January 4, 2010

ေညာင္ေလးပင္နယ္မွ ၀ါဒေရးရာ ျပႆနာ

ကိုဦး(ထား၀ယ္) | 5:41 AM | |


... ေညာင္ေလးပင္ျမိဳ႕မွ အေရွ႕ဘက္ ၁၄-မိုင္ေက်ာ္ေက်ာ္ ၁၅-မိုင္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ေ၀းေသာ “ ေသာင္ၾကီးရြာ “ တြင္ျဖစ္၏ ။ ထိုရြာေန အမ်ားစု ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ စီးပြားေရးေကာင္းၾက၏ ။ အမ်ားအားျဖင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ ျပည့္စံုၾက၏ ။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးမွာလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္ေပ ။ သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ ႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ပရိယတ္ဂုဏ္ - ပဋိပတ္ဂုဏ္ ရွိေသာေၾကာင့္ “ ဂိုဏ္းေထာက္ ဆရာေတာ္ၾကီး “ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ျခင္းခံရေသာ မေထရ္ၾကီး တစ္ပါးပင္ ျဖစ္၏ ။

သို႔ရာတြင္ ထိုရြာေန လူတစ္စုတို႔က မေထရ္ၾကီးအေပၚ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် ကဲ့ရဲ႕စကားဆိုၾက၏ ။ သူတို႔ ကဲ့ရဲ႕ၾကပံုမွာ -

“ ဘယ့္ႏွယ္……တို႔ေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးက တစ္ခါလာလည္း ဒါန သီလေဟာ ၊ ေနာက္တစ္ခါလာလည္း ဒါန သီလအေၾကာင္းေဟာ ၊ ဒါနက ဘ၀စည္းစိမ္ေတြ ျပည့္စံုေစတယ္လို႔ ဆိုတယ္ ၊ သီလက လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ဆိုတဲ့သုဂတိေတြကို ရေစသတဲ့ ။

ဒီလိုဆိုေတာ့ ဒုကၡအေသးစားကေန ဒုကၡ အၾကီးစား ရဖို႔ခ်ည္း သူေဟာေနတာေပါ့ ၊ ေဟာရာ ေရာက္ေတာ့တာေပါ့ ၊ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာတရားေကာင္းေလးမ်ား တစ္ခါတစ္ေလမွ မေဟာဖူးဘူး ၊ မေဟာတတ္ဘူးလား မသိပါဘူး “

ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕စကားေျပာၾကားၾက၏ ။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ သျဂိဳဟ္အေျခခံလည္း အေတာ္အတန္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏ ။ ၀ိပႆနာစာအုပ္ မ်ားကိုလည္း ဖတ္ၾကားေလ့လာသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏ ။ ဤသို႔ အေျခခံအစအနရွိၾက ၍လည္း ေျပာလာၾကျခင္း ျဖစ္ေလ၏ ။ ေျပာရံုတြင္မက အေဖာ္ညွိၾကျပီးလွ်င္ ရြာဦး ေက်ာင္းကိုပင္ မသြားဘဲ ေနလာၾကေတာ့၏ ။ ဤနည္းအားျဖင့္ သူတို႔လူစုေတြ အေတာ္ပင္ ဦးေရမ်ားလာသည္ ျဖစ္၏ ။

ထိုေသာင္ၾကီးရြာသား မ်က္စိကုဆရာၾကီးဦးထြန္းသာသည္ ေညာင္ေလးပင္ ျမိဳ႕ေပၚတြင္ေနသျဖင့္ ဆရာေတာ္ေလး ဦး၀ိမလ ( မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရာၾကီး ) ႏွင့္ ရင္းႏွီးေန၏ ။ သို႔ျဖစ္၍ ေသာင္ၾကီးရြာကိစၥအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားျပီးလွ်င္ “ အရွင္ ဘုရား ၾကြေရာက္ေျဖရွင္းေပးပါ “ ဟုေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့၏ ။

ဆရာေတာ္ေလးဦး၀ိမလမွ ျဖစ္ပံုအျခင္းအရာအား ေသေသခ်ာခ်ာစံုလင္ ေအာင္ေမးျပီးမွ ၁၂၉၇ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆုတ္ထဲတြင္ ေသာင္ၾကီးရြာသို႔ ၾကြေရာက္ လိုက္ပါေတာ္မူေလ၏ ။ ခင္တန္းေက်ာင္း ဦးသုမနလည္း လိုက္ပါခဲ့၏ ။

ေသာင္ၾကီးရြာသို႔ေရာက္ေသာအခါ ဆိုင္ရာဒကာတို႔ကို ေက်ာင္းသို႔ေခၚ လိုက္၏ ။ စံုညီစြာေရာက္ၾကေသာအခါ ဆရာေတာ္ေလးက အမိန္႔ရွိ၏ ။

“ ဒကာတို႔…..အခုလို ဘုန္းၾကီး ဒီရြာကိုေရာက္လာရတာဟာ ဒီရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ဒကာတို႔ ၀ါဒေရးရာ အယူအဆ မတူၾကလို႔ မညီမမွ် ျဖစ္ေနၾက တယ္ ဆိုတာ ၾကားရပါတယ္ ၊ ဒီကိစၥကို ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ေပးနိုင္မလား လို႔ လာရ ျခင္းပါပဲ “

ဤသို႔ မိန္႔ေသာအခါလႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္လာၾကျပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္တစ္ ေပါက္ မေက်နပ္ခ်က္တို႔ကို ေလွ်ာက္ၾကေတာ့၏ ။ သူတစ္မ်ဳိး ငါတစ္ဖံု စံုေနေတာ့၏ ။ ထိုအခါဆရာေတာ္ေလးက -

“ ေနၾကပါဦး - ဒီလိုလုပ္ေနလို႔ မျပီးနိုင္ဘူး ၊ တစ္ေယာက္စီေျပာပါ ၊ ဒါမွမဟုတ္ အားလံုးရဲ႕ကိုယ္စားတစ္ဦးက ေျပာပါ ၊ မိမိတို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒကို တင္ျပပါ။ မရွင္းတာ ကိုေမးနိုင္ပါတယ္ ၊ ဘုန္းၾကီးကေျဖပါမယ္ ၊ ဒကာတို႔ရဲ႕အေမးကို ေျပလည္ေအာင္ ဘုန္းၾကီးက မေျဖနိုင္ရင္ ဒကာတို႔ရဲ႕၀ါဒကို ဘုန္းၾကီးက ေထာက္ခံသြားမယ္ ။

အဲဒီေနာက္ ဘုန္းၾကီးကတစ္ဖန္ ဒကာတို႔ကိုျပန္ျပီး ေမးဦးမယ္ ။ ဒကာတို႔ရဲ႕ အယူအဆမ်ားဟာ ( သုတ္ ၊ ၀ိနည္း ၊ အဘိဓမၼာ ) နဲ႔ မကိုက္ညီရင္ ဒကာတို႔က ဒီေက်ာင္းဆရာေတာ္ၾကီးကို ဦးစြာ ကန္ေတာ့ၾကရမယ္ ။ ျပီးေတာ့ ဒကာတို႔ရဲ႕အရြယ္ ေရာက္တဲ့သားေတြ ၊ တူေတြကို ဒီေက်ာင္းမွာ သကၤန္းစည္းေစျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ ၾကီးကို ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ ျပဳၾကရမယ္ ၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲ….”

ဤသို႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ေဘာင္ခတ္၍ ေမးလိုက္ေသာအခါ “ ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား “ ဟူ၍ ၀န္ခံၾက၏ ။ “ ကဲ..ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္အယူ၀ါဒကို တင္ျပေလွ်ာက္ထားၾက စမ္း “ ဟုခြင့္ျပဳလိုက္သျဖင့္ ဒကာမ်ားက ေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့၏ ။

“ ဒီလိုပါဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္တို႔ အခုကိုးကြယ္ေနတဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာ ေတာ္ၾကီးက တရားေဟာတိုင္း ဒါန - သီလ အေၾကာင္းခ်ည္း ေဟာေနတယ္ဘုရား ။ တပည့္ေတာ္တို႔ စာေတြထဲ ဖတ္ရလို႔ သိရသေလာက္ ဒါနဟာ ဘ၀သံသရာမွာ စည္းစိမ္ေတြေမာက္ျဖိဳး အက်ဳိးေပးေစတယ္ - လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ သီလ ကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ဘ၀နဲ႔ ရုပ္ရည္ အဆင့္အတန္း ျမင့္ျမင့္ကို ရေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ျပီးေတာ့ တစ္ခါ ဒီစည္းစိမ္ ၊ ဒီ ဘ၀ေတြဟာ ဒုကၡသစၥာေတြပါ ၊ အႏွစ္မရွိပါဘူး - လို႔ လည္း ဆိုျပန္ပါတယ္ ။

တပည့္ေတာ္တို႔က အားလံုးပါပဲ ၊ ကန္ေတာ့ၾကတဲ့အခါ “ နိဗၺာန္ကို ရရလိုပါ၏ “ ဆိုေတာ့ လိုခ်င္တာက နိဗၺာန္ ၊ ေဟာတာက ဒုကၡေတြရဖို႔ ျဖစ္ေနလို႔ တပည့္ေတာ္တို႔ အားမရၾကဘူး ဘုရား “ ဟူ၍ ေလွ်ာက္ၾက၏ ။

ထို႔အျပင္လည္း “ ကုသိုလ္ကံ - အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ျဖစ္ျပီးတာနဲ႔ ပ်က္ကုန္ တာ “ - လို႔ သျဂိဳဟ္က်မ္းထဲမွာ ေတြ႔ၾကရတယ္ဘုရား ၊ ဒီေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ျပီး ေနာက္ ဘ၀ ေတြလိုက္ အက်ဳိးေပးေနရဦးမွာလည္း ဘုရား “ ဤသို႔စသည္ျဖင့္လည္း စံုစံုလင္လင္ တစ္နာရီခြဲခန္႔မွ်ၾကာေအာင္ ေလွ်ာက္တင္ေနၾကေလ၏ ။

ဒကာေတြက သူတို႔၏ အယူအဆမ်ားကို အားရေအာင္ ေလွ်ာက္တင္ၾက ေလ၏ ။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔၏ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနေသာ အယူအဆတို႔ကို ဆရာေတာ္ေလးက မွန္ကန္ေအာင္ တည့္မတ္ေပးရေလေတာ့၏ ။

“ ခုတိုင္းဆိုရင္ ဒကာတို႔ဟာက ဒါန ၊ သီလ ၊ သမထေတြကို ပယ္ထားရာ ေရာက္ေနျပီ ၊ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ပြင့္ေတာ္မူစမွာ သတၱ၀ါေတြက အသိ ဥာဏ္ မရင့္က်က္ေသးေတာ့ နက္နဲ ခက္ခဲေသာ ပရမတၳသစၥာ တို႔ကို ဦးစြာမေဟာ ေသးပါဘူး ။

ဒါနကထာ ၊ သီလကထာ ၊ သဂၢကထာ စသည္တို႔ျဖင့္ နူးညံ့သိမ္ေမြ႔ ယဥ္ ေက်းလာေအာင္ ဦးစြာ ပထမ ေဟာရပါေသးတယ္ ၊ ျပီးမွ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔လာ ေတာ့မွ ၀ဋ္ဒုကၡတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း နိကၡမၼကထာကို ေဟာရပါတယ္ ။

ပုဂၢိဳလ္ကလည္း အစားစား ရွိတာမဟုတ္လား ၊ အဲဒါေတြကို ျမတ္စြာဘုရားတို႔ သာလွ်င္ သိနိုင္ပါတယ္ ။ ကၠျႏၵယပေရာ ပရိယတၱိဥာဏ္ပိုင္ရွင္ကိုး - ။ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ တကြ ေဟာဒီ ၾကြလာၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအားလံုးကေတာ့ အဲဒီဥာဏ္မ်ဳိးမရရွိလို႔ အစဥ္အတိုင္းပဲ ဒါန ၊ သီလ ကစျပီးေဟာၾကရပါတယ္ ။ ေနာက္ - ရင့္က်က္ျမင့္တက္ လာေတာ့မွသာ ၀ိပႆနာကို ေဟာၾကရတာပါ ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးလည္း ဒီအစီအစဥ္အတိုင္းေဟာ ေတာ္မူေနျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ “

ျပီးေတာ့ ေစာေစာတုန္းက ဒကာတို႔ ေလွ်ာက္ၾကတယ္ “ ျပဳလုပ္သမွ်ကုသိုလ္ကံ ေတြ - အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ျပဳလုပ္ျပီးရင္ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္တာပဲ ၊ ဘာတစ္ခုမွ ေနာက္ဘ၀သို႔ မလိုက္ပါၾကဘူး ၊ ဘယ္လိုလုပ္ အက်ဳိးေပးဦးမွာလည္း - တဲ့ ။ ျဖစ္ျပီး ရင္ ခ်က္ခ်င္း ပ်က္ကုန္တာပဲဟာ “ လို႔ ဆိုၾကတယ္ ။

ဒီေနရာမွာ သတိထားၾကပါ ၊ ဆရာေကာင္း အလြန္ လိုအပ္ပါတယ္ ၊ ဆရာနည္း မရရင္ အံေခ်ာ္တတ္ၾကပါတယ္ ၊ “ ျပဳလုပ္သမွ် ကုသိုလ္ကံ - အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ျပဳလုပ္ျပီးရင္ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္တာပဲ ၊ ဘာတစ္ခုမွ ေနာက္ဘ၀သို႔ မလိုက္ပါၾကဘူး - လို႔ ယူဆထားရင္ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိ ၊ ( ျပတ္ကုန္တယ္လို႔ ယူတဲ့ ဒိ႒ိ ) မွားတယ္ ။

တစ္ခါ ျပဳလုပ္သမွ် ကုသိုလ္ကံ - အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ေပ်ာက္ပ်က္မကုန္ဘဲ ေနာက္ဘ၀သို႔ ( အရိပ္ပမာ တေကာက္ေကာက္ ) လိုက္ပါသည္လို႔ ယူဆျပန္ရင္ လည္း သႆတ ဒိ႒ိ ( ျမဲတယ္ ၊ ခိုင္တယ္ လို႔ ယူဆတဲ့ ဒိ႒ိ ) ဒါလည္း မွားျပန္တာပဲ။

နည္းနည္းခ်ဲ႕ ေျပာပါဦးမယ္ ၊ ဒါအေရးၾကီးတယ္ ၊ ကုသိုလ္ကံ - အကုသိုလ္ကံ ေတြဟာ ( ဆာယာ၀ အနုပါယိနီ ) အရိပ္ပမာ အစဥ္တစိုက္ ေနာက္က လိုက္ပါသည္ - ဆိုတဲ့ စကား ။ ( စကၠံ၀ ၀ဟေတာ ပဒံ ) လွည္းရုန္းေသာႏြား၏ ေျခရာေနာက္သို႔ လွည္းဘီးက တေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါသကဲ့သို႔ လိုက္ပါသည္ ဆိုတဲ့စကားေတြဟာ ဘုရားေဟာပါပဲ ၊ ဘုရားႏႈတ္ထြက္ေတာ္ေတြပါပဲ ၊ ဓမၼပဒမွာ ပါတယ္ ။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီေနရာေတြမွာက လူေတြ ျမင္လြယ္ ထင္လြယ္ေအာင္ ေဟာရ တာ ၊ ဥာဏ္ႏုတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ သေဘာေပါက္လြယ္ေအာင္ ဥပမာေဆာင္ ေဟာရ တာ ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားေဟာ ေဒသနာက ၂ မ်ဳိး ရွိတယ္လို႔ မွတ္ပါ ။

(က) နီတတၳေဒသနာ = တိုက္ရိုက္သိမွတ္ရတဲ့ တရားတစ္မ်ဳိး ၊ (ခ) ေနယ်တၳေဒသနာ = ေဆာင္၍ သြယ္၀ိုက္၍ သိမွတ္ရတဲ့ တရားတစ္မ်ဳိးလို႔ (၂) မ်ဳိးရွိတယ္ ။

ဥပမာ - အဘိဓမၼာေတြထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရားက “ ခႏၶာငါးပါးရွိတယ္ ၊ ရူပကၡႏၶာ ၊သညာကၡႏၶာ ၊ သခၤါရကၡႏၶာ ၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာ လို႔ ငါးပါး “

အဲဒီလိုေဟာရင္ ေဟာတဲ့အတိုင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ အဓိပၸာယ္ယူလိုက္ရံုပဲ ၊ အဲလို ယူရတာမ်ဳိးဟာ(က) နီတတၳေဒသနာ = တိုက္ရိုက္ သိမွတ္ရတဲ့ တရားမ်ဳိးထဲမွာ ပါ တာေပါ့ ။

( ဆာယာ၀ အႏုပါယိနီ ) တို႔လို ၊ ( စကၠံ၀ ၀ဟေတာ ပဒံ ) တို႔လို တရား မ်ဳိး က်ေတာ့ တိုက္ရိုက္ယူလို႔ မရဘူး ၊ ယူရင္မွားကုန္မယ္ ၊ ဒါကသိလြယ္ျမင္လြယ္ေအာင္ လို႔ ဥပမာေဆာင္ျပီး ေဟာရတာ ၊ အဲဒီလို တရားမ်ဳိးက်ေတာ့ (ခ) ေနယ်တၳေဒသနာ= ေဆာင္၍ သြယ္၀ိုက္၍ သိမွတ္ရတဲ့ တရားမ်ဳိးထဲ ပါသြားတယ္ ။

ဒီေတာ့ ဒကာတို႔… ဒီလိုမွတ္ပါ ၊ အမ်ားေျပာေနၾကသလို ကုသိုလ္ကံ - အကုသိုလ္ကံေတြဟာ အရိပ္ပမာ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္ပါတယ္ - ဆိုတဲ့စကားလည္း မွားတယ္ ၊ အခု ဒကာတို႔ ေျပာေနၾကသလို ရုပ္အစု နာမ္အစုေတြဟာ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ကုန္ ၾကတာပဲ ၊ ဘာတစ္ခုမွ် က်န္တာ မဟုတ္ဘူး ၊ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္စရာ မရွိဘူး - လို႔ ယူတဲ့ စကားလည္း မွားတယ္ ။

ယူရမွာက ရုပ္အစု ၊ နာမ္အစုေတြ မလိုက္သည္ကားမွန္၏ ။ ျဖစ္ျပီးပ်က္ကုန္ သည္မွာလည္း မွန္၏ ။ သို႔ေသာ္ အက်ဳိးေပးဖို႔ရာ သတၱိကား က်န္ရစ္သည္သာ ၊ ထို သတၱိက အက်ဳိးေပးသည္ - လို႔ ယူရမယ္ “

ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ မိန္႔ဆိုထားခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္ ၊ ဘယ္လို လည္းဆိုေတာ့ -

သႏၱာေနဒံ ကမၼံ နာမ ၊

န နိရုဇၥ်တိ သဗၺေသာ ။

၀ိေသသံ နိေဒတြာ ဟိ ၊

သမယမွိ ၀ိပစၥိတံု ။ ။

သႏၱာေန - ျပဳလုပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱာန္တြင္ ၊ ကၠဒံ

ကမၼံ နာမ - ဤေကာင္းကံ - မေကာင္းကံအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ ၊

သဗၺေသာ - ၾကြင္းမဲ့ဥႆံု အလံုးစံု အကုန္မက်န္ ၊ န

နိရုဇၥ်တိ - ျပီးျပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ အေနေရာက္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္၍ သြားၾကသည္ မဟုတ္ေပ ။

ဟိ - မွန္၏ ၊ သမယမွိ - အက်ဳိးေပးဖို႔ အခ်ိန္က်ေသာအခါတြင္ ၊ ၀ိပစၥိတံု - အက်ဳိးေပး ဖို႔ရာ ၊ ၀ိေသသံ - အက်ဳိးေပးဖို႔ သတၱိထူးကို ၊ နိေဒတြာ - ျမွပ္ႏွံထားျပီး၍ ၊ (၀ါ) ျမွပ္ႏွံျပီး မွသာ ၊ ( နိရုဇၥ်တိ - သဘာ၀အေလ်ာက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္၍ သြားေတာ့၏ ။ ) တဲ့ ။

“ ကဲ….ဘုန္းၾကီးက လက္ေတြ႔ဥပမာတစ္ခုျပပါဦးမယ္ “ ဟု ဆိုျပီးလွ်င္ ေနာက္ ပါ ကိုယ္ေတာ္ ဦးသုမန ထံမွ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး ေတာင္းလိုက္၏ ။ ျပီးလွ်င္ “ ေဟာ……. ၾကည့္ၾက “ ဟုဆို၍ အတြင္းဘက္ အနည္းငယ္ ေမွာင္ေသာ နံရံ အလင္းေရာင္ ထိုးျပ လိုက္သည္ ၊ ျပီးလွ်င္ ဆရာေတာ္ေလးက -

“ ဒကာတို႔….. ေတြ႔ရဲ႕လား ၊ ေဟာဟို နံရံမွာ အလင္းေရာင္ ၊ အဲဒီအလင္းဟာ ေဟာဒီ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးၾကီး နံရံကို သြားကပ္လို႔ လင္းတာလား ၊ မီးသီးေရာက္သြားလို႔ လင္းတာလား ( မဟုတ္ပါဘုရား ) ၊ ဒါျဖင့္ ဓာတ္ခဲေတြ ေရာက္သြားလို႔ လင္းတာလား ( အဲဒီလိုလည္း မဟုတ္ပါဘုရား ) ။ ေအး ….ပစၥည္းအထည္အျဒပ္ေတြ နံရံကို လိုက္ပါ သြားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါေပမယ့္ ေဟာဒီ ဓာတ္ခဲအတြင္းက အလင္းေရာင္သတၱိ ေတြေတာ့ နံရံကို ေရာက္သြားတယ္ ( မွန္ပါဘုရား ) ။ အထည္၀တၳဳေတြေတာ့ လိုက္ပါ မသြားဘူး ၊ သတၱိပဲ လိုက္ပါသြားတယ္ ( မွန္ပါဘုရား ) ။ ေအး….ဒီအတိုင္းပဲဒကာတို႔..၊ ကုသိုလ္ကံ ၊ အကုသိုလ္ကံေတြဆိုတာေတြဟာ သခၤတတရားေတြမို႔ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ကုန္ ၾကရတာ မွန္ပါတယ္ ။

ကုသိုလ္ေစတနာ - အကုသိုလ္ေစတနာေတြဟာ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ေပ်ာက္ကုန္ရ တာ မွန္ပါတယ္ ၊ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္ေနခ်ိန္ မရလိုက္ပါဘူး ။ သို႔ေသာ္လည္း ပ်က္ ကုန္တဲ့ ေနရာေလးေတြမွာ အရွိန္အ၀ါ သတၱိေလးမ်ား က်န္ရစ္ပါေသးတယ္ ။သတၱိ ေလးမ်ား ထားခဲ့ပါေသးတယ္ ၊ အဲဒီအရွိန္အ၀ါ သတၱိကေလးမ်ားက အက်ဳိးေပးတာပါ။

ေဖာ္ျပျပီးခဲ့တဲ့အတိုင္း ယူမွ သႆတ ဒိ႒ိကလည္းလြတ္မယ္ ၊ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိက လည္းလြတ္မယ္ ၊ ကံေတြ လိုက္သြားတယ္ဆိုရင္ သႆတဒိ႒ိ ျဖစ္ေနမယ္ ၊ မလိုက္ ဘူး - လံုး၀ျပတ္သြားတယ္ ၊ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူး ဆိုျပန္ရင္လည္း ဥေစၦဒ ဒိ႒ိျဖစ္ေန ျပန္တယ္ ။

သႆတက တစ္ဘက္အစြန္း ၊ ဥေစၦဒကလည္း တစ္ဘက္အစြန္း ၊ အဲဒီအစြန္း (၂)ပါးကို မျငိေစပဲ အခုလို အလယ္က သြားမွသာ ( မဇၥ်ိမပဋိပဒါ ) ဘုရားလမ္းစဥ္က် တယ္ ။

ကဲ…ရွင္းၾကျပီလား ၊ ရွင္းေလာက္ပါျပီေနာ္ ။ ( မွန္ပါ - ရွင္းပါတယ္ဘုရား ) အားလံုးလိုလိုပင္ တစ္ျပိဳင္နက္ အားတက္ရႊင္လန္းစြာ ေျဖၾက၏ ။သူတို႔၏မ်က္ႏွာမ်ား သည္ ေက်နပ္သည့္အသြင္မ်ားျဖင့္ လန္းဆန္းေနၾက၏ ။ တစ္စံုတစ္ဦးမွ် ေနာက္ထပ္ မေမးၾကေတာ့ ၊ အခ်ိန္ကလည္း ည (၈) နာရီထိုး၍သြားေခ်ျပီ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေန႔ည ထိုမွ်ျဖင့္ပင္ ရပ္နားၾကဖို႔ ဆရာေတာ္ေလးက အမိန္႔ရွိ၏ ။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ (၇) နာရီ ထပ္မံခ်ိန္းလိုက္၏ ။

ဒုတိယေန႔ နံနက္ (၇) နာရီထိုးေသာအခါ ခ်ိန္းထားသည့္အတိုင္း ဒကာတို႔ စံုညီစြာပင္ ေရာက္လာၾကေတာ့၏ ။ ဒကာတို႔၏ မ်က္ႏွာမ်ားမွာ လန္းဆန္း၍ေနၾက၏။ ေက်နပ္ေနသည့္ လကၡဏာတို႔ကိုျပေနၾက၏ ။ ဆရာေတာ္ေလးဦး၀ိမလ က -

“ ဒကာတို႔ဟာ ဗဟုသုတၾကြယ္၀သူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ဘုန္းၾကီး ၾကားသိခဲ့ ရပါတယ္ ၊ ၾကိဳတင္ သိထားပါတယ္ ။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေဟာရ ေျပာရ ရွင္းျပရတာ ဟာ အင္မတန္မွ လြယ္ကူပါတယ္ ၊ သိလြယ္ သေဘာေပါက္လြယ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ ထပ္ ရွင္းျပဖို႔ အသင့္ပါပဲ ၊ ကဲ…ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ား ေလွ်ာက္ခ်င္ၾကေသးလဲ ၊ ေလွ်ာက္နိုင္ပါတယ္ ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲ ေမးနိုင္ပါတယ္ “

ဟု မိန္႔လိုက္ေသာအခါ အားလံုးပင္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္လာၾက၏ ။ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္သည္ မဟုတ္ပါေလာ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၀မ္းသာအားရ ေလွ်ာက္ထား ၾကသည္ -

“ တပည့္ေတာ္တို႔ ေက်နပ္ၾကပါတယ္ဘုရား ၊ မေန႔ညက ဆရာေတာ္ဥပမာ ျပျပီး ေဟာလိုက္တာေတြ သေဘာက်ပါတယ္ ၊ ညတုန္းက ဒီကျပန္ေတာ့ ရြာထဲမွာ လည္း သန္းေခါင္ေက်ာ္အထိ တပည့္ေတာ္တို႔ ျပန္လည္ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္ ဘုရား ။

ယခင္ကလိုဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ဟာ ဥေစၦဒ ဒိ႒ိအယူူျဖစ္ေနၾကတာ ၊ အခု ေတာ့ အဲဒီအယူက လြတ္ပါျပီ ၊ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါက်က် သိရပါျပီ ၊ ဒါ့ ေၾကာင့္တပည့္ေတာ္တို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား ။ ဒါနဲ႔တစ္ဆက္တည္းေလွ်ာက္ရ ရင္ အခုပဲ ဒီေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို တပည့္ေတာ္တို႔ ကန္ေတာ့ၾကပါမယ္ ဘုရား ။ ျပီးေတာ့ ဒီကေန႔ပဲ ( ဆရာေတာ္ထံ ၀န္ခံခဲ့တဲ့အတိုင္း ) တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သားမ်ား ၊ တူမ်ားကို ဒီေက်ာင္းမွာ ရွင္ျပဳၾကပါမယ္ဘုရား ၊ ဒီကေရွ႕မွာ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ဆက္လက္ၾကည္ညိဳ ဆည္းကပ္သြားၾကပါမယ္ ဘုရား “ ဟူ၍ ၀မ္းသာအားရ ေလွ်ာက္ၾကေလ၏ ။

ဆရာေတာ္ကေလး ဦး၀ိမလ မျပန္ခင္ပင္ ပတ္၀န္းက်င္ရြာ(၄)ရြာမွဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားကိုအကုန္ပင့္၍ ရွင္ျပဳလွဴဒါန္းပြဲ ျပဳလုပ္ၾကသျဖင့္ အားလံုး ရႊင္ျပံဳး၀မ္း သာၾကရေလသည္ ။ပတ္၀န္းက်င္ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း သာဓုအၾကိမ္ၾကိမ္ေခၚ၍ က်န္ရစ္ၾက၏ ။ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ရြာသူရြာသားတို႔၏ ျမိဳင္ဆိုင္လွေသာ သာဓုသံတို႔ သည္ ၀န္းက်င္ခ်ာပတ္ - ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ - ထက္ရပ္နဘံျမည္ဟည္း၍ က်န္ရစ္ေတာ့ သတည္း ။


က်မ္းကိုး -

အမရပူရျမိဳ႕ မဂၤလာတိုက္ေဟာင္း အဂၢမဟာ ပ႑ိတ

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏တစ္ဘ၀ သာသနာ

( တစ္ဘ၀သာသနာ - အရွင္ေဃာသိတ )

1 comment:

  1. ဒါနကေတာ့ဘုန္းၾကီးလက္စြဲတရားေပါ့။ဒါမွသူတုိ.စီးပြားရွာလုိ.ရမွာေပါ. ဒါတင္မကေသးဘူး မရွိလုိ.မလွဴ မလွဴလုိ.မရွိဆုိျပီး။ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့သူေတြစီကေအးဓါးျပတုိက္ၾကေသးတယ္။ ေလာကၾကီးအေၾကာင္းစာေတြ.ေလာက္နဲလူေတြကုိဆရာလုပ္ေနတာအင္မတန္ ေအာႏွလုံးနာစရာေကာင္းပါတယ္။ဘုန္းၾကီးလူထြက္ေတြလူေလာကနဲ့အံ၀င္ဂြင္က် မျဖစ္ေတာ့တာသက္ေသပါ။ေထရ၀ါဒအဆုံးမဗမာေတြဘယ္ေလာက္ရယဥ္ေက်းျပီး ဘယ္ေလာက္တုိးတက္ေနသလဲ။လူဆုိတာလြတ္လက္စြာယုံၾကည္ခြင့္ရွိတယ္ ဒါဟာေမြးရာပါအခြင့္ေရးပဲ။ဒါကုိစစ္ဘီလူးအစုိးရနဲ့ေပါင္းျပီးလူေတြရဲ.လြတ္လက္စြာ ယုံၾကည္ခြင့္ကုိအဓမၼလုပ္ေနတာေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ႏွိပ္စက္ေနတာကမွအဓမၼ စစ္စစ္ပါ။

    ReplyDelete

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Search

သြဝါဒါစရိယဆရာတော်များ

-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ(ဓမၼဒူတ)

-အရွင္ဇနိႏၵသာရ(မုံရြာေနဇာ)

Blogroll

-အရွင္အဂၢဥာဏ(ေျမာင္းျမ)
-အရွင္တိကၡိၿႏၵိယာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္နာဒရ (ဟုိပင္)၊
-အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္)၊
-အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္တုိက္သစ္)၊
-အရွင္ပညာသိရီ (ဗဟန္း)၊
-အရွင္ဣႏၵာစရိယာဘိ၀ံသ(မစုိးရိမ္စာသင္သား)
-အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
အရှင်တိက္ခဉာဏာလင်္ကာရ၏ သီရိလင်္ကာနှင့် ဘာသာရေးအမွေ အခန်းဆက်ဆောင်းပါးကို pdf အနေဖြင့် ဒေါင်းလုပ်ချနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။ click here သီရိလင်္ကာနိုင်ငံတွင် မျိုးဆက်သစ်များကို ဘာသာသွေးများ မွေးမြူ ပျိုးထောင်ပေးနေပုံများကို လေ့လာထားသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမွန် အမြော်အမြင်ကြီးသည့် ဆောင်းပါးရှည် ဖြစ်သည်။

Popular Posts

Categories

မစုိးရိမ္စာသင္သား အဓမၼ၀ါဒမုိးျပာ အဓမၼ၀ါဒဓမၼေစတီ အျခားကေလာင္ရွင္မ်ား ဆူနာမီ အဓမ္မဝါဒ မိုးပြာ သုတ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ညြန္ၾကားလြာ သီရိလကၤာႏွင့္ဘာသာေရးအေမြ အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ မွ်ေ၀ခံစား အသင်းအကြောင်း ခ်စ္ငယ္ဒႆန မိစၦာဒိဌိမ်ား လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား ေဆာင္းပါး ေ၀ဖန္ေရး ၀ိနိစၧယ Dhammasadi ဓမၼမိတ္ေဆြ လူေသလူျဖစ္ အဓမၼ၀ါဒကြင္းဆက္ အမွားႏွင့္အမွန္ အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ဥပသကာ ဦးေကာ၀ိဒ(ျမိတ္) ေတာင္သာေအာင္ ေဒါက္တာတင့္ဦး E-books ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ စ်င္ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီးသား အဓမၼ၀ါဒမ်ား ညွန်ကြားလွှာ ညႊန္ၾကားလႊာမ်ား ထက္စုႏွင္းဆီ ဒုႆီသုိ႔သာ ဓမၼကဗ်ာ ဓမၼဓူတအရွင္ပညာေဇာတ ဗာဟိရာနိစၥသုတ္ ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ ဘာမွမဟုတ္ဘူးလုိ႔မရႈႏွင့္ ဘာသာျပန္အလြဲမ်ား မက်က္တက်က္အႏၲရာယ္ မင္းတုန္းမင္း မစုိးရိမ္ စာသင္သား မဟာ္စည္ဆရာေတာ္ လြဲခ်က္ကယ္မနာရေအာင္ သတင္းစာ သတၱ၀ါတို႔၏ ၃၁- ဘံု သန္႔ရွင္းသာသနာေဆာင္ရြက္စရာ သမၼဳတိရသံဃာ့အဖြဲ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ျပင္ေစခ်င္ အတိတ္အနာဂါတ္ကုိသိျမင္ျခင္းရဲ႕ စြမ္းရည္ အနာဂတ္ေဘး အရွင္ေဃာသိတ အရွင္ေလာကနာထ အရွင္၀ရသာမိ အလဇၨဓမၼအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း အလွတရား အာဏာစက္ဓမၼစက္ အေမး+အေျဖ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး) ဦးေအးေမာင္ ဥဳံအမွန္တရား ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ေနာက္ဆုံးေပၚတရား ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၀ရဇိန္ ၀ိပႆနာအတုလုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ား ၀ိဘဇၨ၀ါဒီ
Powered by Blogger.

Categories