August 15, 2011

အစ

tint | 8:37 AM | 2 Comments so far
ကဲပါေလ ဘယနားကစရမွန္းမသိရင္လဲ ေစတီက စရေအာင္ ။
ဦးသီရိန္ တို ့ဦး၀ါေသဌတို ့ဘုရား ။
ေဟာဒါက ဦးေကာသလရႊီးတဲ ့ ေစတီ အေၾကာင္း
http://khunmyahlaing.blogspot.com/2007/07/blog-post_16.html

ေဟာဒါက ဆရာတိုက္စိုးရဲ ့ ေစတီအထိမ္းအမွတ္မ်ား သုေတသနစာတန္း ။
http://www.myanmarebooks.net/archives/3739
ဘယ္ဟာမွန္လဲ ဘုရား ။ ေထာက္ၾကပါ ။
အထူးသျဖင့္ဒီစာေလး

၁၁. ထီးေတာ္ (၇) ဆင့္သည္ အထက္ဖိုလ္ ခုႏွစ္ပါးကို ျပဆိုျခင္း(ဦးေကာသလ )
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားနဲ႕ မျပည့္စံုေသာ ေစတီျဖစ္ပါက ဓာတ္ရိုက္ ဓာတ္ ဆင္၊ ယၾတာ၊ အထက္လမ္း၊ အစီအရင္မ်ားနဲ႕ တည္ထားေသာ ေစတီ မွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ႏိုင္ပါသည္။ (ဦးေကာသလ )
ကဲ စၾကပါဘုရား ။


Read more ...

August 14, 2011

ေထာက္ၾကသဘ္ဆိုရာ၀ယ္

tint | 10:53 PM | 1 Comment so far
အလြဲေထာက္ရာမွာ ေဟာတဲ ့သူကို ပါစင္နယ္ နာေစ မေထာက္ပါ ။
အယူလြဲကိုသာေထာက္ပါတယ္ ။
အယူလြဲကို အမွားေထာက္ အမွန္ျပျပီးသာ ေခ်ဖ်က္နိုုင္ပါတယ္ ။
ပါစင္နယ္ထိခိုက္ေအာင္လုပ္ျပီး အယူလြဲ ကိုေခ်မရပါ။
ဥပမာ လူေသလူျဖစ္ ကိုဘဲၾကည့္ပါ ။
မူလဆရာၾကီးေသလို ့ဘဲ အရိုးေတာင္ေျမၾသဇာျဖစ္ေပါ့ ။ အယူလြဲက မသိနားမလည္သူေတြၾကားျပန္ ့ပြားဆဲပါ ။
ဒီမွာ စာနဲ ့ ေသခ်ာေထာက္ထားတဲ ့ သူေတြကို ပါစင္နယ္အခ်က္အလက္ တခုမွ မပါပါ။ မယံုက စာတိုင္းကုိ အေသအခ်ာၾကည့္ပါ ။
သူတို ့ရဲ ့ေဟာေျပာခ်က္ေတြကိုသာေထာက္ပါတယ္
ဒီေနရာမွာ တခ်က္ေလး ေျပာစရာရွိပါတယ္
ဆရာပါရဂူနဲ ့ ဆရာဦးေအားေမာင္။
သူတို ့စာေတြဟာ ဘာသာျပန္စာေတြပါ ။
(ဆရာပါရဂူရဲ ့ လူေသလူျဖစ္ဆရာကို အလြန္မတန္ခ်ီးေျမွာက္ထားတဲ ့ ေဟာေျပာခ်က္ကလြဲရင္ )
သူတို ့ျပသနာက မူရင္းေရးသူအာေဘာ္လား သူတို ့ကိုယ္ပိုင္အာေလာ္လား ရွင္းေအာင္မလုပ္ခဲ့တဲ ့ ျပသနာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ခုတိုင္ေအာင္ ရွဳပ္ေနတာပါ ။
ယွဥ္စဥ္းစားသင့္တာက ဆရာျမသန္းတင့္ပါ ။
ဆရာဟာ ေတာ္လစတိြဳင္းရဲ ့ စစ္နဲ ့ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဘာသာျပန္စဥ္က အဲအခ်ိန္မွာကားလ္မာ့စ္ရုပ္၀ါဒီျဖစ္တဲ ့ သူ လက္မခံနိုင္တဲ ့ ေတာ္လစတိီဳင္းရဲ ့အယူကို အမွာစာေရးျပီး ရွင္းေအာင္ျပဳခဲ့ပါတယ္ ။
ေနာက္တဦး ကေတာ့ " ေဒါက္တာ" ခ်စ္ငယ္ ( လန္ဒန္) ပါဘဲ ။
သူ ့ေဟာတရားေတြကို ေတာ့အေသးစိတ္စီစစ္မျပခဲ ့ပါ ။
မလိုအပ္လို ့ပါ ။
မရွိတဲ ့ယ .ူနီက မရတဲ ့ဘြဲ ့ၾကီး လူေရွ ့အတင္းေကာက္တပ္လာမွေတာ့ ေရွ ့ဆက္စရာကိုမရွိလို ့ပါ ။
ျပန္ခ်ဳပ္ပါ့မယ္ ။
အမွားေထာက္ရာမွာ ပါစင္နယ္မပါပါ။ အယူလြဲကိုသာေထာက္ပါတယ္ ။ အေထာက္ခံရသူမ်ား ကိေလသာတရားနဲ ့မကင္းလို ့ ေဒါသမာနနဲ ့ တုန္ ့ျပန္တာေတာ့မတတ္နိုင္ပါ ။

Read more ...

August 12, 2011

ေၾကာက္လို ့သာ လုပ္ေနပါသည္

tint | 6:29 AM | Be the first to comment!
ဘာသာတရားမွာ အမွားေထာက္တဲ ့ စာေတြ ေရးေနျပီဆိုရင္ ျပႆနာ ရွိလာမယ္ဆိုတာ မသိမဟုတ္ ေစာထဲက သိျပီးျဖစ္ပါတယ္ ။
ဘာသာတရားလိုက္စားသူေတြကို ခြဲျခားလိုက္ရင္
၁) မူလကပင္ ဆရာေကာင္း နဲ ့ေတြ ့ ေလ့လာမွဳကလဲမွန္လို ့လမ္းေျဖာင့္ျပီးသူမ်ား ။။ ထိုလူစုအေနနဲ ့ အမွားေထာက္ေသာစာမ်ားကို လာလဲ မဖတ္တတ္ၾကသလို စိတ္လဲ မ၀င္စားၾက။
၂) မူလကပင္ ဆရာမွား၌ စြဲျမဲျပီးသူမ်ား ။ ထိုလူစုမွာကား မိမိတို ့မေျပာေလႏွင့္ သိၾကားမင္း ဆင္းေဟာေတာင္ သိၾကားကိုဆဲမည့္သူမ်ားပင္ ။
၃) ေရာေယာင္ေနာက္လိုက္ ေ၀ေလေလမ်ား ။ ဒီလိုလူမ်ားကေတာ့ ေရးထားေသာစာကိုပင္ အျမီးအေမာက္တည့္ေအာင္မဖတ္တတ္ၾကေလ ( ရီစရာ ထည့္ေရးရရင္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၄၀ေလာက္မွာေသတဲ ့အယူလြဲ ဦးဥကၠဌ နဲ ့ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၀၀ေက်ာ္မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာေသာ ေတာလားမ်ားအေရးမ်ားသည့္ ေပေလးပင္ ရွင္ေလးပါးအ၀င္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ကိုေတာင္ခြဲမသိေသာသူမ်ားပါေပ ။ )
၄) အလြန္နဲလွစြာေသာ လူနဲစုေလးမွာ မူလအခံမညံ့ ၊ သဒၶါတရားလဲရွိပါေသာ္လည္း ကံအလွည့္မသင့္သျဖင့္ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား၏ ညွိဳ ့ခ်က္တြင္ မိေနေသာသူမ်ားပါေပ။ ထိုနဲလွစြာေသာ လူစုသာ ေထာက္စာကို ဖတ္မိေသာၾကာင့္ မိမိဆည္းကပ္မိေသာ ေတာင္ပို ့၏ ဖြတ္ထြက္ေသာ အျဖစ္ကို သိနိုင္ေပသည္ ။
ထိုေသာအခါေမးစရာကား ထို နဲလွစြာေသာ လူစုေလးအတြက္ အဓမၼ၀ါဒိအမ်ား၏ ဆဲဆိုျခင္းကို ခံျပီး ဒီအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ေနသင့္သေလာဟုပင္ ။
မိမိတဦးအတြက္ အေျဖကား ေၾကာက္လို ့ပင္လုပ္ေနပါသည္ ဟုသာ ။
ဘာကိုေၾက႕ာက္သနည္းဟူမူ
ေသြး၀မ္းသြန္ေသာ ေ၀ဒနာၾကီး ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳ အံ့ဆဲဆဲတြင္ အရွင္ သုဘဒ္၏ အယူလြဲကို တည့္ေပးခဲ ့ေသာျမတ္စြာဘုရား
ေသြးအန္ေသာ ေ၀ဒနာၾကီးႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳအံ့ဆဲဆဲတြင္ မယ္ေတာ္ၾကီး၏ အယူလြဲကို တည့္ေပးခဲ ့ေသာ အရွင္သာရိပုၾတာ
၁၃ပါးေသာ ဓုတင္ေဆာင္လ်က္က မိမိ၏ ၾကီးရင့္လွေသာ ခႏၶာ၀န္ကိုမေထာက္ဘဲ ပထမသံဂါယနာကို တင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္မဟာကႆပမွ စျပီး
ဦးဥကၠ႒၏ အဓမၼ၀ါဒကို ရိုက္ခ်ိဳ းခဲ ့ေသာ ၀ိနိစၦယခံုရံုး အမွတ္ ၂ တြင္ ဥိးေဆာင္ခဲ ့ျပီး ခုခါ ခႏၶာ၀န္ခ်ခဲ ့ျပီးျဖစ္သည့္ မေကြးဆရာေတာ္ႏွင့္ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္အလည္ ။
ယခုတိုင္ သာသနာရန္ဆူးရန္ေညွာင့္တို ့ကို တတ္အားသမွ် ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူေနၾကေသာ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္မ်ား အမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွ့င္ သူျမတ္တို ့အဆံုးထိ တို ့၏ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳရမည္ကို အလြန္ေၾကာက္ပါသည္ ။
ထို ့ေၾကာင့္ အလြန္နည္းလွစြာေသာ အစုအဖြဲ ့ေလးတခုသာ ေက်းဇူးရွိမည္ကို၎ ။ အင္အားမေသးလွေသာ အဓမၼ၀ါဒီမ်ား၏ ဆဲဆိုရန္မူျခင္းကို ခံရမည္ကို၎ သိသိၾကီးႏွင့္ပင္ ေထရ၀ါဒသာသနာအတြင္း အလြဲ အမွာ း အဓမၼ၀ါဒီမ်ား ေပၚေနသမွ် ေဖၚထုတ္ေနမည္သာ
Read more ...

August 5, 2011

အလြဲသံသရာ

tint | 4:29 AM | 2 Comments so far
တပည့္ေတာ္တို ့ ျပႆနာက အယူလြဲေတြျပန္ျပန္ေပၚေနတာကို ရွင္းမနိုင္ျဖစ္ေနတာဘုရား ။
အဲမွာတပည့္ေတာ္ လိုက္လို ့ရသေလာက္ ျဖစ္ေနပံုက အယူလြဲေတြက ေပါင္းျမက္နဲ ့ တူေနျပီး အယူလြဲေတြကို အားေပးေနတဲ ့ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေနတဲ ့ လူေတြက ေျမခံေရခံနဲ ့တူေနတာ သတိထားမိပါဘုရား ။
အဲဒီျပႆနာကို တပည့္ေတာ္လိုက္ၾကည့္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာေရးနဲ ့ လူေနမွဳစနစ္ဟာ အေျခခံတခုျဖစ္ေနတာ သတိျပဳမိပါဘုရား ။
တပည့္ေတာ္တို ့ ပညာသင္ၾကားမွဳကို ၾကည့္ရင္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ကေနဘဲ စၾကည့္ပါဘုရား ။ မိန္းကေလးေတြက ေသစာရွင္စာတတ္ျပီးေရာေပါ့ ဆိုျပီး ေက်ာင္းလႊတ္တာ မရွိသေလာက္ပါဘုရား
ေယာက်္ားေလးေတြၾကည့္ေတာ့ ၃စုကြဲသြားတာေတြ ့ရပါ့ဘုရား
ပထမမ်ားရာစု ( ၇၀ %) ေလာက္က ၇ႏွစ္ ၈ႏွစ္သားေလာက္ ေက်ာင္းေရာက္ သင္ပုံုးၾကီးမဂၤလသုတ္ ကုန္၊ ေသခိယ က်က္ ၊ ၁၀နွစ္သားေလာက္ ကိုရင္ တ၀ါေလာက္၀တ္ ၊ လိင္ျပန္တာနဲ ့ မိဘအလုပ္လယ္ထဲေခ်ာင္းထဲ တန္းဆင္းေတာ့တာပါဘဲဘုရား ။ သူတို ့အဘို ့က ေက်ာင္းက သင္တဲ ့စာဟာ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ျပီး ဘာသာ တရားဆိုတာ ငယ္ဆရာ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ခိုင္းတာ လုပ္ျပီးတာဘဲ လို ့ သေဘာထားပါ ဘုရား ။
ဒုတိယ အစု ( အနဲဆံုးအစု) ကေတာ့ ကိုရင္ဘ၀မွာ သဒၵါ၊သျဂၤ ိဳဟ္တက္ ၊ ဆန္းသင္ ၊ အဘိဓမၼာလိုက္ ပင္ကိုယ္ကလဲဥာဏ္ေကာင္း ပါရမီလဲပါ။ မိဘကလဲ တတ္နိုင္ (တတ္နိုင္ဆိုရာမွာ ပစၥည္းေလးပါးေထာက္ပံ့နိုင္ရံုမက ဒီသားတေယာက္ရဲ ့လုပ္အားကို အဆံုးခံနိုင္ ) ။ လို ့ ရဟန္းေဘာင္တက္ ။ စာတတ္အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္လာ။ ဒါေပမဲ ့ ဒီရဟန္းေတာ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ားရဲ ့ဥာဏ္က်က္စားရာဟာ နိႆယမ်ား က်မ္းၾကီးမ်ား ( စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ အေျဖက်မ္းလို ) သာ ျဖစ္ေနျပီး သာမန္ လူထုနဲ ့ အလွမ္းကြာေနပါဘုရား
တတိယအစုကေတာ့ မိဘကတတ္နိုင္ ၊ လူေလးေတြကလဲ ထက္ ၊ ကိုရင္ဘ၀ထဲက ေဆးက်မ္းဓါတ္က်မ္းကစလို ့ ဆင္ျမင္းအတတ္ထိ လိုက္စားလာ ။လိင္ျပန္ေတာ့ တခါ ျမိဳ ့စား ရြာစား မင္းပါးစိုးခြင္ ၀င္ထြက္ ပညာေတြတက္ရာက မင္းမွဳဆက္ထမ္းလာပါဘုရား။ ဒီလူေတြဟာ ထက္ျမက္တယ္ ။ ေလာကီပညာစံုတယ္ ဆိုေသာ္လဲ ေလာကုတၱရာဗဟုသုတက် ထင္သေလာက္မေပါက္ပါဘုရား ။ သို ့ေသာ္ သူတို ့ ဂုဏ္ေၾကာင့္ ေလာကမွာေတာ့ ေျပာသမွ် တင့္တယ္သေယာင္ပါဘုရား.။
ဒီလိုရွိေနေသာ္လဲ ဆရာေတာ္မ်ားၾသဇာၾကီးေနတဲ ့ လူ ့ပါတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာသာေရးျပႆနာ အၾကီးၾကီးမေပၚပါဘုရား ။
သို ့ေသာ္ ကိုလိုနီေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ျပႆနာ ၾကီးလာပါဘုရား
ဒီမွာ ပထမအစုနဲ ့ ဒုတိယအစု က အမ်ားၾကီးမေျပာင္းပါဘုရား ။ ဒံုရင္းဒံုရင္းပါဘဲဘုရား
တတိယအစုက်ေတာ့ အရင္က ပြဲေက်ာင္းတက္ ၊ ျမိဳ ့၀န္ထံခစားဆိုတဲ ့ ပညာေရးကေန ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းတက္ ၊ ေကာလိပ္ေရာက္ ဆိုတဲ ့ ေခတ္ပညာေရးကို ကူးလာပါဘုရား ။ ဒါနဲ ့တျပိဳင္ထဲဘဲ ကိုလိုနီေခတ္လူေနမွဳသေဘာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားၾသဇာက်လာတာနဲ ့ၿကံုပါဘုရား ။
ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းမ်ားရဲ ့သင္ၾကားမွဳဟာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားနဲ ့ေ၀းသထက္ေ၀းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္းထြက္ေတြရဲ ့ ဘာသာေရးဗဟုသုတေရာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကို ေလးျမတ္မွဳပါ ေလ်ာ့သထက္ေလ်ာ့လာပါဘုရား ။
တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ပထမအစု ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းကေန လယ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲေရာက္တဲ ့ အစုကလဲ နည္းသထက္ နည္းလာျပီး ေလာကဓါတ္ေက်ာင္း တက္လာတဲ ့ လူစုက ပိုမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီတင္ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အေျခခံေလာက္ေတာင္ သိမွတ္မိတဲ ့ လူနည္းသထက္နည္းလာျပီး အမည္ခံရံု ဗုဒၶဘာသာေတြ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။ ဘာသာတရားကိုယ္ခံနဲတဲ ့အခါက်ေတာ့ အလြဲ အမွားေဟာတဲ ့ ဆရာနဲ ့ ေတြ ့ရင္ အမွန္အမွားခြဲျခားနိုင္မွဳလဲေလ်ာ့လာပါဘုရား
တျပိဳင္ထဲမွာဘဲ ဂုဏ္ၾကီးသူ ေလာကီမွာေအာင္ျမင္ေနတဲ ့ ဒကာမ်ားရဲ ့ အၿကိုက္လိုက္ အလိုက္အထိုက္ ေဟာရာကေန ပါမွန္းမသိပါျပီး ကုိယ့္ဟာကိ္ုယ္ လြဲမွန္းမသိ လြဲရာကေန ပိုပိုလြဲ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လက္ခုတ္တီးေပးတဲ ့ ပရိႆတ္ေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္မိတဲ ့ သံဃာေတာ္မ်ားလဲ ေပါမ်ားလာပါဘုရား ။
ဒီအေျခအေနမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား က်ီးသဲဆရာေတာ္ဘုရားတို ့စလို ့ လူထုထဲ ဗုဒၶဘာသာ အေျခခံေတြ အယူမွန္ေတြကို တည့္မတ္ျဖန္ ့ျဖဴးေပးမဲ ့ ဆရာေတာ္မ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္ေပၚခဲ ့ တည့္မတ္ေပးခဲ့ေသာ္လဲ သူတို ့ စာေတြကို နားမလည္နိုင္ နားလည္ေအာင္မဖတ္နိုင္တဲ ့ ပညာတတ္။လူရည္တတ္ ဆိုေသာ ဒကာမိုက္မ်ားေလာကမွာေတာ့ အယူလြဲ ကိုယ္ေတာ္မ်ား ဆက္လက္တြင္က်ယ္ေနဆဲပါဘုရား ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ၁၉၈၀ကစခဲ့တဲ ့ ၀ိနိစၧယခံုရံုးမ်ားနဲ ့ အယူလြဲမ်ားကို တည့္ခဲ့ေသာ္လဲ က်ားက်ားမီးယပ္ လူစုေတြ ၊ နိုင္ငံေရးနဲ ့ ဘာသာေရးမခြဲျခားနိုင္တဲ ့ လူမိုက္ေတြၾကားမွာေတာ့ အမွန္တရားဟာ မထြန္းကားနိုင္ေသးပါဘုရား
ဘုရားတပည့္ေတာ္ စာရွည္ကို ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တို ့ရဲ ့ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားကို ေဖၚထုတ္ဆန္ ့က်င္ျခင္းဆိုတဲ ့ လုပ္ငန္းသည္ ေရဆန္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရသလို ခက္ခဲေနဆဲပါဘုရား။
သို ့ေသာ္မသိနားမလည္ျခင္းကို အေျခခံျပီး ျဖစ္လာတဲ ့ ျပႆနာမို ့ ခနိုးခနဲ ့ ေစာင္းကာရြဲ ့ၾကေသာ္လည္း သည္းခံျပီးသာ မွန္ရာကို ဆက္လက္တင္ျပ ျဖန္ ့ျဖဴးၾကရံုသာ ရွိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား
Read more ...

