ကေလာင္ရွင္= မစုိးရိမ္စာသင္သား
"ဒီေနရာမွာ... ဓမၼေစတီ ဆရာစဥ္ဆက္တုိ႔ရ႕ဲ တိဟိတ္လ႔ို ယူဆပံုကုိလဲ ေျပာပါ့မယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ... ရွိရွိသမွ် ဆရာေတာ္မ်ားက လဲ သူတုိ႔ကုိယ္သူတ႔ို `တို႔က ဒြိဟိတ္။ ဒီဘ၀ေတာ့ တရားမရႏိုင္ဘူး`လိ႔ု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၾကပါတယ္။`.ဒါေပသိ-ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးက စကားတစ္ခြန္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ပဋိသေႏၶတုန္းကေတာ့ ဒြိဟိတ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔၍ တရား ဘာ၀နာလုပ္ေသာအခါ ပ၀တၱိမွာ တိဟိတ္ျဖစ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အလြန္ရွားပါးတဲ ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပဲ ။ `ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္က-ဒီေန႔၀ိပႆနာေလာကႀကီး၊ တရားဓမၼေလာကႀကီးအတြက္ (အေရးႀကီးလွပါတယ္။) ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္သာမခ်ခဲ့ရင္ သူတုိ႔ လူထြက္ၾကရေတာ့မွာ။ မိန္းမယူရေတာ့မွာ။ ...တို႔ဆရာေတာ္ကေတာ့ ပဋိသေႏၶတိဟိတ္၊ ပ၀တၱိတိဟိတ္။ ဒါ- ကီး။"
"အဲဒါ ပစၦိမဘ၀ိကသားနဲ႔ ဗုဒၶေလာင္းပါ။ ေမြးတုန္းက ဒြိဟိတ္။ ပ၀တၱိမွာ တိဟိတ္။ အဲဒီဇာတ(ေမြးရာပါ) တိဟိတ္ကို က်ဳပ္တုိ႔ မသိႏုိင္ဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ သိႏုိင္သည့္ တိဟိတ္မွာ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိကိန္းေအာင္ တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပါ။"
"ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ဆရာေတာ္ေတြကပ၀တၱိတိဟိတ္ျဖစ္ရင္ တရားရတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ ပစၦိမဘ၀ိကသား ဆိုတာ ဒီဘ၀ ေသာတာပန္မတည္ဘဲ မေသဘူး။ တရားရကို ရတယ္။"
ေျဖရွင္းခ်က္............
အထက္ပါတုိ႔သည္ အဂၤုတဳိၱရ္ပါဠိေတာ္၊ ဆကၠနပါတ္၊ သီတ၀ဂ္၊ အာ၀ရဏသုတ္၊ ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္၊ ဥာဏ၀ိဘင္း။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္၊ မဟာ၀ဂ္။ ပုဂၢလပညတ္ ပါဠိေတာ္။ ထုိထုိအ႒ကထာမ်ား အားလံးုႏွင့္ ဆန္႔က်ငၾ္ကပါသည္။ အက်ယ္သိလုိပါက ျမတ္ပန္းရဂံု႐ုပ္စံု ဓမၼစာေစာင္၊ အမွတ္-၂၁၁၊ ဧၿပီလ၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၌ ပါရွိေသာ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ)၏ `တိဟိတ္ ကိစၥ´ ေဆာင္းပါးကို ရွာေဖြ၍ ဖတ္ရႈၾကပါကုန္။ ဤေနရာတြင္ လုိရင္းတစ္ခ်က္ ေလာက္သာ ေ၀ဖန္လုိက္ရလွ်င္
`ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပါဠိေတာ္မ်ား၊ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏ အ႒ကထာမ်ားကို ပစ္ ပ ယ္ ထ ားသည္´ ဟူ ၍ သာ ျဖစ္ ပ ါသည္ ။ အကယ္၍ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာတုႏင့္ ညီညြတ္လွ်င္ အကိုးအကား အခုိင္အမာ ျပသင့္ပါသည္။
`ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ အာစရိယ၀ါဒ´ဟုသာ ကိုးကားျပ၍ မရႏုိင္ပါ။ မွန္၏။ ၄င္းဥကၠံသဗုဒၶိသည္ အဓမၼ၀ါဒီ ျဖစ္သည္။ ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔ျပီးပါျပီ။
မွာထားခ်က္။ ။ အထက္ပါ တိဟိတ္ဆံုးျဖတ္သည့္အရာတြင္ ၀ိဇၨာဥာဏ္-သမၼာဒိ႒ိ-ကိန္းေအာင္ တရား အားထုတ္နုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ သံုးထားပါသည္။ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိအရ အဘယ္ကို ယူရမည္နည္းဟု ေမးလွ်င္ အေၾကာင္းခႏၶာ (အေတြးပံုရိပ္-ပညတ္)ကို သိျမင္ေသာဥာဏ္ ဟူ၍ ယူရပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဥာဏ္ ဟူသည္မွာ မိစၦာဥာဏ္သာတည္း။
"ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတဲက ေထရ၀ါဒလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ မ်ဳိးေစ့ခ်၊ စိုက္ပ်ဳိးေပးခဲ့ေသာ အေဖဦးသန္းျမင့္၊ အေမေဒၚတင္လွ တို႔ကို ပထမေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။ ထုိေထရ၀ါဒမ်ိဳးေစ့ကို ေရေလာင္း ေပါင္းသင္၍ ႀကီးပြားေအာင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ အပင္ကေလး တစ္ပင္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသဗုဒၶိကို ဒုတိယေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။ `ဤ´ "ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ အေရွ႕ေတာင္အာရွသုိ႔ ေရာက္ရွိလာပံု" ေခါင္းစီးကို အတည္ျပဳေပးေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ကို တတိယ ေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။
ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ ကို အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ပထမေနရာမွာ ထားၾကတယ္။ ကိုယ္ ကေတာ့ မရဘူး။ မထားဘူး။ ကုိယ္က နဂိုကတည္းက ေထရ၀ါဒကို ကိုယ္႔အေမ အေဖက ေပးတာ။
ၿပီးေတာ့မွ သူတုိ႔ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕က `ဟာ ဒီေခါင္းစဥ္ သိပ္ေကာင္းတာ´လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳ ေပးတာ။ ဘုန္းႀကီးက ေတာင္းထားတာကို သူတို႔က အသိအမွတ္ျပဳတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို တတိယ ေနရာသို႔ ပို႔လုိက္ပါတယ္"
ဦးသန္းျမင့္+ေဒၚတင္လွ၊ ဦးဥကၠံသဗုဒၶိတို႔ ထံမွ ဓမၼေစတီဦးေကာသလႅ ရရွိထားေသာ ေထရ၀ါဒသည္ အဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ေသာ ေထရ၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ယခု ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ ရရွိထားေသာ ေထရ၀ါဒသည္ ဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ပါသည္။
ကေလာင္ရွင္=မစုိးရိမ္စာသင္သား
`ဓမၼေစတီ´အမည္ရွိေခြပါအမွတ္(၁၅)ပုဒ္၌ ဦးေကာသလႅ’က ဤသုိ႔ ေဟာထားပါသည္။
"အဲဒါ ပစၦိမဘ၀ိကသားနဲ႔ ဗုဒၶေလာင္းပါ။ ေမြးတုန္းက ဒြိဟိတ္။ ပ၀တၱိမွာ တိဟိတ္။ အဲဒီဇာတ(ေမြးရာပါ) တိဟိတ္ကို က်ဳပ္တုိ႔ မသိႏုိင္ဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ သိႏုိင္သည့္ တိဟိတ္မွာ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိကိန္းေအာင္ တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပါ။"
"ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ဆရာေတာ္ေတြကပ၀တၱိတိဟိတ္ျဖစ္ရင္ တရားရတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ ပစၦိမဘ၀ိကသား ဆိုတာ ဒီဘ၀ ေသာတာပန္မတည္ဘဲ မေသဘူး။ တရားရကို ရတယ္။"
ေျဖရွင္းခ်က္............
အထက္ပါတုိ႔သည္ အဂၤုတဳိၱရ္ပါဠိေတာ္၊ ဆကၠနပါတ္၊ သီတ၀ဂ္၊ အာ၀ရဏသုတ္၊ ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္၊ ဥာဏ၀ိဘင္း။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္၊ မဟာ၀ဂ္။ ပုဂၢလပညတ္ ပါဠိေတာ္။ ထုိထုိအ႒ကထာမ်ား အားလံးုႏွင့္ ဆန္႔က်ငၾ္ကပါသည္။ အက်ယ္သိလုိပါက ျမတ္ပန္းရဂံု႐ုပ္စံု ဓမၼစာေစာင္၊ အမွတ္-၂၁၁၊ ဧၿပီလ၊ ၂၀၀၉-ခုႏွစ္၌ ပါရွိေသာ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ)၏ `တိဟိတ္ ကိစၥ´ ေဆာင္းပါးကို ရွာေဖြ၍ ဖတ္ရႈၾကပါကုန္။ ဤေနရာတြင္ လုိရင္းတစ္ခ်က္ ေလာက္သာ ေ၀ဖန္လုိက္ရလွ်င္
`ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပါဠိေတာ္မ်ား၊ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏ အ႒ကထာမ်ားကို ပစ္ ပ ယ္ ထ ားသည္´ ဟူ ၍ သာ ျဖစ္ ပ ါသည္ ။ အကယ္၍ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာတုႏင့္ ညီညြတ္လွ်င္ အကိုးအကား အခုိင္အမာ ျပသင့္ပါသည္။
`ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ အာစရိယ၀ါဒ´ဟုသာ ကိုးကားျပ၍ မရႏုိင္ပါ။ မွန္၏။ ၄င္းဥကၠံသဗုဒၶိသည္ အဓမၼ၀ါဒီ ျဖစ္သည္။ ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔ျပီးပါျပီ။
မွာထားခ်က္။ ။ အထက္ပါ တိဟိတ္ဆံုးျဖတ္သည့္အရာတြင္ ၀ိဇၨာဥာဏ္-သမၼာဒိ႒ိ-ကိန္းေအာင္ တရား အားထုတ္နုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ သံုးထားပါသည္။ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သမၼာဒိ႒ိအရ အဘယ္ကို ယူရမည္နည္းဟု ေမးလွ်င္ အေၾကာင္းခႏၶာ (အေတြးပံုရိပ္-ပညတ္)ကို သိျမင္ေသာဥာဏ္ ဟူ၍ ယူရပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဥာဏ္ ဟူသည္မွာ မိစၦာဥာဏ္သာတည္း။
"ဓမၼေစတီ"အမည္ရွိေခြ ပါအမွတ္(၁၇)ပုဒ္ ၌ ဦးေကာသလႅက ဤသို႔ ေဟာထားပါသည္။
"ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတဲက ေထရ၀ါဒလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ မ်ဳိးေစ့ခ်၊ စိုက္ပ်ဳိးေပးခဲ့ေသာ အေဖဦးသန္းျမင့္၊ အေမေဒၚတင္လွ တို႔ကို ပထမေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။ ထုိေထရ၀ါဒမ်ိဳးေစ့ကို ေရေလာင္း ေပါင္းသင္၍ ႀကီးပြားေအာင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ အပင္ကေလး တစ္ပင္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသဗုဒၶိကို ဒုတိယေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။ `ဤ´ "ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ အေရွ႕ေတာင္အာရွသုိ႔ ေရာက္ရွိလာပံု" ေခါင္းစီးကို အတည္ျပဳေပးေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ကို တတိယ ေက်းဇူးစကား ဆုိပါ၏။
ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ ကို အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ပထမေနရာမွာ ထားၾကတယ္။ ကိုယ္ ကေတာ့ မရဘူး။ မထားဘူး။ ကုိယ္က နဂိုကတည္းက ေထရ၀ါဒကို ကိုယ္႔အေမ အေဖက ေပးတာ။
ၿပီးေတာ့မွ သူတုိ႔ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕က `ဟာ ဒီေခါင္းစဥ္ သိပ္ေကာင္းတာ´လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳ ေပးတာ။ ဘုန္းႀကီးက ေတာင္းထားတာကို သူတို႔က အသိအမွတ္ျပဳတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ကို တတိယ ေနရာသို႔ ပို႔လုိက္ပါတယ္"
ဦးသန္းျမင့္+ေဒၚတင္လွ၊ ဦးဥကၠံသဗုဒၶိတို႔ ထံမွ ဓမၼေစတီဦးေကာသလႅ ရရွိထားေသာ ေထရ၀ါဒသည္ အဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ေသာ ေထရ၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ယခု ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ ရရွိထားေသာ ေထရ၀ါဒသည္ ဓမၼ၀ါဒ ျဖစ္ပါသည္။
ကေလာင္ရွင္=မစုိးရိမ္စာသင္သား
No comments:
Post a Comment