March 9, 2010

မိစၧာဒိ႒ိ-ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ

အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) | 10:15 AM |

အဂၤုတၱရနိကာယ္မွ မိစၧာဒိ႒ိႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကို ထုတ္ႏႈတ္ျပဆို လိုက္ပါသည္။ ဖတ္႐ႈဆင္ျခင္၍ မိစၧာဒိ႒ိေတာအုပ္မွ ထြက္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဧကကနိပါတ္မွ--
၁၃၀။ ရဟန္းတို႔ အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ အဓမၼကို `ဓမၼ´ ဟု ျပကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္းတို႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ က်င့္သည္ မည္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္းတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ အကုသိုလ္ကိုလည္း ျဖစ္ပြါးေစသည္ မည္ကုန္၏၊ ထို ရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၂၉၈။ ရဟန္းတို႔ ဤမွားေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´ တရားသည္ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း အဖန္ဖန္ ျပန္႔ေျပာစြာျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ အကုသိုလ္ တရားတို႔၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း အဖန္ဖန္ ျပန္႔ေျပာစြာ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကိုမွ်လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ မွားေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´ အယူရွိေသာ သူအား မျဖစ္ေပၚ ေသးေသာ အကုသိုလ္ တရားတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေပၚကုန္၏၊ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ သည္လည္း အဖန္ဖန္ ျပန္႔ေျပာစြာ ျဖစ္ျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၀၀။ ရဟန္းတို႔ ဤမွားေသာျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´တရားသည္ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း မျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း မျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကိုမွ်လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ မွားေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´ အယူရွိေသာ သူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရား တို႔သည္လည္း မျဖစ္ေပၚကုန္၊ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃)

၃၀၂။ ရဟန္းတို႔ ဤမသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း `အေယာနိေသာ မနသိကာရ´ တရားသည္ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရား၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရား၏လည္း တိုးပြါးေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရား၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရား၏လည္း တိုးပြါးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကိုမွ်လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းေသာ သူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရားသည္လည္း ျဖစ္ေပၚ၏၊ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတရားသည္လည္း တိုးပြါး၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅)

၃၀၄။ ရဟန္းတို႔ ဤမွားေသာျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´တရားသည္ သတၱ၀ါတို႔ ကိုယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူ သတၱ၀ါတို႔ ငရဲသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကိုမွ်လည္း ငါ မျမင္။ ရဟန္းတို႔ မွားေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´ အယူရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာလားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၇)

၃၀၆။ ရဟန္းတို႔ မွားေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´ အယူရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္အား အယူအားေလ်ာ္စြာ အျပည့္အစံု ေဆာက္တည္အပ္ေသာ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အၾကင္ ကာယကံသည္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုအပ္ေသာ အၾကင္၀စီကံသည္ လည္းေကာင္း ။ပ။ အယူအားေလ်ာ္စြာ အျပည့္အစံုေဆာက္တည္အပ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္အပ္ေသာ အၾကင္ မေနာကံသည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္ေစ့ေဆာ္ျခင္း `ေစတနာ´သည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္ ေတာင့္တျခင္း `ပတၳနာ´သည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္ စိတ္ကို ေဆာက္တည္ျခင္း `ပဏိဓိ´သည္ လည္းေကာင္း အၾကင္ ျပဳျပင္ျခင္း `သခၤါရ´ တို႔သည္လည္းေကာင္း ရွိကုန္၏၊ အလံုးစံုေသာ ထိုတရား တို႔သည္ မလိုလားျခင္းငွါ မႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကို မပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ ထိုသူ၏ မိစၧာဒိ႒ိအယူသည္ ယုတ္ညံ့သည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဥပမာ ေသာ္ကား စိုစြတ္ေသာ ေျမ၌ စိုက္ပ်ဳိးအပ္ေသာ တမာမ်ဳိးေစ့သည္လည္းေကာင္း၊ သပြတ္ခါးမ်ဳိးေစ့သည္ လည္းေကာင္း၊ ဘူးခါးမ်ဳိးေစ့သည္ လည္းေကာင္း အၾကင္ ေျမၾသဇာကိုလည္း ယူ၏၊ အၾကင္ေရၾသဇာကိုလည္း ယူ၏၊ ထို အလံုးစံုေသာ ေျမၾသဇာ ေရၾသဇာသည္ ခါးျခင္း သက္ျခင္း မခ်ဳိျခင္းငွါ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ မ်ဳိးေစ့သည္ ယုတ္ညံ့သည္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ (၉)

၃၀၈။ ရဟန္းတို႔ တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထို တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္းဟူမူ-- ေဖာက္ျပန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္တတ္ေသာ မိစၧာဒိ႒ိ အယူရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္တည္း၊ ထို ပုဂၢဳိလ္သည္ လူအမ်ားကို သူေတာ္ေကာင္းတရားမွ ကင္းကြာေစ၍ မသူေတာ္တရား၌ တည္ေစ၏။ ရဟန္းတို႔ မိစၧာဒိ႒ိအယူရွိေသာ ဤပုဂၢဳိလ္ တစ္ေယာက္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁)

၃၁၀။ ရဟန္းတို႔ ဤမွားေသာျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိ´သည္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိသကဲ့သို႔၊ ဤအတူ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကိုမွ်လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိေသာ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ မိစၧာဒိ႒ိသာလွ်င္ လြန္ကဲျခင္းရွိကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃)

ဒုကနိပါတ္မွ--
၂၈။ ရဟန္းတို႔ မေကာင္းေသာ ျမင္ျခင္း `မိစၧာဒိ႒ိအယူ´ ရွိေသာသူအား ငရဲဘုံ `နိရယဂတိ´၎၊ တိရစၧာန္မ်ိဳး `တိရစာၦနဂတိ´၎ ဤလားရာ `ဂတိ´ ႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လားရာ `ဂတိ´ ကို မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ ဟု ေျမႇာ္လင့္အပ္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၇)
၆၄။ ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အဓိက႐ုဏ္း၌ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တို႔တြင္ အျပန္အလွန္ ဆဲေရးပုတ္ခတ္ျခင္း `၀စီသံသာရ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မိစၧာဒိ႒ိကို မွီ၍ ျဖစ္ေသာ အႏိုင္အထက္ ျပဳလိုျခင္း `ဒိ႒ိပဠာသ´သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ထိခိုက္ျခင္း `ေစေတာအာဃာတ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မေက်နပ္ျခင္း `အပၸစၥယ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္ၿမဳိ႕ျခင္း `အနဘိရဒၶိ´သည္ လည္းေကာင္း မိမိ၏စိတ္ (မိမိပရိသတ္၏စိတ္) ၌ မၿငိမ္းေအး မေျပေပ်ာက္သည္ ျဖစ္အံ့၊ ရဟန္းတို႔ ထိုအဓိက႐ုဏ္း၌ ရွည္ျမင့္စြာ တည္ျခင္းငွါ ႏႈတ္ျဖင့္ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုျခင္းငွါ တုတ္လက္နက္ စသည္ျဖင့္ ႐ိုင္းျပစြာ ျပဳမူျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕၊ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနရကုန္ လတၱံ႕ ဟူေသာ အျပစ္ကို (မခြၽတ္ရလိမ့္မည္) ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။
ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အဓိက႐ုဏ္း၌ကား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တို႔တြင္ အျပန္အလွန္ ဆဲေရးပုတ္ခတ္ျခင္း `၀စီသံသာရ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မိစၧာဒိ႒ိကို မွီ၍ ျဖစ္ေသာ အႏိုင္အထက္ ျပဳလိုျခင္း `ဒိ႒ိပဠာသ´ သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ထိခိုက္ျခင္း `ေစေတာအာဃာတ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မေက်နပ္ျခင္း `အပၸစၥယ´သည္ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္ၿမဳိ႕ျခင္း `အနဘိရဒၶိ´သည္ လည္းေကာင္း မိမိ၏စိတ္ (မိမိပရိသတ္၏စိတ္) ၌ ၿငိမ္းေအး ေျပေပ်ာက္သည္ ျဖစ္အံ့။ ရဟန္းတို႔ ထိုအဓိက႐ုဏ္း၌ ရွည္ျမင့္စြာ တည္ျခင္းငွါ ႏႈတ္ျဖင့္ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုျခင္းငွါ တုတ္လက္နက္စသည္ျဖင့္ ႐ိုင္းျပစြာ ျပဳမူျခင္းငွါ မျဖစ္လတၱံ႕၊ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ ေနရကုန္လတၱံ႕ ဟူေသာ ဤအက်ဳိးကို (မခြၽတ္ ရလိမ့္မည္) ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၂)

၁၂၆။ ရဟန္းတို႔ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚရန္ အေၾကာင္းတို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ- တစ္ပါးသူထံမွ မသူေတာ္ တရားသံကို ၾကားနာရျခင္း လည္းေကာင္း၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း လည္းေကာင္း တို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ေပၚရန္ အေၾကာင္းတို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ဳိး တို႔ေပတည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၈)

ပဥၥကနိပါတ္မွ--
၈ - မိစၧာဒိ႒ိကသုတ္
၁၁၈။ ရဟန္းတုိ႔ တရားငါးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းမိန္းမသည္ ေဆာင္ယူ၍ ခ်ထားအပ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ ငရဲ၌ ျဖစ္ရ၏။
အဘယ္ ငါးမ်ဳိး တုိ႔နည္း ဟူမူ -
(ဉာဏ္ျဖင့္) မစိစစ္ မသက္၀င္မူ၍ မခ်ီးမြမ္းထုိက္သူ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆို၏။
(ဉာဏ္ျဖင့္) မစိစစ္ မသက္၀င္မူ၍ ခ်ီးမြမ္းထုိက္သူ၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆို၏။
မွားယြင္းေသာ အယူလည္း ရွိ၏။
မွားယြင္းေသာ အၾကံအစည္လည္း ရွိ၏။
သဒၶါတရားျဖင့္ လွဴအပ္ေသာ ပစၥည္းကုိ ဖ်က္ဆီး၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤတရားငါးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းမိန္းမသည္ ေဆာင္ယူ၍ ခ်ထားအပ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ ငရဲ၌ ျဖစ္ရ၏။

ဆကၠနိပါတ္မွ--
၆ - အႆာဒသုတ္
၁၁၂။ ရဟန္းတို႔ တရားတို႔သည္ ဤသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။
အဘယ္ သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ သာယာအပ္သည္၏ အစြမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေသာ `အႆာဒ´ ဒိ႒ိ။
အတၱေဘာသို႔ အစဥ္လိုက္၍ ျဖစ္ေသာ `သကၠာယ´ ဒိ႒ိ။
မွားေသာအားျဖင့္ ျမင္မႈဟု ဆိုအပ္ေသာ (ေျခာက္ဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ) မိစၧာဒိ႒ိတို႔တည္း။
ရဟန္းတို႔ တရားတို႔သည္ ဤသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤသံုးမ်ဳိးေသာ တရားတို႔ကုိ ပယ္ရန္ တရားသံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ ပြါးမ်ား အပ္ကုန္၏။
အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
`အႆာဒ´ ဒိ႒ိကုိ ပယ္ရန္ အနိစၥသညာကုိ ပြါးမ်ားအပ္၏။
သကၠာယဒိ႒ိကုိ ပယ္ရန္ အနတၱသညာကုိ ပြါးမ်ားအပ္၏။
မိစၧာဒိ႒ိကုိ ပယ္ရန္ သမၼာဒိ႒ိကုိ ပြါးမ်ားအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသံုးမ်ဳိးေသာ တရားတို႔ကုိ ပယ္ရန္ ဤတရားသံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ ပြါးမ်ား အပ္ကုန္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

သတၱကနိပါတ္မွ--
၁ - အဗ်ာကတသုတ္
၅၄။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ႐ိုေသစြာရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္၏-
`အသွ်င္ဘုရား အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္အား မေျဖဆိုအပ္သည့္ အရာ `အဗ်ာကတ၀တၳဳ´ တို႔၌ မေ၀ခဲြႏိုင္မႈ `၀ိစိကိစၧာ´ မျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း´ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ရဟန္း အၾကားအျမင္ ရွိေသာ အရိယာတပည့္အား မိစၧာဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ အဗ်ာကတ၀တၳဳတို႔၌ မေ၀ခဲြႏိုင္မႈ `၀ိစိကိစၧာ´ မျဖစ္၊ ရဟန္း `သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏´ ဟူေသာ ဤအယူသည္ မွားေသာ `မိစၧာ´ အယူပင္တည္း။ ရဟန္း `သတၱ၀ါ သည္ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္´ဟူေသာ ဤအယူသည္ မွားေသာ `မိစၧာ´ အယူပင္တည္း၊ ရဟန္း `သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း ဟုတ္၏၊ မျဖစ္သည္လည္း ဟုတ္၏´ ဟူေသာ ဤအယူသည္ မွားေသာ `မိစၧာ´အယူပင္တည္း။ ရဟန္း `သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္´ ဟူေသာ ဤအယူသည္ မွားေသာ `မိစၧာ´ အယူပင္တည္း။
ရဟန္း အၾကားအျမင္ မရွိေသာ ပုထုဇဥ္သည္ မိစၧာဒိ႒ိကုိ မသိ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ မသိ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈကုိ မသိ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ မသိ။ ထိုပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္အား ထိုမွားေသာ `မိစၧာ´ အယူသည္ တိုးပြါး၏၊ ထိုမိစၧာဒိ႒ိ တိုးပြါးေသာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္သည္ ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း ေသျခင္း ပူေဆြးျခင္း ငိုေႂကြးျခင္း ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာယာျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔မွ မလြတ္၊ ဆင္းရဲအေပါင္းမွ မလြတ္ဟူ၍ ငါဆို၏။ (ပ)========

ဒသကနိပါတ္မွ--
၁၇၄။ ရဟန္းတို႔ မွားယြင္းေသာ အယူ `မိစၧာဒိ႒ိ´ ကုိလည္း ေလာဘ အေၾကာင္းခံ၊ ေဒါသ အေၾကာင္းခံ၊ ေမာဟ အေၾကာင္းခံ ရွိ၏ဟု သံုးမ်ဳိး ငါေဟာ၏။

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories