ္ေဆြ သီလရွင္ဆရာျကီးကပင္ ''မစိုးရိမ္စာသင္သားကို သနားလိုက္တာ၊ သူ့ကိုလဲ ျပန္ေဆာ္တာရိွေတာ့ ခံေနရရွာျပီ''ဟု ဆိုသတတ္။ စာကို ေသခ်ာမဖတ္ျခင္းေျကာင့္ သနား ေနသည္လား...နားမလည္ျခင္းေျကာင့္ သနားေနသည္လား... မသိရေပ။ အဘယ့္ေျကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းစာအုပ္ပါ အေျကာင္းအရာတို့သည္ မစိုးရိမ္စာသင္သားအေပၚ အျပစ္တင္မိေသာ၊ အျပစ္တင္နိုင္ေသာ အမွန္အကန္မ်ား မဟုတ္ျခင္းေျကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
၄င္းစာအုပ္ထဲမွ မစိုးရိမ္စာသင္သားအား နာမည္ပ်က္ေစရန္ လုပ္ျကံထားပံုမ်ားကို ရွင္းလင္းရန္လိုအပ္ပါျပီ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဘာသာေရးစိန္ေခၚမႈအသစ္ (အဓမၼဝါဒနိဂၢဟ)
၄င္းမိတၳဴမူတြင္ စာကိုယ္က ၂၃၄-မ်က္နွာ၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဘာသာေရးစိန္ေခၚမႈအသစ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သံဃာ ထုအား ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္လႊာက ၁ဝ-မ်က္နွာ(က-ည)၊ စာေရးသူ၏ပဋိညာဥ္က ၃-မ်က္နွာ(ဋ-ဍ)၊ ရတနတၲယပဏာမဂါထာက ၃-မ်က္နွာ(ဏ-ထ) ပါရိွသည္။
စာမ်က္နွာ(ဍ)တြင္-
''အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္အတြင္း သံဃာထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာေတာ္ျကီး မျပိဳကဲြမပ်က္စီးေစေရးအတြက္- ဦးတည္ရည္ရြယ္လ်က္...
စာရႈသူ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ရဟန္းရွင္လူအမ်ားစုတို့အတြက္....''ဟူ၍ ေရးသားထားသည္။
၄င္းစာအုပ္-ေရးသားသူ၏အမည္ကို အရွင္ထာဝရ(ရန္ကုန္)ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤရွင္းလင္းခ်က္တြင္ အရွင္ထာဝရ(ရန္ကုန္)ကို ''၄င္း'' ဟူေသာ နာမ္စားျဖင့္ သတ္မွတ္၍ သံုးနႈန္းသြားပါမည္။
အေမးနွင့္အေျဖ(၁)
အေမး ။ ။ ၄င္းက ၄င္း၏စာအုပ္-စာမ်က္နွာ(ဍ)တြင္- ''အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္အတြင္း သံဃာ ထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရး....အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာေတာ္ျကီး မျပဳိကဲြမပ်က္စီးေစေရးအတြက္-ဦးတည္ရည္ရြယ္ လ်က္''ဟူ၍ ေရးသားျပသထားသည္။
၄င္းစာသားမ်ားက ၄င္း၏ေရးသားခ်က္အတိုင္း သံဃာထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို မည္သို့မည္ပံု အေကာင္ အထည္ေဖာ္နိုင္မည္နည္း။ သာသနာေတာ္ျကီး မျပိဳကဲြမပ်က္စီးေစေရးကို မည္သို့မည္ပံု အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ မည္နည္း။
၄င္း၏စာအုပ္-စာမ်က္နွာ(တ-ထ)တို့၌-
''မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ အက်င့္တန္၍ ရန္လိုစစ္ခင္း အဓမၼဝါဒီတသင္းတို့ကို နိွမ္နင္းဆံုးမေျကာင္းဆံုးမရာ ျဖစ္ေသာ (ဝါ) တရားေဟာတရားနာ အျပစ္ရွာေသာ အပုညျကိယဝါဒ၊
သမၼာဒိဋၭိက်င့္စဥ္ကို ပစ္ပယ္ေသာ မိစၧာဒိဌိဝါဒ၊ ပုထုဇဥ္ဘဝျဖင့္သာ ေသရမည္ဟု ယူဆေသာ နတၴိကဝါဒ၊ ဒီဘဝေသလွ်င္ ျပတ္သည္ဟု ယူဆေသာ ဧကဘဝဥေစၧဒဝါဒ၊
အသခၤတ-အနတၲကို အတၲ=အနွစ္အသားရိွဟု ယူဆေသာ သာရတၲနိဗၺာနဝါဒ၊ ဣျနၵိယ သံဝရသီလကို ေဖာက္ဖ်က္ေသာ (တနည္း) ကိုယ္နႈတ္နွလံုး မယဥ္ေက်း-ျကမ္းတမ္းရိုးပ်ေသာ အဝိနယဝါဒ၊ သံဃာစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ဖ်က္ဆီးေသာ (ဝါ) သံဃာသင္းခဲြေသာ ေဘဒကရဝါဒ စသည္ မ်ားျပား ျမတ္ဗုဒၶကို စြပ္စဲြေသာ အဗၻာစိကၡနဝါဒီ အလီလီတို့၏ အဓမၼေဒဝဒတ္လက္သစ္ဝါဒ-တို့ကို နိွမ္နင္းရာ အဓမၼဝါဒနိဂၢဟအမည္ရေသာ က်မ္းကို'' ဟူ၍ ေရးသားျပသထားပါသည္။
အေျဖ။ ။ ၄င္းတို့တြင္- (၁) ''မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ အက်င့္တန္၍ ရန္လိုစစ္ခင္း အဓမၼဝါဒီတသင္း'' ဟူသည္မွာ ဘယ္သူေတြကို ဆိုလိုပါသနည္း..ဟုေမးလွ်င္
''မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ အက်င့္တန္ ၍ ရန္လိုစစ္ခင္း အဓမၼဝါဒီတသင္း ျဖစ္၏''ဟု အေျဖထြက္ေစလိုေျကာင္း သိသာပါသည္။
အဘယ့္ေျကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းက ၄င္းစာအုပ္-စာမ်က္နွာ(၉၈/၁၁၂/ ၁၄ဝ/၁၉၆)တို့တြင္
''ပရဝါဒီမည္ေသာ ကြ်နု္ပ္မစိုးရိမ္စာသင္သား၊ သင္ပရဝါဒီ=တိတၴိဂိုဏ္းသား၊ ဝိဘဇၨဝါဒီအမည္ခံ- မစိုးရိမ္ စာသင္သားအမည္ခံ- အဓမၼဝါဒီပုဂၢိုလ္၊ မစိုးရိမ္စာသင္သား၏ အဓမၼဝါဒ အဝိနယဝါဒ''ဟူ၍ ေရးသား ျပသထားျခင္းေျကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ (ဤ၌ ''ပရဝါဒီမည္ေသာ ကြ်နု္ပ္မစိုးရိမ္စာသင္သား''အသံုးအနႈန္းသည္ ၄င္း၏ အသံုးအနႈန္းပင္။)
မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ၄င္း၏ေဖာ္ျပပါေရးသားခ်က္အတိုင္း အဓမၼဝါဒီပုဂၢိဳလ္ ဟုတ္နိုင္သည္- မဟုတ္နိုင္ သည္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္လိုပါက
မစိုးရိမ္စာသင္သားထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္ ၁၇-အုပ္၊
မစိုးရိမ္စာသင္သား အထူးစီစဥ္ထားသည့္ စာအုပ္ ၅-အုပ္၊
မစိုးရိမ္စာသင္သားတည္းျဖတ္၍ အမွာစာေရးေပးထားသည့္ ''နယသာဂရ ပဌာန္းတရားေတာ္''အစရိွသည့္ စာအုပ္ ၈-အုပ္၊
မစိုးရိမ္စာသင္သား ေဟာေျပာထားသည့္ ရုပ္သံပါ အဓမၼဝါဒေဖာ္ထုတ္တားဆီးဖယ္ရွားေရးတရားေတာ္ ၅-ခ်ပ္ (ပုဒ္ေရအားျဖင့္ ၂ဝ ေက်ာ္)၊
အသံသက္သက္ပါ အဓမၼဝါဒေဖာ္ထုတ္တားဆီးဖယ္ရွားေရးတရားေတာ္ ၁ခ်ပ္ (ပုဒ္ေရ ၃၅ ပုဒ္)တို့နွင့္-
လစဥ္ထုတ္ ဓမၼရံသီ၊ ဓမၼရတနာ၊ ျမတ္ပန္းရဂံု၊ အနနၲဂုဏ္ရည္ပါ မဂၢဇင္းေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရႈျပီးမွ နား ေထာင္ျပီးမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျကပါရန္ ပန္ျကားလိုပါသည္။ မစိုးရိမ္စာသင္သား၏ ကေလာင္အမည္ခဲြ ၆-ခုစလံုးကို ''မစိုးရိမ္စာသင္သားအေပၚမဆင္မျခင္စြပ္စဲြခ်က္''စာတမ္းတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါစာအုပ္မ်ား၊ တရားမ်ားကို ဖတ္ရႈ နားေထာင္ျပီးပါက မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ရိုးသားမွန္ကန္ က်င့္ေျဖာင့္မွန္၍ နိဗၺာန္လမ္းျပ ဓမၼဝါဒီ ျဖစ္ေပသည္ကို အညီအမွ် ေတြ့ျမင္ရပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါတြင္
''မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဘာသာေရးစိန္ေခၚမႈအသစ္ေရးသားသူ၏ မရိုးမသား လုပ္ျကံထားမႈမ်ား''ကို ထင္ထင္လင္းလင္း အျမင္ရွင္းသြားပါလိမ့္မည္။
၄င္းစာအုပ္တြင္-
(၂) တရားေဟာတရားနာ အျပစ္ရွာေသာ အပုညျကိယဝါဒီ
(၃) သမၼာဒိဌိက်င့္စဥ္ကို ပစ္ပယ္ေသာ မိစၧာဒိဌိဝါဒီ
(၄) ပုထုဇဥ္ဘဝျဖင့္သာ ေသရမည္ဟု ယူဆေသာ နတၴိကဝါဒီ
(၅) ဒီဘဝေသလွ်င္ ျပတ္သည္ဟု ယူဆေသာ ဧကဘဝဥေစၧဒဝါဒီ
(၆) အသခၤတ-အနတၲကို အတၲ=အနွစ္အသားရိွဟု ယူဆေသာ သာရတၲနိဗၺာနဝါဒီ (သာရ+အတၱ+နိဗၺာန)
(၇)ဣျနၵိယသံဝရသီလကို ေဖာက္ဖ်က္ေသာ (တနည္း) ကိုယ္နႈတ္နွလံုး မယဥ္ေက်း-ၾကမ္းတမ္း ရိုင္းပ်ေသာ အဝိနယဝါဒီ
(၈) သံဃာစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ဖ်က္ဆီးေသာ (ဝါ) သံဃာသင္းခဲြေသာ ေဘဒကရဝါဒီ
(၉) စသည္မ်ားျပား ျမတ္ဗုဒၶကို စြပ္စဲြေသာ အဗၻာစိကၡနဝါဒီ အလီလီတို့၏ အဓမၼေဒဝဒတ္လက္သစ္္ဝါဒီ ဟူသည္မွာ
ဘယ္သူေတြကို ဆိုလိုပါသနည္း...ဟုေမးလွ်င္ “မစိုးရိမ္စာသင္သားပင္ ျဖစ္၏” ဟု အေျဖထြက္ ေစလိုေျကာင္း သိသာပါသည္။
''မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ၄င္း၏ေဖာ္ျပပါေရးသားခ်က္အတိုင္း ဟုတ္နိုင္သည္- မဟုတ္နိုင္သည္''တို့ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်မီ မစိုးရိမ္စာသင္သား၏ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ စာအုပ္မ်ား၊ ေဟာတရားမ်ားကို ဖတ္ရႈနားေထာင္ျကည့္ ေစလိုပါသည္။
ေဖာ္ျပပါစာအုပ္မ်ား၊ တရားမ်ားကို ဖတ္ရႈ နားေထာင္ျပီးပါက မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ရိုးသားမွန္ကန္ က်င့္ေျဖာင့္မွန္၍ နိဗၺာန္လမ္းျပ ဓမၼဝါဒီ ျဖစ္ေပသည္ကို အညီအမွ် ေတြ႕ျမင္ရပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါတြင္ ''မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဘာသာေရးစိန္ေခၚမႈအသစ္ေရးသားသူ၏ မရိုးမသား လုပ္ျကံထားမႈမ်ား''ကို ထင္ထင္လင္းလင္း အျမင္ရွင္းသြားပါလိမ့္မည္။
၄င္း၏ဦးတည္ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ ၄င္း၏အေရးအသားမ်ားသည္ မည္သို့မွ် ညီညြတ္ျခင္းမရိွပါ။ မစိုးရိမ္စာသင္ သားကို ယံုျကည္ေနသူမ်ားက မစိုးရိမ္စာသင္သားအေပၚတြင္ အထင္အျမင္လဲြမွားသြားေစရန္ ၄င္းက ရန္တိုက္ ေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
သို့ဆိုလွ်င္ ၄င္း၏ ''အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္အတြင္း သံဃာထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရး...၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာေတာ္ျကီး မျပိဳကဲြမပ်က္စီးေစေရးအတြက္- ဦးတည္ရည္ရြယ္လ်က္''ဟူ၍ ေရးသားျပသထားခ်က္သည္ ေျဗာင္လိမ္ထားသည့္ မုသားဝါစာမွ်သာ၊ တစ္နည္း ဒုစရိုက္မႈလြန္က်ဴးထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္တကား။
အေမးနွင့္အေျဖ(၂)
အေမး။ ။ ၄င္းက ၄င္း၏စာအုပ္-စာမ်က္နွာ(ဍ)တြင္- ''အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္အတြင္း သံဃာ ထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရး....အမ်ဳိးး ဘာသာ သာသနာေတာ္ျကီး မျပိဳကဲြမပ်က္စီးေစေရးအတြက္-ဦးတည္ရည္ရြယ္ လ်က္''ဟူ၍ ေရးသားျပသထားသည္။
၄င္းစာသားမ်ားက ၄င္း၏ေရးသားခ်က္အတိုင္း သံဃာထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို မည္သို့မည္ပံု အေကာင္ အထည္ေဖာ္နိုင္မည္နည္း။ သာသနာေတာ္ျကီး
မျပိဳကဲြမပ်က္စီးေစေရးကို မည္သို့မည္ပံု အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ မည္နည္း။
အေျဖ(၁)။ ။ ၄င္း၏စာအုပ္-စာမ်က္နွာ(၃)၌ ''ပရဝါဒီတို့၏ ေရွ့၌တင္ျပခဲ့ေသာစကားမ်ားသည္ ဓမၼဝါဒ ဟုတ္-မဟုတ္ မစစ္ေျကာမီ ယင္းတို့၏ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာခံယူခ်က္ ဆက္ဆံမႈသေဘာထားနွင့္ သာသနာေရး ရည္ရြယ္ခ်က္တို့ကို အထိုက္အေလ်ာက္ တင္ျပေပးလိုပါသည္''ဟူ၍ ေရးသားျပသထားပါသည္။
ပရဝါဒီဟူသည္မွာ ဘယ္သူေတြကို ဆိုလိုပါသနည္း..ဟုေမးလွ်င္ မစိုးရိမ္စာသင္သားကို ဆိုလိုေျကာင္း အေျဖထြက္ပါသည္။
အဓိပၸာယ္မွာ ''မစိုးရိမ္စာသင္သား၏ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာခံယူခ်က္ ဆက္ဆံမႈသေဘာထားနွင့္ သာသနာ ေရးရည္ရြယ္ခ်က္တို့ကို အထိုက္အေလ်ာက္ တင္ျပေပးလိုပါသည္''ဟု ဆိုလိုပါသည္။ ၄င္းသည္ ၄င္းေဖာ္ျပထားသည့္ ''အတၲေနာ ပမာဏံ န ဇာနာတိ''ဟူသည္အညီ မိမိ၏ပမာဏကို မိမိကိုယ္တိုင္က မသိတတ္ေလ။
ယခုေကာက္နုတ္ထုတ္ယူျပအပ္ေသာ၊ စာမ်က္နွာ(၃) အစရိွသည္တို့၌ ပါရိွေနေသာ '၄င္း'၏ စာသားမ်ားက သံဃာထုစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ပ်က္ျပားေစမည့္ အသံုးအနႈန္းမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေန ေျကာင္း ထင္ရွားလာပါလိမ့္မည္။ သာသနာေတာ္ျကီး ျပိဳကဲြပ်က္စီးေစေရးသို့ ေရွးရႈထားေသာ မရိုး မသား စိန္ေခၚစကားမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေနေျကာင္း ထင္ရွားလာပါလိမ့္မည္။
မစိုးရိမ္စာသင္သား၏ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာခံယူခ်က္ ဆက္ဆံမႈသေဘာထားနွင့္ သာသနာေရးရည္ရြယ္ခ်က္တို့ကို စိတ္ထားျဖဴစင္ပါရမီရွင္စာအုပ္တြင္လည္းေကာင္း၊
ျမတ္ပန္းရဂံုမဂၢဇင္း၊ သာသနပါလ-ဓမၼကထာအခန္း- ေဝဖန္ေရး ဆရာတစ္ပါး၏ သေဘာထားဆိုင္ရာ အင္တာဗ်ဴးအေျဖတို့တြင္လည္းေကာင္း၊
ဓမၼအလင္းတန္းအမည္ရိွ အဓမၼဝါဒ ေဖာ္ထုတ္တားဆီးဖယ္ရွားေရးနိႈးေဆာ္လႊာစာအုပ္တြင္လည္းေကာင္း အထင္အရွား ေဖာ္ျပထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။
၄င္းအေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ပမာဏမွာ ''မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ဓမၼဝါဒီ မဟုတ္ေျကာင္း (ဝါ) မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ အဓမၼဝါဒီ ျဖစ္ေျကာင္း'' စစ္ေျကာျပသရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထင္ရွားေအာင္ စစ္ေျကာျပသနိုင္လွ်င္ စစ္ေျကာျပသရန္ ၄င္းမွာ တာဝန္ရိွပါသည္။ မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ အမွန္တကယ္ပင္ အဓမၼဝါဒီ ျဖစ္ေနသည္ဆိုလွ်င္ ဝိနိစၧယခံုရံုးသို့ တင္ျပစဲြဆိုရန္ပင္ ၄င္းမွာ တာဝန္ရိွေနပါသည္။ စဲြဆိုသင့္လွပါသည္။
အေျဖ(၂)။ ။ ၄င္း၏စာအုပ္-စာမ်က္နွာ(၄)၌ ''(ပရဝါဒီတို့သည္)-ယင္းသို့ခံယူထားသည့္အေလ်ာက္ အလြန္လွပေသာ စကားလံုးတစ္လံုးကို လက္ကိုင္ျပဳလုပ္ထားလိုက္ပံုမွာ ေထရဝါဒသာသနာ သန့္ရွင္းတည္တံ့ေရးအတြက္ အဓမၼဝါဒေတြကို ဖယ္ရွားပစ္မည္-ဟူ၏။ ထို့ေျကာင့္လည္း သာသနာတြင္းသား ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပရိသတ္အမ်ားစု လက္ခံကိုးကြယ္ ျကည္ညိုမႈကို ခံယူေနျကေသာ ဓမၼကထိက ကမၼဌာနာစရိယဆရာ ေတာ္မ်ားကို အပ်က္သေဘာေဆာင္သည့္အျမင္ျဖင့္ လိုက္လံနိွပ္ကြပ္ စြပ္စဲြေရးသားပါသည္''ဟူ၍ ေရးသားျပသ ထားပါသည္။
၄င္းတြင္ ''အဓမၼဝါဒေတြဖယ္ရွားေရးကို မစိုးရိမ္စာသင္သားက ေဆာင္ရြက္ေနပါေျကာင္း''သည္ မွန္ေသာစကားသာ ျဖစ္ပါသည္။
သို့ရာတြင္ ''အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပရိသတ္အမ်ားစု လက္ခံကိုးကြယ္ ျကည္ညိုမႈကို ခံယူေန ျကေသာ ဓမၼကထိက ကမၼဌာနာစရိယ ဆရာေတာ္မ်ား''တြင္-
'ဓမၼဝါဒီမ်ား'ဟူ၍ ရိွပါသည္၊ 'အဓမၼဝါဒီမ်ား'ဟူ၍ ရိွပါသည္။ ဤနွစ္မ်ဳိးတို့တြင္ ''မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ အဓမၼဝါဒီ ဓမၼကထိက ကမၼဌာနာစရိယတို့၏ အဓမၼဝါဒတို့ကို လိုက္လံ နိွပ္ကြပ္ေရးသားေနသည္''ဟုဆိုလွ်င္လည္း မွန္ေသာစကားသာ ျဖစ္ပါသည္။
''မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ ဓမၼဝါဒီ ဓမၼကထိက ကမၼဌာနာစရိယတို့၏ ဓမၼဝါဒတို့ကို လိုက္လံနိွပ္ကြပ္ စြပ္စဲြေရးသားေနသည္''ဟုဆိုလွ်င္မူကား မွားေသာစကား၊ မဟုတ္မမွန္ လုပ္ျကံစြပ္စဲြထားေသာစကားသာ ျဖစ္သြားပါသည္။
အထူးေျပာျပထားလိုသည္မွာ ''ပရိသတ္အမ်ားစု လက္ခံကိုးကြယ္ ျကည္ညိုမႈကို ခံယူေနျကေသာ ဓမၼကထိက ကမၼဌာနာစရိယ ဆရာေတာ္အားလံုးသည္ ဓမၼဝါဒီပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ္မူျကသည္''ဟူ၍ ဆိုနိုင္ပါမည္ေလာ။ ဝိနိစၧယအျပဳခံခဲ့ရေသာ ဓမၼကထိက၊ ကမၼဌာနာစရိယမ်ား အထင္အရွားရိွေနသည္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
အပ်က္သေဘာေဆာင္သည့္အျမင္ျဖင့္ လိုက္လံႏွိပ္ကြပ္ စြပ္စြဲေရးသားေနေၾကာင္း ၄င္းက စြပ္စြဲေျပာဆိုထား သည္။ မစိုးရိမ္စာသင္သားမွာ ဓမၼဝါဒီ ဓမၼကထိက ကမၼ႒ာနာစရိယတို႔၏ ဓမၼဝါဒတို႔ကို လိုက္လံႏွိပ္ကြပ္ စြပ္စြဲေရးသား ထားခ်က္ဟူ၍ တစ္ခ်က္မွ် မရွိပါ။ မစိုးရိမ္စာသင္သား ေရးခဲ့သမွ်တို႔ႏွင့္ ေဟာခဲ့သမွ်တို႔ကို ဖတ္႐ႈ နားေထာင္လွ်င္ သိႏိုင္ပါသည္။
ဆက္လက္ တင္ျပပါမည္
၀ရသာမိတုိ့ကေတာ့ စာေပကင္ေပတုိင္ရုံးပါ အပုိင္ကုိင္ထားတာပဲ တရားမွ်တပါေပတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္မဳကာပါဘူး။ ဆရာဳကီးပါရဂူ ဆုံးတုန္းကေတာ့ ဘာသံမွမထြက္ရဲတာကုိက သိသာပါတယ္ ဆက္လုပ္ပါ ဇာတ္သိမ္းေတာ့လွမယ္မထင္ပါ
ReplyDeleteေၾသာ္...ကိုခ်မ္းၿငိမ္း။ ဒီကရဟန္းေတြက ဘုရားသားေတာ္ေတြပီပီ ခင္ဗ်ားရဲ႕ တစ္ဘက္ေစာင္းနင္း ရင့္ရင့္သီးသီးေရးတာေတြကို ခင္ဗ်ားနဲ႔ ၿပိဳင္မမိုက္ခ်င္လို႔ ျပန္ၿပီး reply မလုပ္တာေတြကို အဟုတ္မွတ္ေနတာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေဘးကေနၾကည့္ရင္း သာသနာ့ဇာနည္ရဟန္းေတြကို ပုတ္ခတ္တာေတြကုိၾကည့္ရင္း မေနႏုိင္ေတာ့လို႔ reply ေရးသဗ်ိဳ႕။ ကဲပထမဆုံး "စာေပကင္ေပတိုင္" ဆိုၿပီးႏိုင္ငံေရး site ေတြကလုိမေရးပါနဲ႔။ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလာမေရာယွက္ပါနဲ႔။ ဘာသာေရးမွာ စိစစ္ေရးကအေရးပါလြန္းပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ကုန္ၿပီး ဒုကၡေတြမ်ားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ReplyDelete(ခုေတာင္ လြတ္လြတ္လာတာေတြ ႐ွိေသး။ ၾကည့္ေနတာၾကာၿပီ။) စိစစ္ေရး(သာသနာေရး)ကပိတ္ပင္တယ္ ဆုိတာ႐ွားပါတယ္။ အေတာ္လြန္က်ဴးလြန္းမွပါ။ ဒီစိစစ္ေရးကို ႐ွင္၀ရသာမိလို ရဟန္းမဆိုထားနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေတာင္ မကိုင္ႏုိင္ပါ။ ဒီစိစစ္ေရးကိစၥက ေရးသာေရးရတယ္ ခင္ဗ်ားေရးထားတာရယ္ဖြယ္လိလိ မွန္းလူတိုင္းသိသဗ်ိဳ႕။
ဆရာႀကီးပါရဂူကေတာ့ ဆရာႀကီးကြယ္လြန္တာကုိ ဒီကရဟန္းေတြက "ေဟး။ ရန္သူႀကီးတစ္ေယာက္ေတာ့ သြား႐ွာၿပီ။ Lets celeberate!" ဆိုၿပီးထေအာ္ရမွာလား။ ထအသံထြက္ရမွာလား။ ဘယ့္ႏွယ္ခင္ဗ်ားမို႔ ေတြးလဲေတြးတတ္ပေလတယ္။ ဒီကရဟန္းေတြက ဆရာႀကီးကို မုန္းလို႔ေရးတယ္ထင္သလား။ လမ္းလြဲေနတာကို မၾကည့္ရက္လို႔ က႐ုဏာနဲ႔ ကိုယ့္ဆြမ္းကိုယ္ဘုဥ္းရင္း အမုန္းခံေရးၾကတာ။"ေၾသာ္ ဒီေခတ္ဒီလိုဘဲ။ ထားလိုက္ပါ။ ကိုယ္တရားသိၿပီးတာဘဲ။" ဆိုၿပီးေနရင္မ်ား အေနသာႀကီး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနာက္ခံကိုယ္ေရးနဲ႔ သူ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို သူ႕ဓမၼ၀ါဒနဲ႔ ခဲြသိဘို႔လိုတယ္။ ဥပမာ...ဆူနာမီကုိယ္ေတာ္ဆိုရင္ လူ၀တ္ေၾကာင္ကေန အားလုံးစြန္႔ၿပီး ရဟန္း၀တ္သြားႏိုင္တယ္။ ေနာက္ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြလုပ္တယ္။ ခ်ီးက်ဴးထိုက္တယ္။ ေနာက္ဆရာႀကီးပါရဂူဆိုရင္ ျမန္မာ့စာေပေလာကမွာ ႐ွားမွ႐ွားပုဂၢိဳလ္။ ဟင္ဒီဘာသာကေန ျမန္မာဘာသာကို တိုက္႐ုိက္ဘာသာျပန္ႏိုင္တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ စာေရးဆရာ။ အက်ိဳးျပဳစာၾကည့္တိုက္ေလးတစ္တုိက္ကို ကိုယ္ပိုင္ေခၽြးနဲစာေလးနဲ႔ မတည္တည္ေထာင္တယ္။ ဒီစာၾကည့္တိုက္ကို run ဘုိ႔ စာမူခပိုရေအာင္ အသက္ႀကီးကာမွ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ မပင္ပန္းႏိုင္ဘဲ စာေတြပိုေရး႐ွာတယ္။ တကယ္ေလးစားဖို႔ေကာင္းတယ္။
ReplyDelete