August 3, 2011

လူသေလူဖြစ်နှင့် ဝါဒနုဝါဒများ ဝိနိစ္ဆယခေါ် ထေရဝါဒစွယ်စုံကျမ်းကြီး

tint | 3:07 AM | Be the first to comment!
မြန်မာကျူးပစ်ဖိုရမ် သာသနာပါလ မောင်နှမများမှ ဓမ္မဒါန ပြုသော လူသေလူဖြစ်နှင့် ဝါဒနုဝါဒများ ဝိနိစ္ဆယခေါ် ထေရဝါဒစွယ်စုံကျမ်းကြီး

Read more ...

July 9, 2011

ဓမၼအဓမၼ

tint | 4:02 PM | 12 Comments so far
၁) မဟာယာနေပၚ သေဘာထား
၂) ေထရ၀ါဒမွာ ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ ့ က်မ္းစာပါလား
၃) ဗုဒၶေဟာျမြက္ေတာ္မူေသာ သုတ္၊၀ိနည္း အဘိဓမၼာထဲမွာ ေခတ္နဲ ့ မညီလို ့ဆိုျပီး ေျပာင္းစရာပါလား
အဲလို ၃ခ်က္ထြက္ပါတယ္
အဲကေန တဆက္ထဲ ႏြယ္လာတာက ဗုဒၶဘာသာဟာ အလြန္လြတ္လပ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့စည္းကမ္းမမဲ ့ဘူးဆိုတဲ ့ စကားေလးကို သေဘာေပါက္နိုင္ဘို ့လိုပါတယ္ ။
ကိုခ်မ္းျငိမ္းအေမးကိုလိုက္လို ့ အစဥ္လိုက္စဥ္လိုက္ေပမဲ ့ အေျဖက်ေတာ့ ေနာက္ျပန္ျပန္ေျဖရပါ့မယ္ ။
ပထမဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဟာ လြတ္လပ္ပါတယ္ ။ဘယ္လိ္ုလြတ္လပ္လဲဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ လာျပီး ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ရမယ္ မယံု ငရဲခ်မယ္လို ့မကန္ ့သတ္ပါ ။ ထို ့အတူ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ျဖစ္လို ့ ဘာေတြလုပ္ရမယ္လို ့လဲ အတင္းအၾကပ္မသတ္မွတ္ပါ ။
ဒါေပမဲ ့စည္းကမ္းမမဲ ့ဘူုးဆိုတာမွာ ပုဂၢိဳလ္တဥိး၊ အသင္းအဖြဲ ့ တခုက လုပ္တဲ ့ စည္းကမ္းမဟုတ္ဘဲ သဘာ၀ စည္းကမ္းသာရွိပါတယ္ ။ အဲစည္းကမ္းေတြေတာ့ ေဖါက္မရပါ ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္ဟာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္လား ။ ရပါတယ္ ။ ဘုရားဆုကို ပန္ ၊ ပါရမီ ၁၀ပါးကိုျဖည့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ခံ ၊ သတ္မွတ္တဲ ့ ကာလ ပါရမီ ၁၀ပါး အျပား ၃၀ျဖည့္ ဘုရားျဖစ္ ။
အဂၢသာ၀က မဟာသာ၀ကျဖစ္ခ်င္လား ။ သာ၀ကဆုကိုပန္ ၊ ပါရမီ ၁၀ပါးကိုျဖည့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ခံ ၊ သတ္မွတ္တဲ ့ ကာလ ပါရမီ ၁၀ပါး အျပား ၃၀ျဖည့္ ။ သာ၀ကျဖစ္ ။
ဟာ ရွဳပ္ပါတယ္ ။ ခုဘ၀ဘဲ မဂ္ဖိုလ္ယူမယ္ကြာ ။ ရပါတယ္ ။ လာခဲ ့ ။ လူဆို သီလ၊ ရဟန္းဆို ၀ိနည္းလံု ၊ ဒိ႒ိ္ကင္းစင္ေအာင္ တရားနာ ၊ ကမၼ႒ာန္းယူ ၊ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ ၊ မဂၢ႒ာန္ ဖလ႒ာန္ျဖစ္
ကဲပါေလ ။ ခုဘ၀ေတာ့ ေပ်ာ္သလိုေလးေနမယ္ ။ ေနာက္ဘ၀မွ ၾကည့္ရွင္းတာေပါ့ ဆိုသူမ်ားရပါေသးတယ္ ။ လူဆို သီလေလးလံု ၊ ရဟန္းဆို ၀ိနည္းေလးစား ။ (ေလးစားဆိုတာ ကိုေသခ်ာနားလည္ေစခ်င္တယ္ေနာ္ ၂၂၇သြယ္ေသာသိကၡါပုဒ္ကို တစကၠန္ ့မွ မက်ိဳးရလို ့ ဆိုတာ မဟုတ္ပါ ။ မေတာ္တဆက်ိဳးေပါက္ပါက ကုစားနည္းေတြရွိပါတယ္ ။ မေတာ္တဆက်ိဳးေပါက္တာကို အျပစ္မဆိုပါ။ တမင္ခ်ိဳးေဖါက္တာနဲ ့ ပစ္ပါယ္တာက် မျဖစ္သင့္လို ့သာ ဆိုပါတယ္ ။ ) ဒါဘဲ ။
ဒီအစဥ္ေလးနဲ ့ သြားတဲ ့သဘာ၀စည္းကမ္းေလးကို ဘယ္သူမွ ေဖါက္မရပါ။ ဒီအစဥ္ေလးအတိုင္းဘဲ သြားေနရပါတယ္
ရဟန္းျဖစ္လို ့ ၀ိနည္းလံုရမယ္မဆို ၊ ဒါေပမဲ ့ အရိယာျဖစ္လာရင္ေတာ့ ၀ိနည္းကို အလြန္ေလးစားျပီးလို ့နားလည္ရပါတယ္ ။
( ပထမအခ်က္ျပီး၏)
ဗုဒၶ၀ါစန ျမတ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼတို ့ကို သာမန္ခြဲရင္ သုတၱန္ ၊ ၀ိနည္း ၊ အဘိဓမၼာဆိုျပီး ၃ပိုင္းပိုင္းရပါတယ္ ။
သို ့ေသာ္ ဒီ ၃ပိုင္းဟာ တျခားစီ သတ္သတ္စီီမဟုတ္ပါ ။ သုတၱန္ နဲ ့ ၀ိနည္းဟာ အဘိဓမၼာရဲ ့ principles ေတြကို လက္ေတြ ့အသံုးခ်တာျဖစ္လို ့ အားလံုးဟာ အဘိဓမၼာနဲ ့ မလြတ္ပါ။
ထို ့အတူ သုတၱန္ေတြ ဟာ ျမတ္ဘုရားက လက္ရွိတရားရထိုက္ေသာ ေ၀ေနယ်တို ့ကို လက္ေတြ ့လိုက္နာနိုင္ေအာင္သင္ျပေပးတာမို ့ လက္ေတြ ့က်င့္စဥ္ေတြခ်ည္းသာျဖစ္ပါတယ္ ။ သို ့ေသာ္ ဒီေနရာမွာ တခုသတိထားရတာက တရားနာသူ ရဲ ့ ပုဂၢလစရိုက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ အရွင္စူဠပန္ အရွင္ဗာရုလတို ့လို exceptional ေတြလုပ္သလိုလိုက္လုပ္လို ့ေတာ့မျဖစ္ေသးပါ။ ဒီေတာ့ သုတၱန္မွာ မိမိ နဲ ့နီးစပ္ရာကို ယူရပါတယ္ ။ ဆဆကၠသုတၱန္ ၊ ဓမၼစၾကာ၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ စေသာ ဓမၼဒိ႒ာန္သုတၱန္ေတြဟာ လူမ်ားစုနဲ ့ သင့္ေတာ္တတ္ပါတယ္ ။
၀ိနည္းကေတာ့ သံဃာ့အသက္မို ့ ၀ိနည္းမလံုေသးဘဲ မဂ္ဖိုလ္ရဘို ့ဆိုတာ ( အထူးသျဖင့္ သာသနာေႏွာင္းကာလ) မွာ အလြန္ခက္ပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ထုတ္ရာမွာ အလြန္ ့ကို မွွ်တပါတယ္ ။ မိမိတပည့္သားမ်ား တရားရနိုင္ေအာင္ သပၸါယမွ်ေစဘို ့သာ အဓိက ဦးတည္ျပီး ၂၂၇သြယ္ေသာစည္းကမ္းမ်ားကို ထုတ္ေတာ္မူပါတယ္ ။ မယံုၾကည္သူမ်ားအေနနဲ ့ ပါရာဇိက ေလးတန္ကစလို ့ ၂၂၇သြယ္ေသာ သိကၡါပုဒ္မ်ားကို တခုခ်င္း ေလ့လာျပီး မတရားတာ တခုပါတယ္လို ့ထင္က ဆြဲျပနိုင္ပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ခ်ဳပ္ရင္ သာသနာေတာ္မွာ မဂ္ဖိုလ္ရဘို ့ဥိးတည္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္အဘို ့ ဗုဒၶ၀ါစနသည္ ဘယ္ေခတ္မဆို ေျပာင္းစရာျပင္စရာမရွိ ျပည့္စံုုျပီးပါ ( ဒုတိယ လွ်ာရွည္ျခင္း နိ႒ိတံ )
ေစာဒကတက္ေနက်ျပႆနာက မင္းတို ့ ေထရ၀ါဒကလဲ ဘုရားေဟာ ၊ မဟာယာနကလဲ ဘုရားေဟာ ေျပာေနပါလား ဆိုတဲ ့ျငင္းေနက်စကားပါ ။
ဒီျပႆနာကေတာ့ သာသနာ၀င္ သံဃာဂုဏ္ရည္ကို မေလးျမတ္ေသာ သူမ်ားအတြက္ေျဖစရာမရွိပါ ။
ေလးျမတ္ေသာသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ စထဲက ဒီအေမးမေပၚပါ ။
သာသနာေတာ္မွာ ဆရာစဥ္ဆက္ဆိုတာ ရွိပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ထဲက မဟာသာ၀ကၾကီးေတြဟာ ဘုရားရွင္ ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္ကို ႏွဳတ္တက္ရြရြ ရြတ္ဆို ထိန္းသိမ္းၾကသလို ဘုရားရွင္ရဲ ့ မူရင္း ၀စနနဲ ့ သာ၀ကၾကီးမ်ားရဲ ့ ထပ္ဆင့္ အက်ယ္ဖြင့္ေဟာေတာ္မူခ်က္ေတြကို သီးျခား မေရာရွက္ေစဘဲေဆာင္ခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒီလိုေဆာင္ထားေသာ တရားေတာ္တို ့ကို တတိယသာ၀ကျဖစ္ေတာ္မူေသာ မဟာကႆပကိုယ္ေတာ္တိုင္ဦးေဆာင္လို ့ ဧတဒဂ္၅တန္ခံ ဘုရားရွင္ရဲ ့ ညီေတာ္ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ အာနႏၵာ ၊ ၀ိနည္းဓိုရ္ အရွင္ဥပါလိတို ့ပါ၀င္တဲ ့ ၅၀၀ေသာ ရဟႏၱာတို ့က သန္ ့စင္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူခဲ့တာကို ပထမ သဂၤ ါယနာ ေခၚပါတယ္ ။ ဒီအစဥ္အတိုင္းေထရ၀ါဒ စဥ္ဆက္ ထိန္းသိမ္းလာလို ့ ဆ႒ သဂၤ ါ ယနာတိုင္ခဲ ့ပါျပီ။ အလြဲအမွားကင္းစင္တယ္ဆိုတာကို အရင္တခါတင္ျပဘူးသလိုဘဲ ဆ႒မူ ျမန္မာျပန္နဲ ့ စတုတၳမူ အဂၤလိပ္ျပန္မ်ား မကြဲလြဲတာက သက္ေသျပေနပါတယ္ ။ ဦးဥကၠ႒တို ့ကစခဲ့ေသာ အ႒ကထာဆရာမ်ားကိ စြတ္စြဲခ်က္ကေတာ့ မၾကာခဏေပၚေနက်ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါမွန္နိုင္သလားဆိုတာကို ေလ့လာေတာ့ နမူနာ ျပစရာပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္တပါး ထြန္းေတာက္ခဲ့တာ မေမ့ေစခ်င္ပါ ။
ဓါးမကူးဆရာေတာ္လို ့တြင္ခဲ့ေသာ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ဟာ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းက ျပည္ျမိဳ ့ကို ငါတိုက္တာမွာ ရွင္တဆူ လူတေယာက္သာ ရ၏လို ့ မိန္ ့ခဲ့ရတဲ ့ ဆရာေတာ္ပါ ။ ဒီဆရာေတာ္ဘုရားဟာ မိမိျပဳအပ္ေသာ နိႆယထက္တိုက်ဥ္းျပည့္စံုတဲ ့ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ ့ နိႆယကို ၾကည့္ျပီးေနာက္ ေနာက္လူေတြ ႏွလံုးမကြဲျပားရေအာင္ မိမိနိႆယကို မီးတင္ခဲ ့ပါတယ္ ။
ဒါေလးဟာ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ေတြရဲ ့ ျမတ္ေသာ ႏွလံုးကို သက္ေသျပဳခ်က္ေလးပါ ။ ( တတိယအခ်က္ျပီး)
ဒီေတာ့ ၀ိနည္းသိကၡါပုဒ္ ၂၂၇သြယ္ထင္ရွားရွိပါတယ္ ။
ဘယ္ဟာ အကုသိုလ္ ၊ ဘယ္ဟာ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ ၊ဘယ္ဟာ သမထ ၊ ဘယ္ဟာ ၀ိပႆနာလို ့ ထင္ရွားရွိပါတယ္ ။ ဒီလို ထင္ရွားရွိျပီးအခ်က္ေတြဟာ ဓမၼျဖစ္ပါတယ္ ။ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖီတဲ ့ အယူ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ မွန္ရင္ အဓမၼ ( တရားမဟုတ္ ) ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုအခ်က္ေတြ ေပၚလာရင္ ဓမၼ၀ါဒီေတြ အေနနဲ ့ စိစစ္တင္ျပရပါတယ္ ။ ဒီလိုတင္ျပတာဟာ လူကိုမုန္းလို ့ နာမည္ၾကီးခ်င္လို ့မဟုတ္ရပါ။ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းမေသြရေအာင္ေထာက္ရျပင္ရတာသာျဖစ္ပါတယ္ ။
၀ိနိစၧယဆိုတာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ထဲက ရွိပါတယ္
အရွင္ယမက အယူလြဲတာကို အရွင္သာရိပုၾတာက ၀ိနိစၧယျပဳျပီးလမ္းတည့္ေစခဲ့ပါတယ္ ။
အရွင္ဥပေသန ေစတနာနဲ ့မွားေသာ အမွားကို ျမတ္ဘုရားကိုယ္တိုင္ ၀ိနိစၧယျပဳ ၀ိနည္းေတာ္သတ္မွတ္ လမ္းတည့္ေစခဲ့ပါတယ္ ။
ေနာင္ေခတ္မွာ သဂၤ ါယနာတင္သံဃာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ ့ဂုဏ္ကိုေတာ့ ထပ္အမႊန္းတင္စရာမလိုေတာ့ထင္ပါတယ္ ။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ဆရာအစဥ္အဆက္ ေလးစားရေသာ သီဟိုျဖစ္ ဋီကာေက်ာ္မွ ဗုဒၶ၀ါစနနဲ ့ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ဋီကာေမာ္နဲ ့တည့္ခဲ ့ရသလို မဟာစည္ဆရာေတာ္ဟာလဲ ၀ိသုဒၶိမဂ္ထဲက လြဲေခ်ာ္ခ်က္မ်ားကို သူ ့ရဲ ့၀ိသုဒၶိမဂ္ျမန္မာျပန္မွာတည့္ခဲ့ရပါတယ္။
ခုေနာက္ဆံုးလဲ ရဟႏၱာလို ့ထင္ရွားေသာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ့ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားထဲက ပါဠိေတာ္နဲ ့ ကြဲလြဲေသာ အခ်က္မ်ားနဲ ့ လူမ်ားအေကာက္အယူလြဲေစနိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားကို မိုးကုတ္၀ိနိစၧယနဲ ့ တည့္မတ္ေပးခဲ့ရတာ အမ်ားအသိပါ ။
(မဟာယာနေပၚသေဘာထားေပၚေလာက္ျပီထင္၏ )
Read more ...

June 27, 2011

ျခေသၤ ့လည္ျပန္

tint | 8:29 AM | 10 Comments so far

အဓမၼ၀ါဒီမ်ားေဖၚထုတ္ဟန္ ့တားတဲ ့ အသင္းေလးရယ္လို ့ ျဖစ္လာေတာ့ အားေပးတဲ ့သူလဲ ရွိသလို ကန္ ့ကြက္ရွဳ ံ ့ခ်တဲ ့သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။
ေလာကဓံ တရားထဲ အ၀င္မို ့မဆန္းလို ့ေျပာလို ့ ရသလို အသင္းအနနဲ ့လဲ မိမိဦးတည္ရာကို ေလွ်ာ့လိမ့္မယ္လို ့မဟုတ္ပါ ။
ဒါေပမဲ ့ ျခေသၤ ့လည္ျပန္ေပါ့ေလ ။ ကန္ ့ကြက္ၾကသူေတြ ဆဲဘာေပးၾကသူေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ၾကစို ့ ။

@အုပ္စု ၁) အသင္းမွ အဓမၼ၀ါဒီအျဖစ္ေဖၚထုတ္ ခံရသူမ်ားနဲ ့ အေပါင္းပါမ်ား @
ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတာ ့ အထူးေျပာစရာမရွိလို ့ဘဲ ဆိုပရေစ ။
နိုင္ငံေတာ္သီးျခားခံုရံုး အမွတ္ ၂) လူေသလူျဖစ္၀ိနိစၦယဆရာေတာ္မ်ား မိန္ ့ၾကားခဲ့သလိုပါဘဲ ။
မိမိဘာသာ ယူခ်င္တဲ ့ အယူယူျခင္းသည္ ခံုရံုးေရာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ ။ ဗုဒၶဘာသာလို ့ အမည္ခံျပီး ဗုဒၶေဟာျမြက္ေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားနဲ ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ေေဟာၾကားျဖန္ ့ေ၀ေနျခင္းသည္သာ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
ဦးဥကၠ႒ဘာသာ ၊ ဦးဥာဏဘာသာ လို ့လြတ္လပ္စြာ ထူေထာင္ၾကပါက မိမိတို ့အေနနဲ ့ပါတ္သက္စရာမရွိပါ ။ ဗုဒၶဘာသာလို ့ ပါေနလို ့သာ မိမိတို ့ ပါတ္သက္ေနရတာပါ ။
ဒီေနရာမွာ တခ်က္ ေထာက္ျပလိုတာက မိမိတို ့အေနနဲ ့လဲ အရိယာမ်ားနဲ ့ ဖြဲ ့စည္းထားတဲ ့အဖြဲ ့မဟုတ္လို ့ အမွားလံုး၀ကင္းမယ္လို ့ မခံယူထားပါ ။ မိမိတို ့ေရးသားခဲ ့တဲ ့ ေဆာင္းပါ့းမ်ားမွာ အမွားပါတယ္ဆိုပါက ဘာေၾကာင့္မွားတယ္ဆိုတာကို ပါဠိေတာ္ ၊အ႒ာကထာဋီကာအကိုးအေထာက္မ်ားနဲ ့ ေျဖရွင္းနိုင္က မိမိတို ့အေနနဲ ့ အမွားကို ၀န္ခံ ေတာင္းပန္ဘို ့အျမဲ အသင့္ပါ ။ ( ခုခိ်န္ထိေတာ့ အဲလိုေျဖရွင္းတာ မေတြ ့ရေသးဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္ေသာ ဆဲစာမ်ားသာ ၀မ္းနဲစြာေတြ ့ေနရပါတယ္ ။ )

@အုပ္စု၂) ဒီမိုကေရစိေခတ္ၾကီးထဲ မင္းတို ့ေတြေထ၇၀ါဒစည္းေတြ ကမ္းေတြ လုပ္မေနပါနဲ ့ ။ ဟူမင္းရိုက္ဆိုတာ ငါတို ့ထင္ရာလုပ္ခြင့္ကြတဲ ့ ။ @
အင္း ။ ဒီလူစုေတြအတြက္ကေတာ့ အသင္းနဲ ့ဆိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး နိုင္ဂံေယးၾဆာၾကီးေတြသာ သူတို ့လူသူတို ့ရွင္းရမွာပါ ။
ဒိသတင္းတိုေလးသာဖတ္ၾကပါေတာ့ေျပာရမလိုပါဘဲ ။
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-12159581

@အုပ္စု၃) ကိုယ့္ဆရာတို ့ေအာ္ေနတာလဲ အာေညာင္းလွေရာ့မယ္ ။ ကိုယ့္ဆရာတို ့ေအာ္လို ့ ဘယ္အဓမၼ၀ါဒီမွ ပလိပ္ဖမ္းတယ္လဲ မၾကားမိပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ေလကုန္ခံမေနပါနဲ ့@
ဒါကေတာ့ အသင္းနဲ ့ ဥပေဒဆိုင္ရာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ားကို ခြဲမျမင္တာပါ ။ အသင္းရဲ ့တာ၀န္က အယူတခုဟာ ေထရ၀ါဒနဲ ့ မကိုက္မညီဘဲ ဗုဒၶဘာသအမည္ခံေနေသာ အယူမ်ားကို ေထာက္ျပဘို ့သာျဖစ္ပါတယ္ ။ အေရးယူျခင္းမယူျခင္းဟာ တည္ဆဲ ဥပေဒနဲ ့ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ားနဲ ့သာဆိုင္ပါတယ္

@အုပ္စု၄) ကိုယ့္ဆရာတို ့ေထရ၀ါဒတိပိဋကေတြ နဲ ့ ခုကိုးကားေနတဲ ့ ဆ႒မူဟာ ဘယ္ေလာက္တိက်လို ့လဲ @
ဒါမွာေတာ့ သံဂါယနာဆိုတဲ ့ သေဘာကို သိျပီးသူေတြ ဒီအေမးမ်ိဳးမေမးပါ။
တခ်က္ဘဲေထာက္လိုတာက သီရိလကၤာ နဲ ့ ထိုင္းဆရာေတာ္မ်ားဟာ စတုတၳသံဂါယနာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို အဓိက သံုးဆဲပါ ။ ျမန္မာကေတာ့ ဆ႒မူသံုးပါတယ္ ။ ဒီမူ ၂ခုကို အဂၤလိပ္ျပန္နဲ ့ျမန္မာျပန္မ်ား အလြယ္တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးနိုင္ပါတယ္ ။ မိမိကိုယ္တိုင္ ၆ႏွစ္မက အဂၤလိပ္မူေရာ ျမန္မာမူပါ သံုးေနခဲ့တာမွာ ကြဲလြဲခ်က္ၾကီးၾကီးမားမားမေတြ ့မိပါ ။

@အုပ္စု ၅) ကြာ လူ ့ဘ၀တိုလွတဲ ့ထဲ မင္းတို ့ေတြ သူမ်ားလိုက္ေျပာေန အခ်ိန္ကုန္ပါတယ္ ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္လုပ္စမ္းပါ @
ဒါမွာ အေပၚယံၾကည့္ရင္မွန္ပါတယ္ ။ တကယ္လဲ အခ်ိန္မရၾကပါဘူး ။ ရဟန္းလဲ ရဟန္းကိစၥ။လူလဲ လူကိစၥနဲ ့ပါ ။ ေနာက္တခ်က္က သူမ်ားေ၀ဘန္မယ္ဆိုတဲ ့အလုပ္က မလြယ္ပါဘူး။ သူေရးတာ ေျပာတာကို သေဘာေပါက္တဲ ့ထိ အဖန္ဖန္ဖတ္ရနားေထာင္ရပါတယ္ ။ တခါမွားေနတယ္လို ့ ယဆရင္ ဘယ္လိုမွားလဲဆိုတာ ပါဠိေတာ္အ႒ာကထာဋီကာ နဲ ့ ရွာျပီးေထာက္ရပါတယ္။ အဲလိုစံုျပန္ေတာ့ ခ်ေရးရ တင္ျပရျပပါတယ္ ။ တင္ျပျပီးနဲ ့ျပီးသလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ျပန္ပါ ။ မိမိတင္ျပခဲ ့တဲ ့အဆိုကို ေထာက္ျပလာခဲ့ေသာ္ ျပန္လွန္ ရွင္းျပနိုင္ဘို ့ ျပင္ထားရျပန္ပါတယ္ ။
ဒါဆိုရဘာလို ့လုပ္ေနေသးလဲ ။ ေမးစရာပါ ။
ရတနာ ၃ပါးဟာ မိမိတို ့ဘ၀မွာေက်းဇူးၾကီးလွပါတယ္ ။
ထိုေက်းဇူးၾကီးလွေသာ ရတနာ ၃ပါးအ၀င္တရားေတာ္ေတြကို ျပင္ဆင္လာ ေနာင္လူေတြအထင္မွားေအာင္လုပ္လာတဲ ့ အခါ ငါနဲ မဆိုင္ပါဘူးလို ့ ထိုင္ၾကည့္ေနမယ္ဆို ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ ့ မိမိတို ့ ဘ၀မွာေက်းဇူးမ်ားလွတဲ ့ တရားေတာ္ေတြ ေနွာင္းလူေတြ အက်ိဳးမခံစားရေတာ့မဲ ့အေနကို လက္ပိုက္ၾကည့္မယ္လို ့ ေတြးမိတိုင္း အရွင္မဟာကႆပကစလို ့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားျပီျဖစ္တဲ ့ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ဘုရား ဦးဥာနက နဲ ့ မေကြးဆရာေတာ္ဘုရားတို ့ရဲ ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ကို သတိရလို ့ သူတို ့မ်က္ႏွာေတာ္ေထာက္ရမယ္ဆိုတဲ ့ အသိက အျမဲ၀င္၀င္လာပါတယ္။ ဒီကိုယ္ေတာ္ၾကီးမ်ား သာေၾကာင့္ၾကမဲ ့ေနခဲ့ေသာ္ ငါတို ့ေတြ ဘုရားရွင္ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္ကို နာနိုင္မယ္မဟုတ္ဆိုတဲ ့အသိေလးေၾကာင့္ သားေကၽြးမွဳမယားေကၽြးမွဳ ၊ ပညာေရး ၊ လူမွဳေရး အလုပ္ေတြၾကားက ရသမွ်ေရးျဖစ္ညွစ္ေရးေနခဲ့ တာျဖစ္ပါေၾကာင္း
Read more ...

May 14, 2011

No.1 ရွင္ဣဒၶိပါလ ၏ ၀န္ခံကတိျပဳခ်က္

သျှင်သာမိ - မုံရွာ | 8:09 AM | Be the first to comment!
သံဃနာယက ၀ိနိစၦယ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ၀န္ခံကတိျပဳခ်က္
အပုိဒ္ (င) တြင္ ၀န္ခံကတိျပဳခ်က္မ်ားကုိ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ပါက သံဃာ႔အဖြဲ႔အစည္းဆုိင္ရာ ဥပေဒ ႏွင္႔
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ၏ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင္႔အညီ အေရးယူျခင္းခံရပါမည္ဟု ဟု ပါရွိပါသည္။
သုိ႔အတြက္ေၾကာင္႔ အထက္သုိ႔သက္ေသခံအျဖစ္ တင္ျပႏုိင္ရန္ No.1 ရွင္ဣဒၶိပါလ ၏ လွဳပ္ရွားမႈ႔မ်ား
ျဖန္႔ေ၀စာမ်ား၊ ဗြီဒီယုိဖုိင္မ်ား အစရွိေသာ ခုိင္လုံေသာ အေထာက္ထားမ်ားရွိပါက
ဓမၼဥပေဒ ျပန္ပြါးေရးအသင္းသုိ႔ ေပးပုိ႔ႏုိင္ပါသည္။

ဘေလာ႔တြင္ ပုံတင္ရ အဆင္မေျပသည္႔အတြက္ေၾကာင္႔
၀န္ခံကတိျပဳခ်က္ မူရင္းကုိ http://dhammaanalysis.multiply.com/photos/album/13/13 တြင္
သြားေရာက္ ၾကည္႔ရွဴႏုိင္ပါသည္။


အရွင္၀ရသာမိ
ဓမၼဥပေဒ ျပန္႔ပြါးေရးအသင္းခ်ဳပ္
Read more ...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories