December 17, 2009

ပစၥဳပၸန္၀ါဒီတုိ႔အလုိ ပါဏာတိပါတကံကုိ သုံးသပ္ခ်က္

သျှင်သာမိ - မုံရွာ | 2:12 AM | |


ပစၥဳပၸန္၀ါဒီတုိ႔၏ အလုိ။ ။

-လူသိမ်ားတာက ဘုရားဟာ သတ္မူက ေရွာင္ရမယ္ အသက္ကုိ အားလုံးရဲ႕ အသက္အျဖစ္ ေဟာတာလုိ႔ သိေနၾကတယ္။ ဒီလုိ သိမွားတာကေတာ႔ ဟိႏၵဴနဲ႔ႏြယ္ျပီး သိမိလုိ႔ပါပဲ။ ဟိႏၵဴက မသတ္ရတဲ႔ဟာ အားလုံးရဲ႕ အသက္ပါပဲ။ သစ္ပင္ေလာက္ပဲ က်န္ပါတယ္။(ဘုရား၊ စာ-၁၃၁)

-ဒါေတြေၾကာင္႔ ဘုရားရဲ႕ မသတ္ရမယ္႔ အခ်က္ရဲ႕ အနက္ဟာ လူ႔အသက္ပဲ ျဖစ္တယ္ အျခားအေကာင္ပေလာင္ေတြရဲ႕ အသက္ မဟုတ္ဘူး။(ဘုရား၊ စာ-၁၃၅)

-ဘုရားရဲ႕ သမာတဲ့အျပဳအမူထဲက အသက္ေရွာင္မႈဆိုတာ လူအသက္သတ္တာ ေရွာင္မႈလို႔အဓိပၸါယ္ ထင္ရွားတယ္။
ဘုရားေဟာတဲ့ အသက္သတ္ရဲ႕ အနက္ဟာ ေရာဟိတသကို ေဟာခ်က္လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္ေဟာခ်က္ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ လူ႔အသက္ပဲေဟာတာျဖစ္တယ္ လူကတျခားျဖစ္သူေတြရဲ႕
အသက္ မဟုတ္ပါဘူး။(ဘုရားစာအုပ္၊စာ-၁၃၀)

ဒါနဲ႔စပ္လို႔ ေတြးစရာရွိပါတယ္။ ဘုရားေဟာ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ထင္တယ္လို႔ပါပဲ။ လူသိမ်ားတာက ဘုရားဟာ သတ္မႈကေရွာင္ရမယ္
အသက္ကို အားလံုးရဲ႕အသက္အျဖစ္ေဟာတာလို႔ သိေနၾကတယ္ ဒီလိုသိမွားတာကေတာ့ ဟိႏၵဴနဲ႔ႏြယ္ၿပီး သိမိလို႔ပါပဲ။ ဟိႏၵဴက မသတ္ရတဲ့အရာဟာ အားလံုးရဲ႕အသက္ပါပဲ။ သစ္ပင္ေလာက္ပဲ က်န္ပါတယ္။(ဘုရားစာအုပ္၊စာ-၁၃၁)

-ဒါေတြေၾကာင့္ဘုရားရဲ႕ မသတ္ရမယ့္အခ်က္ရဲ႕အနက္ဟာ လူ႔အသက္ပဲျဖစ္တယ္။ အျခား အေကာင္ပေလာင္ ေတြရဲ႕ အသက္ မဟုတ္ဘူး။ (ဘုရား၊ စာ-၁၃၅)

-ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ဗုဒၵဘာသာေတြ အသားစားေရွာင္မႈဟာ ဘုရားနဲ႔ လားလားမွ်မဆိုင္ဘူး။ ဘုရားက အသားစားတာကို ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္ ဒါကိုေထာက္ရင္ ေရွာင္ရွားရမယ့္ အသက္ဟာ အသက္အားလံုးမဟုတ္ဘူးလို႔ ေပၚလြင္တယ္။ စားတာဟာ သတ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ သတ္တာကို သြယ္ဝိုက္အားေပးတာပဲ။ မသတ္သင့္ဘူးဆိုရင္ မစားသင့္ဘူးလို႔ ပညတ္တန္ရာတယ္။ မပညတ္တာကို ေထာက္ရင္ မသတ္ရမယ့္ အသက္ဟာ အားလံုးမဟုတ္လို႔ပဲ။အဲ့သည့္အခ်က္ေတြအရ ဘုရားရဲ႕သတ္မႈက ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အသက္ဟာ လူအသက္ပဲ ဆိုတာထင္ရွားတယ္။(ဘုရား၊ စာ-၁၃၉)

-ဒါေၾကာင့္ ဓမၼမွာဘုရားရဲ႕ မသတ္ေကာင္းတဲ့အသက္ ေဟာခ်က္ဟာ လူ႔အသက္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘုရားေဟာတဲ့ သီလမွာပါတဲ့ မသတ္ဘူးဆိုတဲ့ အသက္ဟာ လူ႔အသက္ပဲျဖစ္တယ္။ အျခားအေကာင္ပေလာင္ေတြရဲ႕ အသက္ေတြ အက်ံဳးမဝင္ပါဘူး။ လူမဟုတ္သူေတြရဲ႕ အသက္သတ္ျဖတ္မႈဟာ ဓမၼအရာမဝင္တဲ့ အမႈသာျဖစ္တယ္။ မေျပာပေလာက္တဲ့အမႈေပါ့။ သို႔မဟုတ္ အမႈမေျမာက္တဲ့ အမႈျဖစ္တယ္။ (ဘုရား၊ စာ-၁၄၂)

-ဘုရားဟာ ဂရုဓမၼသီလမွာပါတဲ့ အသက္သတ္ေရွာင္ရွားမႈ အဓိပၸါယ္ကို အလြန္အခ်က္က်က် ေဟာေျပာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဟာေျပာခ်က္ဟာ လူ လက္လွမ္းမီပါတယ္။ လူမလိုက္ႏိုင္ေအာင္ မက်ယ္ဝန္းပါဘူး။ ပိုးသတ္ေဆး၊ သားစား တိရိစၦာန္ ဒါေတြဟာ လူနဲ႔ မကင္းတာေတြပဲ။ ဒါေတြကို လူေရွာင္ရွားရမယ္ ဆိုရင္ လူ က႑ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းလာလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြဟာ လူလက္လွမ္းမမွီတာေတြပဲ။(ဘုရား၊ စာ-၁၄၂/၁၄၃)


***


ယင္းေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားဟာ "ပါဏာတိပါတ" ပုဒ္အရ "မသတ္ရဘူးဆိုတာ လူအသက္ပဲေဟာတာျဖစ္တယ္" ဟူေသာ မုိးျပာ ဂုိဏ္းေခါင္းေဆာင္ ရွင္ဥာဏ၏ ေဟာေျပာေရးသားခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။



ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒီ၀င္မ်ား အမွတ္မမွားေအာင္ အဲဒီ ေဟာေျပာ ေရးသားခ်က္ေတြကုိ ေျဖရွင္းပါမည္။

အရွင္ဉာဏ၏ အထက္ပါေဟာေျပာခ်က္သည္ ပါဏာတိပါတအရ မသတ္ရဟူသည္ လူ႔အသက္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုထားေသာ ေဟာေျပာခ်က္ ျဖစ္ေနပါသည္။

ေထရဝါဒပိဋကတ္ က်မ္းစာတို႔တြင္ ပါဏာတိပါတအရ မသတ္ရဟူသည္ လူသာမက ပိုးရြ၊ျခပံုး စေသာသက္ရွိသတၱဝါအားလံုးကို ေဟာထားပါသည္။ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္က်မ္းစာတို႔တြင္ ပါဏာတိပါတဟူေသာ ပုဒ္ကို -

"ပါဏႆ အတိပါေတာ ပါဏာတိပါေတာ၊ ပါဏဝေဓါ ပါဏဃာေတာတိဝုတၱံ ေဟာတိ ၊ ပါေဏာတိေစတၳ
ေဝါဟာရေတာ သေတၱာ ၊ ပရမတၳေတာ ဇီဝိတိႃႏၵိယံ ။

(သံယုတ္အဌကထာ၂၊၁၃၃။
မဇၨ်ိမပဏၰာသအဌကထာ၊၁၊၂၀၁။
ပဋိသံ၊အဌကထာ၊၁၊၂၀၃။)

"သတၱဝါ ဇီဝိတိေႃႏၵကိုလ်င္စြာခ်ျခင္းေၾကာင့္ ပါဏာတိပါတ ဟုေခၚ၏။ ပါဏဟူသည္ ေဝါဟာရ ပညတ္အားျဖင့္ သတၱဝါကိုရ၏။ ပရမတ္အားျဖင့္ ရုပ္ဇီဝိတ၊နာမ္ဇီဝိတ ႏွစ္ပါးကိုရ၏။ "ဟုဖြင့္ဆိုၾက၏။

သုိ႔အတြက္ေၾကာင္႔ ပါဏာတိပါတအရ သူတပါးအသက္ မသတ္ရဟုဆုိရာ၌ လူ၏ အသက္သာမက အသက္ရွိ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ပိုးရြ၊ ျခပံုး၊ ၾကမ္းပုိး၊ သန္းဥ၊ ခရု၊ ကၽြဲ၊ ႏြားတိရိစၧာန္ စသည္တုိ႔၏ အသက္ကုိလည္း မသတ္ရဟု မွတ္ယူရပါမည္။
သတ္လွ်င္ ပါဏာတိပါတ ျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာ၌ ပါဏာတိပါတကံ ေျမာက္ေသာတရားမ်ားကို ျမန္မာလုိသာ ေရးသား ထုတ္ျပပါမည္။

ပါဏာတိပါတကံ ၌
၁။ အသက္ရွိသတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း၊
၂။ သတၱ၀ါဟူေသာ အမွတ္လည္းရွိျခင္း။
၃။ ေသေစလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
၄။ သတ္အံေသာ လုံးလ ပေယာဂရွိျခင္း၊
၅။ လုံးလပေယာဂေၾကာင္႔ ေသျခင္း ဟူေသာ အဂၤါ (၅)ပါးႏွင္႔ ျပည္႔စုံလွ်င္
ပါဏာတိပါတကံထုိက္၏။

သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ အရွင္ဥာဏ၏ "ပါဏာတိပါတ အရ မသတ္ရဘူးဆိုတာ လူအသက္ပဲ ေဟာတာျဖစ္တယ္" ဟူေသာ ေဟာေျပာေရးသားခ်က္ မ်ားသည္ အဓမၼ၀ါဒ တရားမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိေစရန္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။


(အရွင္၀ရသာမိ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။)


No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories