December 30, 2009

ဘုရားထက္ သာသူမ်ား

အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) | 5:05 AM | | |
ဘုရားထက္သာတယ္-ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ(ဗုဒၶဓမၼျပႆနာေပါင္းခ်ဳပ္ ၊ ပထမတြဲမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

ယခုေခတ္သည္ တရားအားထုတ္သူ ေပါမ်ားေသာ ေခတ္ျဖစ္၏။ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အရြာရြာမွာ တရားအားထုတ္သူမ်ားမွာ အနည္းအမ်ား ဆိုသလုိ ရွိၾကကုန္၏။ တရားေဟာရာတြင္ေတာင္ ၀ိပႆနာေဟာမွ အမ်ားႀကိဳက္ကို ျဖစ္လာ၏။ ယင္းသို႔ ၀ိပႆနာတရား နာၾကားအားထုတ္သူမ်ား ေပါမ်ားလာ၍ တစ္ဖက္ကၾကည့္လွ်င္ အားရ၀မ္းသာ စရာပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ဖက္ကၾကည့္လွ်င္ အားမရစရာ ၀မ္းမသာစရာေတြ မ်ားစြာေတြ႕ေနရ၏။

မွန္၏။ တရားအားထုတ္ျခင္းသည္ အစြဲဒိ႒ိျပဳတ္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခ်ိဳ႕မွာ တရားအားထုတ္ ၿပီးမွ အစြဲအလမ္း ပို၍ပင္ ႀကီးေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အထူးသျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ တရားစြဲေတြ ျဖစ္လာ၏။

ပုဂၢိဳလ္စြဲ ေတြ ထားပါဦး။ တရားစြဲမွာ ျဖစ္ရန္မသင့္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေဟာသမွ်၊ ျပသမွ် တရားေတြမွာ ဘယ္သူပဲ ေဟာေဟာ၊ ျပျပ ဘုရားရွင္၏ တရားေတြကိုခ်ည္း ေဟာၾက၊ ျပၾကရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ေတြကိုခ်ည္း ေဟာၾက၊ ျပၾကရာ၌ ဘုရားရွင္၏ အာေဘာ္က်သူႏွင့္ မက်သူဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိသည္။ ယင္းကိုေတာ့ သာမန္ သူလိုကိုယ္လို ေယာဂီမ်ား သိဖို႔မလြယ္ကူ။ သို႔မလြယ္ကူဘဲ `တို႔နည္းမွ နည္းေကာင္း၊ တို႔ဆရာမွ ဆရာေကာင္း´ ဟု စြဲထားလွ်င္ ဘယ္သူနစ္နာမည္နည္း။

တစ္ခါက မိမိသည္ ေတာရတစ္ခုတြင္ ေန၏။ မိမိႏွင့္အတူ သီတင္းသံုးေဖာ္ ႏွစ္ပါးရွိ၏။ မိမိပါဆိုလွ်င္ သံုးပါးရွိ၏။ ဥပုသ္ေန႔တြင္ မိမိႏွင့္တစ္ပါးမွာ တရားေဟာ၏။ သူက မနက္ေဟာလွ်င္ မိမိက ေန႔လယ္တြင္ ေဟာ၏။ သူက ေန႔လယ္ေဟာလွ်င္ မိမိက နံနက္ ေဟာ၏။ ပရိသတ္မွာ ရံခါ မိမိအား၊ ရံခါ သူ႔အား သင့္သလို ေမးေလွ်ာက္စရာရွိလွ်င္ ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။ တစ္ေန႔ ဒကာမႀကီးတစ္စု သူ႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေလွ်ာက္ေမး၏။

`အရွင္ဘုရား၊ (သူ)က ညည္းတို႔ တရားအားထုတ္တာ ဘာျဖစ္ၿပီလဲ၊ ငါေတာ့ `ေ၀ဒနာကုန္ၿပီ´ လို႔ ေျပာတယ္ဘုရား။

အဲဒါ သူက ညည္းတုိ႔ဘုန္းႀကီး ေလွ်ာက္ၾကည့္စမ္းပါ၊ ေ၀ဒနာကုန္လွ်င္ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္တယ္ဆိုတာ၊ ညည္းတို႔ဘုန္းႀကီး သိပါတယ္လို႔ တို႔ဆရာေတာ္က ေျပာတယ္လို႔ ေျပာတယ္ဘုရား၊ ေ၀ဒနာကုန္ေတာ့ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္သြားၿပီလဲဘုရား´

`ဒကာမႀကီး၊ အဲဒီ ဒကာမႀကီးကို ေျပာလိုက္၊ ေ၀ဒနာကုန္လွ်င္ ဘုရားထက္ သာတယ္´လို႔

ထိုအရွင္သည္ ကာယိကဒုကၡ ေ၀ဒနာကုန္မႈကို ရည္ရြယ္ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေမးခိုင္းသည့္ေယာဂီ ကုန္တယ္ေျပာတဲ့ ေ၀ဒနာမွာလည္း ကာယိကဒုကၡေ၀ဒနာပင္ ျဖစ္၏။ ကာယိက ဒုကၡေ၀ဒနာမွာလည္း ဘုရားမွာပင္ မကုန္ေသး။ ေယာဂီက ကုန္ၿပီေျပာ၍ ဘုရားထက္ သာတယ္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ဒကာမႀကီးမ်ား မွာ သေဘာက်လြန္းလို႔ ခြက္ထိုးခြက္လွန္ ရယ္ေမာၾကေတာ့၏။ အားရပါးရ ရယ္ေမာၾကေတာ့၏။ ရယ္ေမာၿပီး တဖန္ ျပန္ေလွ်ာက္ျပန္၏။

`အရွင္ဘုရား၊ ေ၀ဒနာကုန္လွ်င္ ဘုရားထက္သာတယ္ဆိုတာ အမွန္ပဲလားဘုရား´

`ခက္ေနပါၿပီ ဒကာမႀကီးကလည္း၊ တကယ္ေ၀ဒနာကုန္လွ်င္ တကယ္ဘုရားထက္ သာတာေပါ့။´

`ဒါျဖင့္ တပည့္ေတာ္ (သူ႔)ကို ဒီအတိုင္း ျပန္ေျပာလိုက္မယ္ဘုရား´

`ဒီအတိုင္းေျပာ႐ံုပဲရွိတာေပါ့၊ ရွင္းျပလည္း ဒကာမႀကီးက အကုန္ျပန္ရွင္းႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာဘဲ´

`နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပပါဦးဘုရား၊ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေျပာတာေပါ့၊ တပည့္ေတာ္တို႔လည္း မွတ္ထားရတာေပါ့´

`ကဲ ဒါျဖင့္ နားေထာင္´

`အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္သည္ ဘဂၢတိုင္း သုသုမာရဂိရၿမိဳ႕ငယ္၊ သားရဲတို႔အား ေဘးမဲ့ေပးရာ ေဘသကဠ ေတာ၌ ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ နကုလပိတာ သူၾကြယ္သည္ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ရွိခိုးၿပီး ေလွ်ာက္ထား၏။'

`အရွင္ဘုရား၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ အသက္အရြယ္ ႀကီးျပင္းအိုမင္းပါၿပီ၊ အရြယ္သံုးပါးတြင္ ေနာက္ဆံုးအရြယ္ သို႔ ေရာက္ပါၿပီ၊ နာက်င္ေသာ ကိုယ္ရွိပါ၏။ မျပတ္နာက်င္၍ ေနပါ၏´

`အရွင္ဘုရား၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ ရဟန္း ေတာ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း အၿမဲမျပတ္ မဖူးျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။´

`အရွင္ဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ ကံျမစ္ေတာ္မူပါ၊ ယင္းအဆံုးအမေတာ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္အား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြားခ်မ္းသာ အလို႔ငွါ ျဖစ္ပါ၏။´

`သူၾကြယ္၊ ဤစကားသည္ မွန္၏။ ဟုတ္၏။ သူၾကြယ္၊ ဤကိုယ္သည္ နာက်င္သည္သာတည္း၊ ဥကဲ့သို႔ျဖစ္၏။ အေရပါးတို႔ျဖင့္ ေျမႇးယွက္ထားအပ္၏။´

`သူၾကြယ္၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ဤကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ေနရလ်က္ တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္း အနာကင္းျခင္းကို ၀န္ခံပါလွ်င္ ထိုသူအား မိုက္သည့္အျဖစ္မွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ေခ်´

`သူၾကြယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရာ၀ယ္ `ငါသည္ နာက်င္ေသာ ကိုယ္ရွိသူျဖစ္လ်က္ ငါ၏ စိတ္သည္ နာက်င္မႈကင္းသည္ ျဖစ္လတၱ႔ံ´ ဟု ဤသို႔ သင္က်င့္အပ္၏´

`ကဲ… အဲဒီမွာ ဘုရားက ဘယ္လိုေဟာထားလဲ၊ ဒီကိုယ္ဟာ နာက်င္သည္သာ ျဖစ္၏။ ဥကဲ့သို႔ျဖစ္၏တဲ့၊ ဥဆိုတာ ဘာနဲ႔ထိထိ သူပဲနာတယ္၊ ကြဲတယ္၊ ဒီကိုယ္ဟာ အေရပါးႏွင့္ အေျမႇးယွက္ထား၍လည္း ဘာနဲ႔ထိထိ သူပဲနာတယ္၊ ဒီကိုယ္ရွိေနလ်က္ `တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္း အနာကင္းပါတယ္´ ဆိုလွ်င္ လူမိုက္တဲ့၊
ဒါေၾကာင့္ `ကိုယ္ကေတာ့ နာက်င္ခ်င္ နာက်င္ပေစ၊ စိတ္မနာေအာင္ က်င့္တဲ့´ ကိုယ္နာတာ သည္းခံၿပီးက်င့္တဲ့။´

`ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ ဇီ၀က၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၀ယ္ ေနေတာ္မူေသာအခါ ေဒ၀ဒတ္ ေက်ာက္ျဖင့္ ပစ္ခ်ျခင္းေၾကာင့္ ေျခမေတာ္၀ယ္ ေသြးစိမ္းတည္၍ အနာယဥ္းတယ္၊ ဇီ၀ကက ဓားျဖင့္ခြဲ၍ ေဆးလိမ္းက်ပ္စည္း ၿပီး ကုသတယ္၊ ဇီ၀ကက `ကိုယ္ေတာ္ ပူပန္ျခင္း ျဖစ္သေလာ´ ဟု ေလွ်ာက္ေသာ္ ကိုယ္ေတာ္ ပူပန္ေသာ္လည္း စိတ္ပူပန္ျခင္း မရွိေၾကာင္း မိန္႔တယ္။´

`သံသရာခရီးကို သြားေရာက္ၿပီး ျဖစ္ထေသာ၊ စိုးရိမ္ျခင္းမွ ကင္းထေသာ၊ ခႏၶာစေသာ ခပ္သိမ္းေသာ တရားတို႔၌ ကင္းလြတ္ထေသာ၊ ခပ္သိမ္းေသာ ဂႏၳေလးပါးကို ပယ္ၿပီးထေသာ ပုဂၢိဳလ္အား စိတ္ပူပန္ျခင္းသည္ မရွိ။´(အရဟႏၲ၀ဂ္၊ ဓမၼပဒ)

`ၿပီးေတာ့ သံကိစၥသာမေဏကို ခိုးသူႀကီးက သတ္ေတာ့ မ်က္ႏွာၾကည္လင္ၿပီး ေၾကာက္ထိတ္လန္႔ျခင္း မရွိေတာ့ အံ့ၾသၿပီး သာမေဏကို ေမးတယ္။

`သာမေဏ၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေရး ေသေဘး၌ သင့္အား ေၾကာက္ျခင္းမရွိ၊ ပိုလြန္၍ ေရွးကထက္ ၾကည္လင္လွပလာ၏၊ သာမေဏ သင္သည္ ဘယ့္ေၾကာင့္ မငိုသနည္း´

`ဂါမဏိ ခိုးသူႀကီး၊ ကိုယ္ကို ငဲ့ကြက္ျခင္း မရွိေသာ၊ အာသေ၀ါကုန္ၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္အား စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ေစတသိကဒုကၡ မရွိ၊ သံေယာဇဥ္ကုန္ၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္အား စင္စစ္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေရး ေဘးအားလံုးကုန္ၿပီ´ (သဟႆ၀ဂ္၊ ဓမၼပဒ)

`ဘုရားေဟာထားတာ ေနာက္အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္၊ ေတာ္ၿပီ ဒီေလာက္ပဲ၊
ကဲ… ဒကာမႀကီး ျပန္ေျပာတတ္ပါ့မလား´

`ဘယ္ အကုန္ေျပာတတ္မလဲဘုရား´

`ဒါျဖင့္ ဒီလိုေျပာလိုက္၊ ဘုရားရဟႏၲာမ်ားေတာင္မွ စိတ္နာက်င္မႈ ေစတသိက ဒုကၡေ၀ဒနာသာကုန္၍ ကုိယ္နာက်င္မႈ ကာယိကဒုကၡေ၀ဒနာ ရွိေသးတယ္၊ ဘုရားရဟႏၲာမ်ား ေတာင္မွ မကုန္တဲ့ ေ၀ဒနာကုန္လို႔ `ဘုရားထက္သာတယ္´ လို႔ ေျပာလိုက္´

ဒကာမႀကီးမ်ားမွာ ရယ္ကာေမာကာႏွင့္ ရွိခိုးဦးခ်၍ `ေျပာလိုက္ပါ့မယ္ဘုရား´ဟု ေျပာရင္း ျပန္ၾကေလေတာ့၏။

• ဗုဒၶတရား ႐ႈပြားမ်ား လြဲမွားအယူ ကင္းေစေသာ္။



ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ
(ဗုဒၶဓမၼျပႆနာေပါင္းခ်ဳပ္ ၊ ပထမတြဲမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories