တခ်ိဳ႔က စာကုိ အျပစ္ကင္းစင္ေအာင္ အဓိပၸါယ္မေကာက္တတ္ဘူး။ အႏွစ္ (sprit of law) ပါေအာင္လည္း မကုိးကားတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းသိလ်က္ က်မ္းညွိခက္ လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။
အခု ဦးေကာ၀ိဒ (ျမိတ္) ရဲ႔ ေဟာဒီေနရာက ေနာက္ဆုံးေပၚတရားအားထုတ္နည္း အေမးပုစၧာ ေဆာင္းပါးမွာ တရား အားထုတ္နည္း အေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ရဲ႔ brain washဆန္ဆန္၊ auto-suggestion ဆန္ဆန္ က်င့္စဥ္အဆန္းကုိ ေ၀ဖန္ျပထားတယ္။ "ဘာမွမဟုတ္ဘူး၊ ဘာမွမဟုတ္ဘူး"လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အတင္းအမိန္႔ေပးေနတာဟာ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းသိရမယ္ဆုိတဲ့ ဘူတံဘူတေတာပႆတိနဲ႔ မညီတာ၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္နဲ႔ မကုိက္ညီတာ စတာေတြကုိ သူငွာသတၱ၀ါ မမွားရေအာင္၊ သံသယကင္းေအာင္ ေျဖၾကားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္တယ္။ အဲဒါကုိ ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ အေ၀ဖန္ခံရတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႔ တပည့္ဆုိသူက ဆရာကာကြယ္ေရး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ကုိ ပုိ႔လုိက္တယ္။ ဆရာလုပ္သူကေတာ့ မွားတဲ့ကိစၥကုိ မွားမွန္း သိေကာင္းပါတယ္။ သိလုိ႔လည္းပဲ ျပဳျပင္ပါမယ္လုိ႔ သံဃနာယကဆရာေတာ္မ်ား အခ်ိဳ႔ဒါယကာမ်ား သံဃာေတာ္မ်ားထံမွာ ၀န္ခံထားရတာေတြ ရွိတယ္။
အခုကေတာ့ တပည့္ဆုိသူေတြက ဆရာက မွားတယ္ ၀န္ခံထားတဲ့ အသံသြင္းစကားေတြ၊ စာေတြ၊ လက္မွတ္ေတြကုိေတာင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳျပီး မွန္တဲ့အေနနဲ႔ တလြဲ ဆံပင္ေကာင္းလုပ္ေနေလေတာ့ ဆရာထက္ တပည့္လက္ေစာင္းထက္တယ္လုိ႔ ေျပာရမလုိေတာင္္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာတပည့္ စကားေတြဟာလည္း မကုိက္ညီေတာ့ဘူး။
သူ႔စာကေတာ့ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႔ ဘြဲ႔နဲ႔ တရားေတာ္မ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ျပီး သူ႔ဟာနဲ႔မကုိက္ကုိက္ေအာင္ ကုိးကားထားတာပါ။ သူ႔စာကုိ ၾကည့္ၾကရေအာင္...
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်းဇူးေတာ့ တင္ရမွာေပါ့ေလ။
အဲဒီ စာကုိ ျပန္ဘို ့အတြက္က
၁)ပါဠိေတာ္ဆိုတာဘာလဲ
၂) ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ဆိုတာဘာလဲ
၃)မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဘယ္ပရိသတ္ကိုေဟာတာလဲ
၄)ေလ့လာမွဳဆိုတာဘာလဲ
၅)spirit of law and letter of law ဆုိတာဘာလဲ
၆)ကုသိုလ္နဲ ့အကုသိုလ္ေရာေထြးျခင္းဆုိတာဘာလဲ
ဆုိတဲ့ အသိေတြကုိ အရင္ေျပာရမယ္။
၁)ပါဠိေတာ္ဆိုတာ ဘာလဲ
ေထရ၀ါဒအစဥ္မွာပါဠိေတာ္ဆိုတဲ ့ျမတ္ဘုရားရဲ ့ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္သည္ အခိုင္လံုဆံုး၊ အ႒ကထာသည္ ဒုတိယ၊ ႗ီကာသည္ တတိယ၊ အာစရိယ၀ါဒသည္ စတုတၳ ဒီလုိရွိတယ္။ ခုကိစၥမွာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္)က ပါဠိေတာ္ျဖစ္ေသာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ကို ကိုးကားလာတဲ ့အခါမွာ တဘက္လူအေနနဲ ့(မဟာသတိပ႒ာန သုတ္ ေနာက္ပိုင္းကို ကိုးကားတာ မွန္ေသာ္လည္း ) မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ အာစရိယ၀ါဒကို ကိုးကားလာတာဟာ ကုိးကားမႈအလြဲျဖစ္ေနပါတယ္ ။
၂)၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ဆိုတာဘာလဲ
ဒီေနရာမွာ တင္ျပထားတဲ ့ ဘာမွမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ ့စူနာမီဆရာေတာ္ရဲ ့နည္းကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ အပ်က္ထိေအာင္ သြားရမယ္ဆိုတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ တန္္းညွိလို ့မရပါ ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ညႊန္ၾကားေနတဲ ့ေယာဂီေတြသည္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ေရာက္ေနသူေတြ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေနသူေတြပါ ။ သူတုိ႔ကို ေနာက္တဆင့္ ဘဂၤဥာဏ္တက္ဘို ့ ညႊန္ၾကားေနတာကို စူနာမီဆရာေတာ္ရဲ ့ ရုပ္နာမ္ေတာင္ ဘာမွန္းမသိေသးသူေတြကို သြားေျပာေနတဲ ့ ပရမတ္ေၾကာင္စကားေတြနဲ ့ တန္းညွိတာဟာ လြန္လွပါတယ္။ ဒါဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး ေဟာတာကုိ ရုိးရုိးသားသား သေဘာက်ေနသူေတြက ဒါကုိ သတိမထားမိၾကဘူး။
အမွန္ကေတာ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္ တို ့ရဲ ့ သေဘာသည္ ခုန္ေက်ာ္မရပါ။
(၁)နာမရူပပရိေစၦဒက ပထမ
(၂)ျပီးမွ ပစၥယပရိဂၢဟ
(၃)သမၼာသန
(၄)ဥဒယဗယ
(၅)ဘဂၤ
...
စသည္စသည္ျဖင့္ အဲလို အဆင့္ဆင့္တက္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားနဲ ့ ပတ္သက္တာ နဲနဲေလး ရွင္းပရေစ
၃)မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဘယ္ပရိသတ္ကိုေဟာတာလဲ ။
ဒီလို ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ မပစ္ခဲ့ပယ္ပါ။
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ (သမၼာသန ၊ ဥဒၵယဗၺယ )
ျဖစ္ပ်က္မုန္း ( ဘဂၤ၊ ဘယ၊ အာဒိန၀ )
ျဖစ္ပ်က္ဆံုး ( မ်ဥၥိတုကမ်တာ ၊ပ႗ိသခၤါ ၊ သခၤါရုပကာၡ၊ အနုေလာမ ၊ေဂါၾတဘူ၊ မဂ္ ) ဆိုျပီး အတိုခ်ံဳးေပးတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ခုစူနာမီကေရာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ထက္ တိုေအာင္ခ်ံဳးတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလားလို႔။ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ အဘိဓမၼာပါရဂူ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စာသင္စာခ်လာခဲ့သူ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အားထုတ္လာခဲ့သူ။ ပရိသတ္ကိုလဲ ေမတၱာၾကီးလွသူပါ။ ဒီထက္ခ်ံဳးရ ခ်ံုဳးေပးတာ ၾကာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီထက္ေလွ်ာ့ရ ေျမြပု၀ိုင္းၾကီး ျဖစ္ေတာ့မယ္ ဆိုတာလိုျဖစ္ေနလုိ႔သာပါ။
ေနာက္ျပႆနာ တခုက မိုးကုတ္တရားေတာ္မ်ားေပၚ လူေတြ အထင္လြဲတတ္ၾကတာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ တရားေတာ္ေတြက အပုဒ္ေပါင္း ၁၃၀၂ ပုဒ္ တင္ခဲ ့ပါတယ္ ။ ခုေနခါ အင္တာနက္မွာ ျပန္ ့ေနတာ အပုဒ္ ၈၀၀ေလာက္ ရွိပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ အဲဒီတရားေတာ္ေတြကုိ အနုအရင့္ခြဲထားတာ မရွိေတာ့ တပုဒ္ေတြ ့တပုဒ္နာတဲ ့ သူရွိသလို ခုဆရာေလးလို လိုခ်င္တဲ ့ အပိုဒ္ဆြဲထုတ္လာျပီး ထင္ခ်င္ရာထင္တဲ ့သူလည္း မနဲပါ ။
အမွန္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရား တရားေတာ္ေတြဟာ အေရးၾကီးတဲ့ မူမွာ မွန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့ ေဟာခ်ိန္မွာ အမ်ားပရိႆတ္ေဟာတာ။ စခါစေယာဂီေဟာတာ။ ရင့္ျပီးေယာဂီေဟာတာ။ စာတတ္ျပီး အလုပ္မလုပ္ေသးတဲ ့ ပရိႆတ္ ေဟာတာဆိုျပီး ပရိႆတ္ ေပၚတည္ျပီး အနုအရင့္ကြဲပါတယ္။ ကုိယ္ကလည္း ခြဲထားပါလား၊ ကုိယ္နဲ႔တူရဲ႔လား ဒါကုိ သတိထားမယ္။ အဲဒါကို သတိမထားဘဲ ေတြ ့ရာေကာက္နာျပီး အဖ်ားစြတ္ ထင္ရာေျပာသူေတြဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားကို စြပ္စြဲတာပါဘဲ။
၄)ေလ့လာမွဳဆိုတာ
မည္သည့္ ပညာရပ္မဆို (တရားေတာ္မွမဟုတ္ပါ ) ေလ့လာျပီဆို မိမိျဖစ္ေစခ်င္တာကို ေဘးဖယ္ထားရပါတယ္ ။ မိမိျဖစ္ေစခ်င္ တာကို အေသဆုတ္ထားျပီး အေထာက္အထားကို မိမိအယူနဲ ့ကိုက္ေအာင္ညွိပါက ဖိနပ္နဲ ့ေတာ္ေအာင္ ဖေနာင့္လွီးတဲ ့ေလ့လာမွဳသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။
၅)အႏွစ္နဲ႔အကာ( spirit of law and letter of law)
ရိုးသားတဲ ့သူ ဘယ္သူမဆို တရားတပုဒ္ကို ကိုးကားေတာ့မယ္ဆိုရင္ အစကအဆံုးထိ ဖတ္ျပီး spirit of law ကို မပ်က္ေအာင္ တင္ျပရပါတယ္။ ခုလုိ လိုရာအပိုဒ္ကြက္ယူကာ letter of law ကိုယူတာဟာ မရိုးသားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခုတင္ျပခ်က္မွာ ဦးေကာ၀ိဒကို ေစာဒက တင္ခ်င္ေဇာနဲ ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ တရားေတာ္ကို ပရိသတ္၊ ေဟာရျခင္း အေၾကာင္း၊ ေဟာစဥ္၊ ဆိုလိုရင္း တို ့ကို ဖ်က္ျပီး အေၾကာင္းမဲ့ လာျငင္းတာမို ့ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားကုိေရာ တရားေတာ္ မူလပိုင္ရွင္ ျမတ္ဘုရားကိုပါ စြပ္စြဲထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
၆)ကုသိုလ္နဲ ့အကုသိုလ္ေရာေထြးျခင္း
ဒီစာရိုက္ေနတဲ ့အခ်ိန္မွာ စာေရးသူအေနနဲ ့ ရတနာ ၃ပါးအထူးသျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မ်ားျဖစ္တဲ ့မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) နဲ ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားတို ့ရဲ ့ ေက်းဇူးေတာ္နဲ ့ တရားေတာ္တို ့ရဲ ့ဂုဏ္ကိုသတိရျပီးေရးတာျဖစ္လို ့ကုသိုလ္မွဳျဖစ္ေသာ္လဲ လာျငင္းသူဆရာေလးနဲ ့ အေပါင္းပါေတြကို ဒါေလာက္တံုးရလား (တုံးခ်က္ကယ္ နာလွခ်ည္းလား) ဆိုတဲ ့စိတ္ေလးပါေနတာမို ့ အကုသိုလ္ ေစတနာေလးလည္း ေရာလ်က္ပါ ။ ကုသိုလ္အဘို ့ ဘာဂကိုရသလိုဘဲ အကုသိုလ္ကိုလဲ သံသရာတေကြ ့မွာ ေပးဆပ္ရမွာပါဘဲ။
အလားတူပါဘဲ ဆရာလြဲ အယူလြဲတစု ခမ်ာမွာလဲ အယူလြဲတာက တျပစ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ ့တရားေတာ္နဲ ့အညီ ဆံုးမအပ္ေသာ သံဃာကို အေၾကာင္းအက်ိဳးမျမင္သိဘဲ ကပ္ဖ့ဲတုိက္ ျငင္းတာက တျပစ္၊ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားကုိေရာ တရားေတာ္ မူလပိုင္ရွင္ ျမတ္ဘုရားကိုပါ စြပ္စြဲထားတာက တျပစ္ျဖစ္ေသာ္လဲ ဒီစာေလးကို ဖတ္မိလို ့၀ိပႆနာစခန္းမွာ ျဖစ္ေစ ။ မိုးကုတ္တရားေတာ္ မ်ားမွာ ျဖစ္ေစ မ်က္စိလည္ေနတဲ့ ေယာဂီတေယာက္ အက်ိဳးရသြားရင္ အဲကုသိုလ္ကို သူတုိ႔လည္း ရမွာပါ ။
အကုသိုလ္မွဳျဖစ္ေသာ္လဲ ကုသိုလ္မွဳျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ၃ခ်က္အတြက္ မဟာအ၀ီစိက သူတုိ႔လြတ္တဲ ့အခါ သံသရာတေကြ ့မွာေတာ့ ဒီကုသိုလ္မွဳေလးက အက်ိဳးေပးတန္ေကာင္းပါရဲ႔။
ေဒါက္တာတင့္ဦး
အခု ဦးေကာ၀ိဒ (ျမိတ္) ရဲ႔ ေဟာဒီေနရာက ေနာက္ဆုံးေပၚတရားအားထုတ္နည္း အေမးပုစၧာ ေဆာင္းပါးမွာ တရား အားထုတ္နည္း အေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ရဲ႔ brain washဆန္ဆန္၊ auto-suggestion ဆန္ဆန္ က်င့္စဥ္အဆန္းကုိ ေ၀ဖန္ျပထားတယ္။ "ဘာမွမဟုတ္ဘူး၊ ဘာမွမဟုတ္ဘူး"လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အတင္းအမိန္႔ေပးေနတာဟာ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းသိရမယ္ဆုိတဲ့ ဘူတံဘူတေတာပႆတိနဲ႔ မညီတာ၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္နဲ႔ မကုိက္ညီတာ စတာေတြကုိ သူငွာသတၱ၀ါ မမွားရေအာင္၊ သံသယကင္းေအာင္ ေျဖၾကားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္တယ္။ အဲဒါကုိ ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ အေ၀ဖန္ခံရတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႔ တပည့္ဆုိသူက ဆရာကာကြယ္ေရး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ကုိ ပုိ႔လုိက္တယ္။ ဆရာလုပ္သူကေတာ့ မွားတဲ့ကိစၥကုိ မွားမွန္း သိေကာင္းပါတယ္။ သိလုိ႔လည္းပဲ ျပဳျပင္ပါမယ္လုိ႔ သံဃနာယကဆရာေတာ္မ်ား အခ်ိဳ႔ဒါယကာမ်ား သံဃာေတာ္မ်ားထံမွာ ၀န္ခံထားရတာေတြ ရွိတယ္။
အခုကေတာ့ တပည့္ဆုိသူေတြက ဆရာက မွားတယ္ ၀န္ခံထားတဲ့ အသံသြင္းစကားေတြ၊ စာေတြ၊ လက္မွတ္ေတြကုိေတာင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳျပီး မွန္တဲ့အေနနဲ႔ တလြဲ ဆံပင္ေကာင္းလုပ္ေနေလေတာ့ ဆရာထက္ တပည့္လက္ေစာင္းထက္တယ္လုိ႔ ေျပာရမလုိေတာင္္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာတပည့္ စကားေတြဟာလည္း မကုိက္ညီေတာ့ဘူး။
သူ႔စာကေတာ့ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႔ ဘြဲ႔နဲ႔ တရားေတာ္မ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ျပီး သူ႔ဟာနဲ႔မကုိက္ကုိက္ေအာင္ ကုိးကားထားတာပါ။ သူ႔စာကုိ ၾကည့္ၾကရေအာင္...
Vipassana Meditation said...
ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိ(ၿမိတ္)သို႔..
တစ္ခုခု အျဖစ္ ရွိတာ ရႈေနလို႔ရွိရင္ ခိုင္တာျမဲတာ ရႈေနသာေၾကာင့္ သႆတဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္၊(မွန္ပါ) မရွိတာ ရႈမွ သာလွ်င္ သႆတဒိ႒ိက လြတ္တယ္ (မွန္ပါဘုရား)
ဒါျဖင့္ စိတ္ရႈရႈ၊ ေ၀ဒနာရႈရႈ၊ ရုပ္ရႈရႈ၊ အပ်က္ကို ျမင္ေစရမယ္လို႔ ေျပာတာ (မွန္ပါဘုရား) ဒါဟာဘုရားေဟာ အေထာက္အထား ရွိလို႔ေျပာတာ (မွန္ပါ)
"သမုဒယ ဓမၼာႏုပႆီ၀ါ ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ စိတၱသၼႎ ၀ိဟရတိ" -တဲ့၊ မဟာသတိပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္ႀကီးမွာ ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတာ (မွန္ပါ)
မဟာသတိပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္ႀကီးထဲမွာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး က အတိအလင္း ေဟာထားတာပဲ (မွန္ပါ) "သမုဒယ-၀ယ" ေမြးလာၿပီး ေသသြားတာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္ ဆိုတာေလ (မွန္ပါ) အဲဒီထိေအာင္ သြားရမွာ၊ အဲဒီက်ေတာ့မွ ၀ိပႆနာျဖစ္တာ (မွန္ပါ)
ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔က စာကို ေရွ႕ပိုင္းတြင္ပဲဖတ္ၿပီး ေရွ႕ပိုင္းတြင္ပဲ ေျပာေနၾကတာ၊ ဒီေနာက္ပိုင္း (သမုဒယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ - ၀ယဓမၼာ ႏုပႆီ၀ါ) ထိေအာင္ လာရမွာ (မွန္ပါဘုရား )
..............................
မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာေျပာေသာ တရားတို႔မွ ယူ၍ အက်ဥ္းခ်ဴပ္ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါမည္။ [မိုး(၂)ႏွာ-၄၅၆မွ။]
....................................
အေသးစိတ္ သိရွိႏိုင္ရန္ ေအာက္ပါလင့္ရွိေဆာင္းပါးမ်ားအား ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါရန္
http://trueanswer.multiply.com/journal
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်းဇူးေတာ့ တင္ရမွာေပါ့ေလ။
အဲဒီ စာကုိ ျပန္ဘို ့အတြက္က
၁)ပါဠိေတာ္ဆိုတာဘာလဲ
၂) ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ဆိုတာဘာလဲ
၃)မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဘယ္ပရိသတ္ကိုေဟာတာလဲ
၄)ေလ့လာမွဳဆိုတာဘာလဲ
၅)spirit of law and letter of law ဆုိတာဘာလဲ
၆)ကုသိုလ္နဲ ့အကုသိုလ္ေရာေထြးျခင္းဆုိတာဘာလဲ
ဆုိတဲ့ အသိေတြကုိ အရင္ေျပာရမယ္။
၁)ပါဠိေတာ္ဆိုတာ ဘာလဲ
ေထရ၀ါဒအစဥ္မွာပါဠိေတာ္ဆိုတဲ ့ျမတ္ဘုရားရဲ ့ႏွဳတ္ခပါတ္ေတာ္သည္ အခိုင္လံုဆံုး၊ အ႒ကထာသည္ ဒုတိယ၊ ႗ီကာသည္ တတိယ၊ အာစရိယ၀ါဒသည္ စတုတၳ ဒီလုိရွိတယ္။ ခုကိစၥမွာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္)က ပါဠိေတာ္ျဖစ္ေသာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ကို ကိုးကားလာတဲ ့အခါမွာ တဘက္လူအေနနဲ ့(မဟာသတိပ႒ာန သုတ္ ေနာက္ပိုင္းကို ကိုးကားတာ မွန္ေသာ္လည္း ) မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ အာစရိယ၀ါဒကို ကိုးကားလာတာဟာ ကုိးကားမႈအလြဲျဖစ္ေနပါတယ္ ။
၂)၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ဆိုတာဘာလဲ
ဒီေနရာမွာ တင္ျပထားတဲ ့ ဘာမွမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ ့စူနာမီဆရာေတာ္ရဲ ့နည္းကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ အပ်က္ထိေအာင္ သြားရမယ္ဆိုတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ တန္္းညွိလို ့မရပါ ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ညႊန္ၾကားေနတဲ ့ေယာဂီေတြသည္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ေရာက္ေနသူေတြ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေနသူေတြပါ ။ သူတုိ႔ကို ေနာက္တဆင့္ ဘဂၤဥာဏ္တက္ဘို ့ ညႊန္ၾကားေနတာကို စူနာမီဆရာေတာ္ရဲ ့ ရုပ္နာမ္ေတာင္ ဘာမွန္းမသိေသးသူေတြကို သြားေျပာေနတဲ ့ ပရမတ္ေၾကာင္စကားေတြနဲ ့ တန္းညွိတာဟာ လြန္လွပါတယ္။ ဒါဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး ေဟာတာကုိ ရုိးရုိးသားသား သေဘာက်ေနသူေတြက ဒါကုိ သတိမထားမိၾကဘူး။
အမွန္ကေတာ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္ တို ့ရဲ ့ သေဘာသည္ ခုန္ေက်ာ္မရပါ။
(၁)နာမရူပပရိေစၦဒက ပထမ
(၂)ျပီးမွ ပစၥယပရိဂၢဟ
(၃)သမၼာသန
(၄)ဥဒယဗယ
(၅)ဘဂၤ
...
စသည္စသည္ျဖင့္ အဲလို အဆင့္ဆင့္တက္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားနဲ ့ ပတ္သက္တာ နဲနဲေလး ရွင္းပရေစ
၃)မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဘယ္ပရိသတ္ကိုေဟာတာလဲ ။
ဒီလို ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ မပစ္ခဲ့ပယ္ပါ။
ျဖစ္ပ်က္ျမင္ (သမၼာသန ၊ ဥဒၵယဗၺယ )
ျဖစ္ပ်က္မုန္း ( ဘဂၤ၊ ဘယ၊ အာဒိန၀ )
ျဖစ္ပ်က္ဆံုး ( မ်ဥၥိတုကမ်တာ ၊ပ႗ိသခၤါ ၊ သခၤါရုပကာၡ၊ အနုေလာမ ၊ေဂါၾတဘူ၊ မဂ္ ) ဆိုျပီး အတိုခ်ံဳးေပးတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ခုစူနာမီကေရာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ထက္ တိုေအာင္ခ်ံဳးတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလားလို႔။ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ အဘိဓမၼာပါရဂူ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စာသင္စာခ်လာခဲ့သူ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အားထုတ္လာခဲ့သူ။ ပရိသတ္ကိုလဲ ေမတၱာၾကီးလွသူပါ။ ဒီထက္ခ်ံဳးရ ခ်ံုဳးေပးတာ ၾကာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီထက္ေလွ်ာ့ရ ေျမြပု၀ိုင္းၾကီး ျဖစ္ေတာ့မယ္ ဆိုတာလိုျဖစ္ေနလုိ႔သာပါ။
ေနာက္ျပႆနာ တခုက မိုးကုတ္တရားေတာ္မ်ားေပၚ လူေတြ အထင္လြဲတတ္ၾကတာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ တရားေတာ္ေတြက အပုဒ္ေပါင္း ၁၃၀၂ ပုဒ္ တင္ခဲ ့ပါတယ္ ။ ခုေနခါ အင္တာနက္မွာ ျပန္ ့ေနတာ အပုဒ္ ၈၀၀ေလာက္ ရွိပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ အဲဒီတရားေတာ္ေတြကုိ အနုအရင့္ခြဲထားတာ မရွိေတာ့ တပုဒ္ေတြ ့တပုဒ္နာတဲ ့ သူရွိသလို ခုဆရာေလးလို လိုခ်င္တဲ ့ အပိုဒ္ဆြဲထုတ္လာျပီး ထင္ခ်င္ရာထင္တဲ ့သူလည္း မနဲပါ ။
အမွန္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရား တရားေတာ္ေတြဟာ အေရးၾကီးတဲ့ မူမွာ မွန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့ ေဟာခ်ိန္မွာ အမ်ားပရိႆတ္ေဟာတာ။ စခါစေယာဂီေဟာတာ။ ရင့္ျပီးေယာဂီေဟာတာ။ စာတတ္ျပီး အလုပ္မလုပ္ေသးတဲ ့ ပရိႆတ္ ေဟာတာဆိုျပီး ပရိႆတ္ ေပၚတည္ျပီး အနုအရင့္ကြဲပါတယ္။ ကုိယ္ကလည္း ခြဲထားပါလား၊ ကုိယ္နဲ႔တူရဲ႔လား ဒါကုိ သတိထားမယ္။ အဲဒါကို သတိမထားဘဲ ေတြ ့ရာေကာက္နာျပီး အဖ်ားစြတ္ ထင္ရာေျပာသူေတြဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားကို စြပ္စြဲတာပါဘဲ။
၄)ေလ့လာမွဳဆိုတာ
မည္သည့္ ပညာရပ္မဆို (တရားေတာ္မွမဟုတ္ပါ ) ေလ့လာျပီဆို မိမိျဖစ္ေစခ်င္တာကို ေဘးဖယ္ထားရပါတယ္ ။ မိမိျဖစ္ေစခ်င္ တာကို အေသဆုတ္ထားျပီး အေထာက္အထားကို မိမိအယူနဲ ့ကိုက္ေအာင္ညွိပါက ဖိနပ္နဲ ့ေတာ္ေအာင္ ဖေနာင့္လွီးတဲ ့ေလ့လာမွဳသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။
၅)အႏွစ္နဲ႔အကာ( spirit of law and letter of law)
ရိုးသားတဲ ့သူ ဘယ္သူမဆို တရားတပုဒ္ကို ကိုးကားေတာ့မယ္ဆိုရင္ အစကအဆံုးထိ ဖတ္ျပီး spirit of law ကို မပ်က္ေအာင္ တင္ျပရပါတယ္။ ခုလုိ လိုရာအပိုဒ္ကြက္ယူကာ letter of law ကိုယူတာဟာ မရိုးသားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခုတင္ျပခ်က္မွာ ဦးေကာ၀ိဒကို ေစာဒက တင္ခ်င္ေဇာနဲ ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ ့ တရားေတာ္ကို ပရိသတ္၊ ေဟာရျခင္း အေၾကာင္း၊ ေဟာစဥ္၊ ဆိုလိုရင္း တို ့ကို ဖ်က္ျပီး အေၾကာင္းမဲ့ လာျငင္းတာမို ့ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားကုိေရာ တရားေတာ္ မူလပိုင္ရွင္ ျမတ္ဘုရားကိုပါ စြပ္စြဲထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
၆)ကုသိုလ္နဲ ့အကုသိုလ္ေရာေထြးျခင္း
ဒီစာရိုက္ေနတဲ ့အခ်ိန္မွာ စာေရးသူအေနနဲ ့ ရတနာ ၃ပါးအထူးသျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မ်ားျဖစ္တဲ ့မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) နဲ ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားတို ့ရဲ ့ ေက်းဇူးေတာ္နဲ ့ တရားေတာ္တို ့ရဲ ့ဂုဏ္ကိုသတိရျပီးေရးတာျဖစ္လို ့ကုသိုလ္မွဳျဖစ္ေသာ္လဲ လာျငင္းသူဆရာေလးနဲ ့ အေပါင္းပါေတြကို ဒါေလာက္တံုးရလား (တုံးခ်က္ကယ္ နာလွခ်ည္းလား) ဆိုတဲ ့စိတ္ေလးပါေနတာမို ့ အကုသိုလ္ ေစတနာေလးလည္း ေရာလ်က္ပါ ။ ကုသိုလ္အဘို ့ ဘာဂကိုရသလိုဘဲ အကုသိုလ္ကိုလဲ သံသရာတေကြ ့မွာ ေပးဆပ္ရမွာပါဘဲ။
အလားတူပါဘဲ ဆရာလြဲ အယူလြဲတစု ခမ်ာမွာလဲ အယူလြဲတာက တျပစ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ ့တရားေတာ္နဲ ့အညီ ဆံုးမအပ္ေသာ သံဃာကို အေၾကာင္းအက်ိဳးမျမင္သိဘဲ ကပ္ဖ့ဲတုိက္ ျငင္းတာက တျပစ္၊ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားကုိေရာ တရားေတာ္ မူလပိုင္ရွင္ ျမတ္ဘုရားကိုပါ စြပ္စြဲထားတာက တျပစ္ျဖစ္ေသာ္လဲ ဒီစာေလးကို ဖတ္မိလို ့၀ိပႆနာစခန္းမွာ ျဖစ္ေစ ။ မိုးကုတ္တရားေတာ္ မ်ားမွာ ျဖစ္ေစ မ်က္စိလည္ေနတဲ့ ေယာဂီတေယာက္ အက်ိဳးရသြားရင္ အဲကုသိုလ္ကို သူတုိ႔လည္း ရမွာပါ ။
အကုသိုလ္မွဳျဖစ္ေသာ္လဲ ကုသိုလ္မွဳျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ၃ခ်က္အတြက္ မဟာအ၀ီစိက သူတုိ႔လြတ္တဲ ့အခါ သံသရာတေကြ ့မွာေတာ့ ဒီကုသိုလ္မွဳေလးက အက်ိဳးေပးတန္ေကာင္းပါရဲ႔။
ေဒါက္တာတင့္ဦး
ေကာင္းလွခ်ည္လား ဦးတင့္ေရ
ReplyDeleteသာဓု သာဓု သာဓု
သာမန္လူေတြ သာမန္ဦးေႏွာက္နဲ႕ စဥ္းစားရင္ စူနာမီပဲမွန္ေနသလိုလို။
ဦးေႏွာက္ေကာင္းတဲ့လူနဲ႕ေတြ႕မွ သူတို႕ရဲ့ဝွက္ဖဲကိုေတြ႕ေတာ့တယ္။
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာတို႕၏အိမ္
http://mrmarga.blogspot.com
အခ်ိန္ႏွစ္လ ရာသီေတြ တျဖည္းျဖည္းကုန္ဆံုးလာေသာ္လည္း.......
ReplyDeleteဆံျဖဴ သြားက်ဳိး အသက္ေတြလည္း တျဖည္းျဖည္းကုန္ဆံုးခ်ိန္...... နီးနီးလာေသာ္လည္း
သတိပဌါန္ ေရွ႕ပိုင္းစကားလံုးမ်ားတြင္ သာ ခ်ာခ်ာလည္ကာ ၀ိပႆနာတရားဟု ဆိုကုန္လွ်က္
သတိပဌါန္ အဆံုးပိုင္းဆီသို႔ ေရာက္မလာၾကကုန္ေသာ
(သို႔)ေရာက္လာေအာင္လည္း မစြမ္းသာၾကေသာ....
ထိုထို တရားနည္းမွ တရားျပဆရာမ်ားအားလည္းေကာင္း ။ ထိုထိုနည္းမွ ေယာဂီမ်ားအားလည္းေကာင္း မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး စသည္ျဖင့္
တည့္မတ္ေပးေသာဆရာသမားမ်ား၏ ဆံုးမစကားမ်ားထင္ရွားရွိေသာ္လည္း
ပဋိကတ္မာန္ေထာင္လွ်က္ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳေနသူမ်ားအတြက္ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ထိေရာက္ မွန္ကန္လြန္းေသာ အက်ဳိးမသတ္ အေၾကာင္းသတ္ရန္ မေဟာသဓါ ဥပမာျပတရားေတာ္(ရုပ္လကၡဏာ-နာမ္လကၡဏာ)...ကို နားဆင္ႏိုင္ရန္ ဓမၼဒါနျပဳအပ္ပါသည္။ ေထာင္ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္နားမ်ားျဖစ္ေပၚၾကပါေစ....
ေအာက္ပါလင့္ေလးတြင္ ေဒါင္းလုပ္ခ် နားဆင္ႏိုင္ပါသည္
http://www.mediafire.com/?mtnijzdyyhm