January 5, 2010

လိမ္ညာေျပာတုိင္း သီလမပ်က္ဟူေသာ ေဟာေျပာေရးသားခ်က္ကို ေျဖရွင္းခ်က္

သျှင်သာမိ - မုံရွာ | 6:10 AM |
အရွင္ဥာဏ က
ခၽြတ္ရြင္းေျပာတုိင္း သီလမပ်က္
ဂရုဓမၼသီလ မလိမ္ရသိကၡာပုဒ္မွာ ယူရမယ္႔ မလိမ္ရပုံကုိ ဘုရားဘယ္လုိဖြင္႔တယ္လုိ႔ ၾကည္႔ရမယ္။
စကားမွန္မူ႔ အားလုံးကို ေရွာင္ရွားျခင္းလုိ႔ ဒီသိကၡာပုဒ္အရ ယူရမယ္႔ ပုဒ္မရွိဘူး ဘုရားဟာ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္မွာ
မမွန္စကားကုိ အမ်ဳိးအစားႏွစ္ခုခြဲျခားျပီး ပညတ္တာရွိတယ္။ ကုိယ္႔ဘ၀နဲ႔ စပ္ျပီး ေျပာတဲ႔ မမွန္စကားနဲ႔ ကုိယ္႔ဘ၀
မဟုတ္တဲ႔ အရာကုိ ေျပာတဲ႔ မမွန္စကားေတြပဲ။


ခၽြတ္ရြင္းစကား ႏွစ္မ်ဳိးျပား
ကုိယ္႔မွာ မရွိဘဲ ရွိတယ္ေျပာတာမ်ဳိး ကုိယ္႔မွာ မျဖစ္ဘဲ ျဖစ္တယ္ေျပာတာမ်ဳိး ကုိယ္မသိဘဲ သိတယ္ေျပာမ်ဳိး
ဒါေတြဟာ ကုိယ္႔ဘ၀နဲ႔ စပ္ျပီးေျပာတဲ႔ မမွန္စကားေတြပဲ။ တျခားမဟုတ္စကားေတြကေတာ႔ ကုိယ္႔ဘ၀နဲ႔ မစပ္တာမ်ဳိးေပါ႔။
ခ်ဳိတဲ႔ အစာကို မခ်ဳိဘူး။ နီးတဲ႔ အရာကို မနီးဘူး။ ၾကိးတဲ႔အရာကို မၾကီးဘူး။
ရွိတဲ႔ အရာ ျဖစ္တဲ႔အရာကို မရွိဘူး မျဖစ္ဘူး။
အစရွိတဲ႔ ဘ၀နဲ႔ မပတ္သက္တဲ႔ ေနရာေတြမွာ ေျပာဆုိခ်က္ေတြဟာ မမွန္တဲ႔စကားေတြပဲ ဒါေတြဟာ
ကုိယ္႔ဘ၀ မဟုတ္တဲ႔ အရာေတြကို ေျပာတဲ႔မမွန္စကားေတြပဲ။

ဘ၀လိမ္မွ သိလပ်က္
ဒီမမွန္တဲ႔ စကားႏွစ္မ်ဳိးဟာ လိမ္တာေတြပဲ။ ဒီသိကၡာပုဒ္မွာ ဒီႏွစ္လိမ္လုံး ရဖုိ႔ မရွိဘူး။ ေရွ႕တလိမ္ပဲ ယူဖုိ႔ရွိတယ္။
ေနာက္တစ္လိမ္ပဲ သိကၡာပုဒ္အရ အက်ဳံမ၀င္ေလာက္ဘူး။ ေနာက္ လိမ္နည္းႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ လိမ္လုိ႔
မလိမ္ရတဲ႔ ဂရုဓမၼသီလ မပ်က္ဘူးလုိ႔ ဆုိတယ္။
(ဘုရား စာအုပ္- ႏွာ- ၁၆၀)

ဒါေၾကာင္႔ လိမ္တာနဲ႔ စပ္ျပီး အေပ်ာ္အေျပာင္ေတာင္ မေျပာ၀ံ့ရလုိ႔ သိေနတာေတြကို ေက်ာ္လြားရမယ္။
ကုိယ္႔မွာ ရွိတဲ႔ ပစၥည္းသူလာေတာင္းတဲ႔ အခါ မေပးႏုိင္လုိ႔ မရွိဘူးေျပာလဲ လိမ္တာလိုိ႔ ဒီသီလမွာ ယူဖုိ႔ မဟုတ္ဘူး။
ကုိယ္ေရာင္းတဲ႔ ပစၥည္း အျမတ္ရေအာင္ ပုိေျပာထားတဲ႔ ေစ်းကို အရင္းအတုိင္းေစ်းပါပဲလုိ႔ ေျပာတာလည္း
ဒီသီလမွာ လိမ္တာ မေျမာက္ဘူး။ ဒါမ်ဳိးေတြကုိ အမ်ားအျပားသိရမယ္။
(ဘုရား စာအုပ္- ႏွာ- ၁၆၁)

ဒီစာေတြ အရ လိမ္တာဟာ မေကာင္းတာခ်ည္း မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတယ္။
မေကာင္းတဲ႔ လိမ္တာေတြရွိသလုိ မေကာင္းတာ မဟုတ္တဲ႔ လိမ္တာလဲ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိရာေရာက္တာေပါ႔။
ဒီေတာ႔ မေကာင္းတဲ႔ လိမ္တာကို ကြဲကြဲျပားျပား သိမွျဖစ္မယ္။
ဒါမွ ဂရုဓမၼသီလက တားတဲ႔ လိမ္တာကို သိရမယ္” ဟု ေဟာေျပာေရးသားထားပါသည္။
(ဘုရား စာအုပ္- ႏွာ- ၁၆၃)


ရွင္းလင္း ေျဖရွင္းခ်က္

အရွင္ဥာဏ သည္ “ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ“ ဟူ၍ နာမည္တပ္ကာ အဖြဲ႔အစည္းၾကီး တခု ဖြဲ႔ထား၏။
ထုိအဖြဲ႔အစည္းၾကီး ၏ ေခါင္းေဆာင္သည္ အရွင္ဥာဏ ျဖစ္ေန၏။
အရွင္ဥာဏသည္ သူ၏ အဖြဲ႔၀င္ အားလုံးတုိ႔အား
သတ္နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊
ခုိးနည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊
လိမ္ညာနည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊
မူးယစ္ေသစာ သုံးစြဲနည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကို သင္ၾကားေပးေန၏။

တစ္နည္းေျပာရလွ်င္......
သီလ သာသနာ၊
သမာဓိ သာသနာ၊
ပညာသာသနာကုိ ဖ်က္စီးေနပါသည္။

ေနာက္တမ်ဳိးေျပာရလွ်င္...........
ပရိယတ္သာသနာ၊
ပရိပတ္သာသနာ၊
ပဋိေ၀ဓ သာသနာ ကုိ အုပ္စုဖြဲ႔၍ ဖ်က္စီးေနပါသည္။

အရွင္ဥာဏက ကုိယ္႔မွာမရွိဘဲ ရွိတယ္ေျပာတာမ်ဳိး၊ ကိုယ္႔မွာ မျဖစ္ဘဲ ျဖစ္တယ္ ေျပာတာမ်ဳိး၊
ကိုယ္မသိဘဲ သိတယ္ေျပာတာမ်ဳိး ဒါေတြဟာ ကုိယ္႔ဘ၀နဲ႔ စပ္ျပီးေျပာတဲ႔ မမွန္စကားေတြပဲ ဟုဆုိကာ
ဤကဲ႔သုိ႔ လိမ္ညာေျပာဆုိမွ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္အရ သိလပ်က္မႈျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိထားပါသည္။

ခ်ဳိတဲ႔ အစာကို မခ်ဳိဘူး။ နီးတဲ႔ အရာကို မနီးဘူး။ ၾကိးတဲ႔အရာကို မၾကီးဘူး။
ရွိတဲ႔ အရာ ျဖစ္တဲ႔အရာကို မရွိဘူး မျဖစ္ဘူး။
အစရွိတဲ႔ ဘ၀နဲ႔ မပတ္သက္တဲ႔ ေနရာေတြမွာ ေျပာဆုိခ်က္ေတြဟာ မမွန္တဲ႔စကားေတြပဲ ဒါေတြဟာ
ကုိယ္႔ဘ၀ မဟုတ္တဲ႔ အရာေတြကို ေျပာတဲ႔မမွန္စကားေတြပဲ ဟု ဆုိကာ ဤကဲ႔သုိ႔ လိမ္ညာေျပာဆုိလွ်င္
မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္မရွိ၊ သီလ မပ်က္ ဟု ဆုိထားပါသည္။

အရွင္ဥာဏသည္ စတုတၳပါရာဇိကလာ လိမ္ညာေျပာဆုိမူ႔မ်ဳိးကုိသာ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္ရွိ၍၊
သီလပ်က္စီးေၾကာင္းဟု ေျပာဆုိကာ သုဒၶပါစိတ္၊ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္လာ လိမ္ညာေျပာဆုိမူ႔ကိုကား
ဤမုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္မရွိ၊ သီလ မပ်က္ ဟု ဆုိထားပါသည္။

အဌကထာတုိ႔၌

မုသာတိ ၀ိသံ၀ါဒန......(ပ)...........ေစတနာ မုသာ၀ါေဒါ။
(သံယုတ္ အဌကထာ၊ ၂၊ ၁၃၅၊
မဇၥ်ိမ ပဏၰာသ အဌကထာ-၁၊ ၂၀၃။
အဘိဓမၼာ အဌကထာ-၁၊ ၁၄၁)
မုသာသည္ မဟုတ္မမွန္ေသာ ၀တၳဳ( အေၾကာင္းအရာ ) ကုိယ္ေဟာ၏။
၀ါဒသည္ ေျပာဆုိျခင္း၊ (၀ါ) ေျပာဆုိေၾကာင္း ေစတနာကို ေဟာ၏။
မုသာ၀ါဒ ဆုိသည္မွာ ခၽြတ္ရြင္းေဖာက္ျပန္ မဟုတ္မမွန္ေျပာဆုိမူ႔ကုိ ေရွးရွဴေသာသူ၏ သူတစ္ပါး
အက်ဳိးစီးပြားကုိ ပ်က္ျပာေစတတ္ေသာ ႏႈတ္ျဖင္႔ လိမ္ညာျခင္း၊ ကုိယ္ျဖင္႔ လိမ္ညာျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။
တနည္းအားျဖင္႔ ႏႈတ္ျဖင္႔ လိမ္ညာျခင္း၊ ကုိယ္ျဖင္႔ လိမ္ညာျခင္းတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အကုသုိလ္
ေစတနာသည္ မုသာ၀ါဒ မည္၏။........ဟု ဖြင္႔ဆုိထားၾက၏။

မုသာ၀ါဒအဂၤါတုိ႔မွာ ေလးပါးရွိ၏။ ၄င္းေလးပါးတုိ႔မွာ
၁။ မဟုတ္မမွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာ ၀တၱဳျဖစ္ျခင္း၊
၂။ မွားယြင္းေစလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
၃။ မွားယြင္းေစလုိေသာ စိတ္မ်ဳိးျဖင္႔ ကုိယ္ႏႈတ္တုိ႔ျဖင္႔ လုံးလ ျပဳျခင္း၊ လိမ္ညာျခင္း၊
၄။ အလိမ္ခံရသူက လိမ္သည္႔ အတုိင္းသိရွိယုံၾကည္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ျဖစ္၍ ရွင္ဥာဏ၏ ခ်ဳိတဲ႔ အစာကို မခ်ဳိဘူး။ နီးတဲ႔ အရာကို မနီးဘူး။ ၾကိးတဲ႔အရာကို မၾကီးဘူး။
ရွိတဲ႔ အရာ ျဖစ္တဲ႔အရာကို မရွိဘူး မျဖစ္ဘူး အစရွိတဲ႔ လိမ္ညာေျပာဆုိမူသည္ မုသာ၀ါဒ ပင္ျဖစ္ပါသည္။
သီလပ်က္စီးမူ႔ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဖန္ အဌကထာတုိ႔၌

ဂဟဌာနံ အတၱေနာ..........(ပ)............၀ဒႏၱာနံ မဟာသာ၀ေဇၹာ။

(သံယုတ္ အဌကထာ၊ ၂၊ ၁၃၅၊
မဇၥ်ိမ ပဏၰာသ အဌကထာ-၁၊ ၂၀၃။
အဘိဓမၼာ အဌကထာ-၁၊ ၁၄၂)

လူတုိ႔မွာ မိမိ၏ ပစၥည္း၀တၳဳ တစ္ခုခုကုိ ငွားယူလုိ၍ျဖစ္ေစ၊ ၀ယ္ယူလုိ၍ျဖစ္ေစ
ထုိပစၥည္းရွိပါသလားဟု ေမးသည္႔အခါ အမွန္ရွိေနပါလ်က္ မငွါးလုိ မေရာင္းလုိသည္႔အတြက္ မရွိပါ ဟု
လိမ္ျခင္းမ်ဳိးသည္ အျပစ္မၾကီးေသာ္လည္း မုသာ၀ါဒ အဂၤါႏွင္႔ ညီသျဖင္႔ မုသာ၀ါဒျဖစ္၍
သိကၡာပုဒ္ပ်က္စီးပါသည္။
သူတပါး အက်ဳိးစီးပြါးပ်က္ျပားေအာင္ မတရားသက္ေသခံ၍ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆုိျခင္းမ်ဳိးကား
မုသာ၀ါဒလည္းျဖစ္ ကမၼပထ လည္းေျမာက္၍ အျပစ္ၾကီးပါသည္။

ရဟန္း သာမေဏတုိ႔ ရြာထဲမွ ဆီ ေထာပတ္တုိ႔ကုိ အနည္းငယ္သာ ရပါလ်က္ အျခားသီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔ႏွင္႔
ေတြ႔သည္႔အခါ ေျပာင္ေလာင္ ပ်က္ရယ္လုိသည္႔ သေဘာျဖင္႔
“ဒီကေန႔ ရြာထဲမွ ဆီေတြ ေထာပတ္ေတြ ျမစ္ၾကီးစီးေနသလုိပဲ” ဟု စကားၾကီး စကားက်ယ္ ခ်ဲ႔ကားေျပာဆုိျခင္းသည္
မျပစ္မၾကီးေသာ္လည္း မုသာ၀ါဒ ျဖစ္ပါသည္။

မျမင္ဘဲ ျမင္၏၊ မၾကားဘဲ ၾကား၏၊ မေတြ႔ဘဲ ေတြ႔၏၊ မသိဘဲ သိ၏။
ျမင္ပါလ်က္ မျမင္၊ ၾကားပါလ်က္ မၾကား၊ ေတြ႔ပါလ်က္ မေတြ႔၊ သိပါလ်က္ မသိ ဟု
လိမ္ညာ ေျပာဆုိျခင္းသည္ ကမၼပထလည္းေျမာက္ သီလသိကၡာလည္း ပ်က္ အျပစ္လည္း ၾကိးပါသည္ ဟု
ဖြင္႔ဆုိထားပါသည္။
ဤ အဌကထာ အဖြင္႔တုိ႔ကို ၾကည္႔ေသာအားျဖင္႔
ရွင္ဥာဏ ၏
ခ်ဳိတဲ႔ အစာကို မခ်ဳိဘူး။ နီးတဲ႔ အရာကို မနီးဘူး။ ၾကိးတဲ႔အရာကို မၾကီးဘူး။
ရွိတဲ႔ အရာ ျဖစ္တဲ႔အရာကို မရွိဘူး မျဖစ္ဘူး အစရွိတဲ႔ လိမ္ညာေျပာဆုိမူသည္ မုသာ၀ါဒျဖစ္၍
သီလသိကၡာပ်က္စီးပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ရွင္ဥာဏ ၏ ေဟာေျပာေရးသားခ်က္မ်ားသည္
အဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories